Wij hebben een zoontje van 10 weken. Vanaf week 3 met zn wiegje in zn ledikant laten slapen en dat gaat goed. Komende week ga k hem over doen in zn ledikant, want hij gaat eind vd maand al wennen op het KDV. En daar ligt hij in een ledikant. Wij houden het donker op zn kamertje en dat werkt goed. Hij slaapt in de kinderwagen hazenslaapjes en beneden is het voor hem veel te druk. Dus hij ligt eigenlijk altijd boven te slapen. Wat betreft de speen: DE tip: leg een Spuugdoekje opgerold er overheen, lakentje er overheen en hij valt bijna niet uit. En ja doekje ligt weleens op zn hoofd, maar daar stikken ze echt niet van. Er zijn zelfs baby’s die alleen maar met een doekje over hun hoofd kunnen slapen.
Mijn dochter sliep vooral in haar wieg, maar ze huilde in het begin veel, dus ik moest haar echt rust en regelmaat bieden en inbakeren. Dit gaf haar rust. Mijn zoontje sliep overal. En na een paar weken ben ik hem wel telkens in zijn wiegje gaan leggen, omdat hij wakker werd beneden van mijn dochter die speelde.
Zoontje 4 maanden leg ik sinds een week overdag boven in de co-sleeper (wieg). Onder slaapt hij slecht, zeker als grote zus thuis is van school.. Een zo speentje heeft hij wel maar hij kan er goed zonder slapen ook. Er hangt een tutdoekje aan dat ik tegen hem aan prop.