Niet in slaap komen zonder speen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mempie, 8 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mempie

Mempie Actief lid

2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    Dames

Ik zit met het volgende.
    Dochter van 8 weekjes komt niet zonder speen in slaap, normaal overdag 1 of 2-3 keer speen Geven dan gaat ze wel slapen. Maar zodra het na 22 a 23 u is begint het ge emmer, goed gedronken goed gevuld, geboerd alles, en dan die speen erin waardoor ze dus telkens bijna in slaap valt, ogen dicht en dan floept ze telkens die speen eruit of ze maait 'm eruit me der hand, maar normaal als ze 'm uitfloept als ze slaapt slaapt ze gewoon zonder speen verder en nu sinds 'n week is ze dus niet echt in slaap kennelijk want word ze helemaal ongedurig tot ze die speen heeft. Gevolf dat ik nu elke avond al 'n week vanaf op z'n laatst 23 u begin met het ritueel en minimaal tot 1 uur ermee bezig ben tot ze in slaap is. Ik ben doodmoe want 6 a 7 u staat der broer weer vol energie klaar.

Tips???

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Je kunt het speentje zwaarder maken door een spuugdoekje door het ringetje te halen. Of een hydrofieldoek en dan dubbelvouwen zodat de doek niet op het hoofdje ligt.

Mempie vindt dit leuk.
  3. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Idd de tip van hier boven, speen verzwaren.
    Ik durfde het zelf niet maar toen ze paar maanden was toch gedaan (pas toen ze zelf speen in kon doen) daarna ging het zo goed.

Mempie vindt dit leuk.
  4. Mempie

Mempie Actief lid

2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    Ja bedankt dames maar heb er al zo 'n speendoekje aan en moffel er zelfs nog wel is spuugdoek onder maar mag niet baten

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Klein knuffeltje er onder? T was hier ook geetter hoor, was zo blij toen ze m zelf kon pakken maar goed dat was pas met een maand of 4 als ie simpel lag. Van alles geprobeerd tot aan hydrofielluiers aan toe. Glow in the dark speentjes van difrax waren hier de oplossing. (samen met een felle led zaklamp om m op te laden) maar dat was hier pas later.

Uiteindelijk hebben we m (in begin fase) gewoon niet meer teruggegeven na een keer of 3, echt super zielig maar zij hield t geen uurtje of wat vol, maar de hele godganse nacht elke 3 minuten weer, met mazzel 18 maar die was uniek (we turfden uit ellende) en niemand sliep meer en iedereen uitgeput inclusief zijzelf. Overdag ook geen rust door dr klachten dus de energie uit dr fles ging naar t huilen en niet naar t groeien.

Met de andere klachten erbij was t dat of huilbaby protocol, kiezen tussen twee kwaden zo voelde t toen. Verschrikkelijke nacht gehad, mn hart brak, en de volgende ochtend voor t eerst in weken een vrolijke baby die voor t eerst had geslapen. De volgende nacht ging t een stuk beter en de ochtend er op was ze nog vrolijker, dus toen pas een beetje schuldgevoel minder maar leuk was anders.

Dus als t echt een hele nacht doorgaat en de slaap compleet verstoord, dan weglaten. Het is bikkelhard en je laatste redmiddel, als je het ECHT niet meer trekt en je moet verschrikkelijk sterk in je schoenen staan of een partner hebben die je volgens afspraak tegen houdt. Ik lag al een keer onderaan de trap (zonder haar gelukkig) omdat ik in mn vermoeidheid de ninja kat traptrede gemist had, die er al jarenlang ligt...dat was hier toen ook gelijk de druppel met die speen, werd te gevaarlijk.

Is t een uurtje of wat, probeer terug te geven desnoods als tagteam met je partner en vooral duimen dat je kleine snel leert pakken. Misschien dat die glow in the dark speentjes nu ook vanaf kleinere maatjes zijn. Of proberen die duim aan te leren, maar of je dat nou moet willen...

Mempie vindt dit leuk.
  6. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Even naast het bedje blijven zitten zodat je gelijk de speen weer terug kan doen als hij eruit dreigt te vallen voordat ze goed diep in slaap is?
    Dan ben je misschien met 20 minuten klaar ipv een uur.

Mempie vindt dit leuk.
  7. Mempie

Mempie Actief lid

2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    @Vero0504 mensen wat een gedoe kan je ermee hebben ja! Glow in de darkspeen heedt ze al, m'n zoontje ook en die pakt 'm lekker zelf 's nachrs maarja die 20 maanden dat is ff ander verhaal. En knuffel enz kan idd ook maar ze slaapt wel op haar buik dus via de zijkant graait ze 'm ook veel weg. Oh kan me voorstellen dat je met kromme tenen zit zo lastig om te laten huilen maar soms de enige remedie, bij m'n zoon ook na half jaar niet doorslapen week laten huilen 's avonds 's nachts toen was het over. Soms moet je voor jezelf kiezen als je uitgeput raakt bijv.

@Zohra ja als het zo vlot ging deed ik 't met alle liefde, maar ik heb zelfs 2 dagen achtereen van 22.00 tot 01 geprobeerd en'n nacht van 23 tot 02 dus dat is 3 u en na 3 u ben ik ook de wanhoop nabij

Vannacht is 't goed gegaan. Volgens m'n moeser heeft ze teveel energie omdat ze overdag nooit huilt en ik er altijd binnen 'n poep en scheet met m'n speen naast sta. Dus vanmorgen 2 u laten huilen en vanmiddag ruim een uur, vanavond in bad geweest en op tijd naar bed gaan begonnen. 22.30 sliep ze en net 7.45 wakker. Heerlijk! Kon ik of course zelf niet slapen maar een slaappil verder en ik sliep denk 00. 30

Hopelijk gaat't zo beter. Bedankt voor reacties

8. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Je baby is 8 weken die huilt uit instinct niet omdat ze denk goh ik heb veel energie laat ik eens huilen. Die speen geeft haar geborgenheid. Ik zou haar overdag niet laten huilen maar gewoon lekker slapen met speentje. Ze gaat hem vanzelf zelf pakken en indoen als ze ouder is.

Deel Deze Pagina