Elke dag beetje spugen/mondje terug dreumesje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cupcakes, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hallo dames,

Misschien dat een van jullie het volgende herkent:

Mijn zoontje Thijs van net 1 jaar spuugt regelmatig nog.

Toen hij wat kleiner was vond ik het wel redelijk normaal dat hij af en toe een mondje teruggaf, maar vind het nu toch wel tijd dat het over is. Weet iemand waar dit door kan komen?

Hij spuugt nu soms meerdere keren per dag een klein beetje. Het is vaak een beetje wat omhoog komt, soms slikt hij het terug en soms komt het er dus uit.

Hij krijgt sinds een tijdje gewone halfvolle melk, maar daarvoor had hij het ook al. Ik heb laatst een aantal dagen nutrilon 3 geprobeerd maar dat maakte geen verschil.

Ben benieuwd of iemand dit herkent!

Alvast bedankt!
    Astrid

2. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Hoi Astrid,

Ikzelf gebruik nutriton vind het fantastisch spul.

groetjes bloem

3. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Het lijkt mij niet juist dat hij nog wat terug geeft. Ik zou ermee naar de huisarts gaan of aan het cb vragen.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hoi Bloem,

Bedankt voor je reactie. Maar het lijkt me toch dat hij ondertussen eten en drinken wel binnen moet kunnen houden?

Nutriton dikt het toch alleen in? Want hij spuugt namelijk juist vaak na z'n ontbijt en dat is een bordje bambix en die maken we juist al behoorlijk dik zodat het niet makkelijk omhoog komt.

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja het lijkt mij wel dat het eten intussen binnen moet blijven zitten. dat hij nu nog overgeeft vind ik lang. wij hadden een spuug baby. en hij is u acht maand ik kan nu wel zeggen dat het over is dat hij niet meer overgeeft. en hij gaf soms hele golven met melk terug. misschien is zijn maag klepje niet goed? dat hebben veel jongetjes heb ik gehoord. ik zou even bij je ha horen

liefs

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    #6 cupcakes, 29 jun 2010
    Laatst bewerkt: 29 jun 2010
    bedankt voor jullie reacties! ik zal eerst maar even het CB bellen en anders naar de huisarts.

Hij spuugde als baby heel weinig, dus dat vind ik ook wel apart. (omdat ie dus nu sinds een tijd wel vaak spuugt)

7. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Hoi,

Mijn zoontje heeft verborgen reflux en hier nog steeds last van. Hij is nu bijna 16 maanden. De kinderarts heeft gezegt dat als hij er na de zomer nog last van heeft, ze hem door gaat sturen voor een kijkoperatie naar zijn maagklepje. Hij loopt nog niet, dus daarom krijgt hij wat langer de tijd.

Loopt jouw kindje al?

Liefs Suzanne

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hmm das inderdaad niet normaal dat hij nu nog steeds zoveel spuugt... wat je mss kan proberen is om hem iets minder te geven... zodat zijn maag niet zo vol zit??

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    J. is bijna 11 maanden en spuugt ook nog steeds (elke dag wel een aantal keer). Maar wel vaak als hij op zijn buik op de grond ligt, dus dan zal hij wel goed vol zitten.

Als baby spuugde hij trouwens ontzettend veel, dus vind het nu nogal meevallen.

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Thijs spuugde dus als baby heel weinig, het is pas later begonnen. Ik weet alleen niet meer wanneer omdat ik er nooit zoveel aandacht aan besteed heb. Ik vond het er gewoon bij horen.

Minder geven hebben we al geprobeerd, maar dat hielp niet. En nog minder gaat niet want dan wordt ie boos :D
    Hij ligt vrijwel niet meer op zijn buik, hij kruipt en zit vooral. Hij staat wel maar loopt verder nog niet.

Ik heb gisteren het CB gebeld en daar zeiden ze ook dat het spugen rond deze leeftijd wel zo'n beetje over moet zijn, maar dat ze ook niet echt wist waardoor het dan kon komen.
    Dus als ik het echt wil weten moet ik naar de huisarts.

Ga ik denk ik nog wel proberen, maar wacht het nog wel even af. Voorlopig eerst maar even wat rust.. (net terug van vakantie: ik ziek, man ziek, Rick keelonsteking, en allemaal slecht slapen van de warmte...)

Deel Deze Pagina