In het begin sliep hij vaak bij mij op mijn borst maar hij sliep toen steeds onrustig door de drukte om hem heen. Hij werd daar erg overprikkeld van en ik besloot hem toen om hem gewoon boven te leggen voor een dutje. Ik ben nu al bijna 2 weken bezig om hem boven in zijn eigen bedje te laten slapen maar het werkt gewoon niet. Ik blijf er naast zitten tot hij is slaap valt met mijn hand op zijn hoofd. Dan ga ik boven wat opruimen, was doen etc en daarna loop ik naar beneden. Van te voren kijk ik nog bij hem en dan slaapt hij nog steeds. Ben ik 5-10 beneden is het gedaan met zijn slaapje. Hij slaapt dus max. 2x een half uurtje per dag boven in zijn eigen bedje waar hij 's nachts ook inligt. Hoe kan het dat hij maar zo kort slaapt? En wat het rare van het verhaal is dat als ik naast hem blijft zitten en m'n hand heb weggehaald slaapt hij gerust zo'n 2 uur achter elkaar. Dit weet ik omdat ik een keer zelf in slaap ben gevallen naar hem 's Nachts slaapt hij dus ook alleen als ik ook naar bed ga (zijn bedje staat nog bij ons op de kamer) Als ik hem om 21.30 alleen op bed leg wil hij niet gaan slapen en als wij om 22.30 zelf naar bed gaan slaapt hij gelijk. Da's toch raar? We hebben rolluiken dus het is altijd donker op de slaapkamer. Heeft er verder iemand tips voor mij want over 2 weken moet ik weer gaan werken en dat zie ik even niet zitten door dit.
Ik kreeg de tip om een knuffel of tshirt met mijn geur eraan mee te geven aan het kdv toen hij daar niet kon slapen. Misschien toevallig maar toen sliep hij goed die dag.... Dus misschien kan je dat alvast bij hem in de wieg leggen. Mijn zoontje slaapt ook pas sinds kort overdag boven, misschien is het nog te vroeg om alleen in zijn bedje te slapen ovedag? Succes, hopelijk kan hij zich snel beter ontspannen zonder jou in de kamer. Er is ook een slaaptraining waarbij je langzaam aan steeds verder vh bedje gaat zitten. Misschien weet iemand hier hoe dat werkt.
Is het niet zo dat het voor hem nu gewoon te stil is? Als je erbij bent slaapt hij, als je boven bezig bent ook, maar zodra je beneden bent, wordt hij wakker. Mijn meisje slaapt ook niet boven in haar eigen bedje. Ze ligt nu ook op mijn schoot/arm te slapen. Wanneer ik 's ochtends wakker word en haar boven laat liggen, zorg ik ervoor dat er een radio aan staat met het geluid van regen. Dan slaapt ze door. Zet ik de radio uit, dan is ze direct wakker.
Ik vind het helemaal niet raar. Je kindje heeft 9 maanden in je buik gezeten en heeft jouw warmte, geborgenheid heel dichtbij gevoeld. Er zijn ontzettend veel kindjes die de eerste weken/ maanden enkel dicht bij de mama willen slapen. Ze hebben mama-honger en dat is net zo'n belangrijke levensbehoefte als eten en slapen. Ik zou kijken of je msischien je kindje in een draagdoek kunt dragen, er lekker bij kunt gaan liggen, samen op de bank kunt zitten oid. ipv het gevecht van slapen aan gaan. Het wordt vanzelf beter.
Hier heeft ie de eerste vier maanden overdag beneden geslapen en hij sliep dan of in de box of in de kinderwagenbak of op mij, nou was dit hoofdzakelijk om mijn lichaam te ontlasten maar zoontje deed het er ook goed op. Misschien is het nog ff te vroeg om zonder mama te slapen...
mijn kleine van 9 weken slaapt ook niet in haar eigen bed overdag. snachts slaapt ze wel heel goed door in haar eigen bed. maar overdag slaapt ze in de woonkamer op zo een doomoo kussen
Hier even een vreugdedansje! Miepje slaapt voor het eerst in haar eigen wiegje En nu moet ik haar eruit gaan halen, want ik moet boodschappen doen >.<