baby 10 weken super beweeglijk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annahanna, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annahanna

annahanna Lid

14 jan 2010
    24
    0
    0
    Ons meisje is sinds haar geboorte superbeweeglijk. Ze schopt veel met haar beentjes en bokst met haar handjes, voornamelijk als ze bijvoorbeeld in de box ligt.

zou dit met haar karakter te maken kunnen hebben?
    wie heeft dit ook gehad of herkent dit en hoe ontwikkelde zich dat later...

We hebben inmiddels ons ritme gevonden, ze huilt veel minder en de borstvoeding loopt lekker, dus dat is fijn. in het begin sloeg ze zichzelf ook vaak wakker; dmv inbakeren slaapt ze als een roos en inmiddels 's nachts al door (niet dat het hoeft, maar wel fijn!)
    overdag bakeren we niet altijd in.
    inmiddels brabbelt ze en geniet ze van het 'spelen' in de box. Ze was vanaf het begin al erg alert.
    Ik vind haar superbeweeglijk als ik kijk naar de baby's van mensen om ons heen...

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier ook zo een beweeglijk meisje dat brabbelt handjes sabbeld bokst stampt rondkijkt lacht vind het fantastisch over verder karakter enzo kan ik dus nog niet meebabbelen maar ben ook wel benieuwd naar de reacties

3. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Hier ook een super actief meisje! Alles beweegt hihi :D Ze schopt ook erg hard met haar beentjes!

4. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal meisjes die veel bewegen, maar ik heb juist een jongetje die erg actief is.

Wij hebben hem nooit in hoeven bakkeren, want slapen deed en doet hij als de beste.
    Hij is erg snel in zijn ontwikkeling.. hij rolde met 4 maanden beide kanten op, kroop met 6 maanden het hele huis door, liep met acht overal langs en achter en toen stopte hij even met ontwikkelen om met 11 maanden van de een op andere dag midden in de kamer op te staan en weg te lopen.

Het is totaal geen schoot kind wat soms natuurlijk best jammer is.
    Hij wil gewoon alleen maar spelen, spelen, spelen, maar daar is niks mis mee natuurlijk.

5. annahanna

annahanna Lid

14 jan 2010
    24
    0
    0
    ik heb dit topic opgestart.... wat ik nog even wou toevoegen... ik merk nu al een beetje dat onze dochter ook geen schootkind is (ja, wel als ze naar ons kan kijken. dan zet ik mijn voeten op de tafel als ik de op de bank zit en dan ligt ze op mijn bovenbenen en dan kletsen en zingen we. maar houd je haar 'gewoon' vast, dan is het al gauw brullen (m.a.w. IK WIL IN DE BOX!!!) en dan leg ik haar erin en is ze weer supervrolijk en kan ze vrij bewegen. heerlijk eigenlijk!!!

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ook een druk mannetje van inmiddels bijna 8 maanden. Herken alles van wat je schijft, behalve het goede slapen :(. Hij is nu nog steeds heel druk en kruipt inmiddels ook lekker rond. Rolde ook al snel alle kanten op. Is ook geen schootkind. Heel soms wil hij wel even rustig op schoot zitten. Maar al snel wil hij weer wat anders gaan doen. Ik ken een jongetje van inmiddels 4 die als baby en dreumes heel rustig was en nu extreem druk is. Volgens mij zegt het nog niet zoveel.

7. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Heel herkenbaar, hier ook een super actief, alert en nieuwsgierig ventje! Hij ligt makkelijk een uur in de box te kijken en ik heb hem al rolbewegingen zien maken dus ben benieuwd of het iets zegt en hoe hij zich zal ontwikkelen. Ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen!

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Herkenbaar, absoluut.

Wij gingen zelfs toen mijn zoontje 6 weken was al naar een osteopaat, mede ivm voorkeurshouding en stiekem hoopte ik ook dat hij wat rustiger zou worden.

Maar nee hoor, zelfs bij de osteopaat werd hij niet rustig. En die vond hem zelfs zo extreem druk voor zo'n kleine baby dat ik al twijfels had of alles wel goed was. En de kraamhulp zei al dat ze nog niet eerder zo'n druk brabbelend pasgeboren babietje had gezien.

Maar nu zijn we alweer 15 maanden verder en hij is nog wel druk, maar het is nu anders druk. Hij maakt wel altijd geluid en is best aanwezig, maar doordat hij steeds meer kan en snapt is hij niet meer zo onrustig/druk

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ons manneke is ook enorm beweeglijk, ook vooral als hij in de box ligt. Maar ook als hij de fles krijgt en ik even stop om zn mondje en kin schoon te maken, dan begint ook alles te bewegen zo van: mama kom op met die fles :D
    Maar zeker ook in de box, hij is sinds kort echt wat meer wakker en kan makkelijk een uur in de box liggen, gewoon rond koekeloeren en flink bewegen met de armen en benen. Hij ligt ook vaak op mijn bovenbenen (ik met mn voeten op tafel en dan zit hij naar me te kijken) begint wat A en E geluidjes te produceren en voorzichtig verschijnt er dan af en toe ook een lach op zijn gezicht, echt puur genieten :D:D

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

owja, hier ook geen schootkind. Al komt hij nu wel af en toe zelf even een knuffel halen, maar het is maar heel kort.
    Hij is altijd dingen aan het onderzoeken/ontdekken. Maar rustig bij je zitten ho maar...

(behalve als baby tv aanstaat...)

Deel Deze Pagina