Ik word er zo moe van

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joycey, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Elke keer opnieuw klinkt hier de discussie als ik besluit dat de kleine mini-meneer in bad gaat of onder de douche moet. Wanneer hij over zichzelf heen heeft gespuugd, teveel heeft gekwijld of over zichzelf heen heeft gepiest wil ik dat hij in bad of onder de douche gaat. Ook bij een kliederboel qua eten. Ook als het gewoon nodig is. Je hebt gewoon periodiek onderhoud (om de dag) en 'ongelukjes', waardoor onze baby zeker wel 5x per week onder de douche/in bad gaat.

Het enige wat ik van mijn partner hoor is elke keer: alweer?

En dan maakt het niet uit of het nou 1, 2 of 28 dagen geleden is. Dat 'alweer' vind ik toch zo irritant. Elke keer weer die discussie over of hij nou wel of niet in bad moet. Terwijl mijn partner toch zelf wél elke ochtend staat te douchen - en voor zover ik weet piest/kwijlt/kotst hij vrijwel nooit over zichzelf heen.

"Bij het consultatiebureau zeiden ze dat hij maar om de dag in bad moest"
    - Dat wil niet zeggen dat hij die andere dag niet gewassen hoeft te worden! Jij wast jezelf toch ook?!

Ik krijg er echt een sik van ondertussen. Ik wil een schoon en fris kindje en laat hem niet zomaar aan het lot van de hygiëne over, terwijl mijn partner vind dat ik prima zijn buik/liezen af kan nemen met een billendoekje als de baby over zichzelf heeft heen gepiest. Ik vind dat toch wel een vorm van verwaarlozing; zulke slechte hygiëne, dus ik ga er ook nooit mee akkoord. Maar elke keer die discussie 'weer'... Dát is pas alweer.

Nu wil ik er een topic over openen ook; hoe vaak gaat jullie kindje in bad of onder de douche? En doet jullie partner daar ook zo irritant over? Ik vind nou niet bepaalt dat ik onredelijk ben.... Tell me, stel ik me aan?

2. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik doe mijn zoontje meestal om de dag in badje.
    de dag dat hij niet gaat was ik em met een washand.

hier hebben we er geen discussies over,
    tis maar net hoe het uitkomt.
    ik vind elke dag onder de douche voor het huidje van mijn kleine man best veel, dus vandaar dat ik een dag ertussen laat.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze jongens zijn doorgaans niet de netste met eten, zeker de jongste die simpelweg het liefst zelf eet met zijn handjes. En ik ben blij dat hij eet. We zijn minder blij als hij tijdens het eten aan het liedje denkt 'klap eens in je handjes' en zijn handjes (vies) vrolijk op zijn 'blije bolletje' doet ;)
    In dat geval pak ik een washand en was ik zijn handjes en gehele hoofd.

Hier gaan ze standaard de dagen dat ze naar het kdv gaan in bad/onder de douche. Dat is 3 dagen per week. De andere 4 dagen gaan ze 1, hooguit 2 keer onder de douche/in bad. Tenzij de omstandigheden het nodig maken.

Te vies is niet zo goed, maar te schoon ook niet. Zeep etc kan de huid aantasten, daarnaast is het voor de weerstand goed om met vuil in aanraking te komen (afhankelijk wat ;) )

4. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Hihi, hier gaat ons meisje iedere dag in bad! En dan na het bad een lekker flesje bij papa of mama. Het hoort helemaal bij ons avondritueel. Ik geniet er zelf ook echt van. Na een dag werken even 1 op 1 quality time met m'n dochtertje!

5. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Vrijwel iedere dag, meestal in bad.
    Vind het zelf niet meer als normaal.
    Zeker nu ze ook steeds meer buiten speelt. Maar eigenlijk al vanaf dat ze geboren is. Ze vind het heerlijk, haar huid kan er tegen dus zou niet weten waarom niet .... Man denkt er gelukkig net zo over, maar wij douchen zelf ook iedere dag.

6. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    #6 Shendari, 26 mei 2014
    Laatst bewerkt: 26 mei 2014
    Ik vind dat je partner zich een beetje aanstelt :p Vanwaar die 'alweer' reactie dan? Doet hij hem in bad? Vind hij het vervelend? Staat alles dan in de weg? Wat?? :p

Vanwege zijn eczeem hebben we hem tot nu toe ongeveer 1 a 2x per week onder de douche/bad gedaan. Nu is het redelijk onder controle en doe ik hem nu wel bijna elke dag in bad. Gewoon, omdat het zo leuk is en ik het gevoel heb dat ik dat een beetje gemist heb :) Het is een leuk tijdverdrijf en ik vind het fijn als mijn kleintje heerlijk schoon is.

Nu moet ik zeggen, dat als man thuis komt en hij ziet de nog natte haartjes van onze zoon dat hij dan óók zegt: Ohh, heb je alweer gebadderd? :p Maar dat is natuurlijk omdat dat bij ons niet vaak gebeurde vanwege eczeem problemen.

Ehm, tja... dit dus :p

Edit: Oja, ik gebruik niet altijd zeep. Enkel water er in. Was na die tijd wel even met zeep tussen zijn billen. En een andere keer doe ik een beetje zeep in bad. Kijk dus altijd nog wel erg uit voor zijn eczeem :)

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat wassen met een washandje doe ik hier de overige 2 dagen, maar ik vind dat echt een hoop werk met zo'n energiek mannetje dat ik gewoon liever even samen onder de douche spring; dan hoeft er echt niet perse zeep ofzo bij komen kijken, maar gewoon even fris water en een washandje...

Dat vind hij gewoon zo raar. En ik vind hem raar :p Met zijn "ALWEER". Onze kleine man had net zijn rompertje onder geplast... Ik vind dan dat hij onder de douche moet. Is dat nou zo vreemd???

8. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Bijna elke dag hier :) Is deel van het avondritueel en ze vindt het heerlijk! Dus waarom niet ... Alleen wanneer het even niet zo goed uitkomt, slaan we een keertje over. Ik doe alleen niet altijd zeep in het water (ivm huidje), soms is het dus gewoon alleen maar water. Dochtertje geniet altijd zo van het badderen, leuk toch?

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vraag hem vaak (uit gemakzucht, zeg ik heel eerlijk - ik kan het wel alleen, maar ik vind het meer gedoe) om mij even te helpen. Dan doen we het samen en zijn we binnen een half uurtje klaar. Met douchen kan hij hem langer tillen waardoor ik soms mijn kerel erbij onder de douche stuur natuurlijk - en zo niet, dan vraag ik hem om mijn mooie kindje even aan te geven en aan te pakken/af te drogen/aan te kleden zodat ik mezelf kan afdrogen/aankleden.

Bij het badderen heb ik zijn stoere mannelijkheid nodig (denkt hij) om het badje in de standaard te tillen in de keuken (we hebben een te kleine badkamer om het daar te doen). Ook vraag ik hem dan soms om er even bij te blijven staan zodat ik de babyspullen klaar kan leggen (handdoek, luier, rompertje, tandenborstel met tandpasta, etc.)

Ik stoor mijn partner dan in zijn drukke computerbezigheden :cool:

10. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    hier elke dag en dan ook nog eens in bad en in een zitstoeltje dus bad is lekker vol......

maarre waarom zeurt jouw man er zo over, is het om het financiële?

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Haha, nee, het is vanwege gamen, series kijken of gewoon hersenloos computeren. Begrijp me niet verkeerd - dat is ook één van mijn favoriete hobby's 's avonds laat (echt waar :D ) maar ik vind (de hygiëne van) ons kind toch wel voor gaan.

12. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Als hij helemaal onder de poep zou zitten is het een ander verhaal, maar een rompertje onder de plas is toch ook wel te verhelpen met een fris washandje?
    Bij dit voorbeeld vind ik het inderdaad een beeeetje overdreven.

13. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hm ja dat herken ik wel. Voorheen deden we het ook altijd samen.
    Het badje moest ook in de woonkamer gezet worden. Daarna leek het ons handiger om hem mee te nemen onder de douche.

Alleen, rond 18.00 is het hier giga spitsuur. Kindje dat gedoucht moet worden (samen) en daarna de fles. En dan tussendoor ook nog koken.

Ik heb het nu zo opgelost: Het badje zet ik onder de douche (het is bij ons ook echt mini, je kan amper je kont keren) ik prop er een stop in, laat het vollopen, leg er een hydrofiele luier in voor het uitglijden en dan ga ik er naast zitten en hem wassen en in de gaten houden.

Dan neem ik hem weer mee naar de commode, kleertjes aan, etc etc. You know the deal :p

Hoe is dat?? Zou dat bij jou ook kunnen? Het scheelt echt enorm veel tijd.

14. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    lees net pas je berichtje ervoor, tja..... mannen zijn daar toch anders in. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik ook weinig aan mijn mans hoofd "zeur" ik doe praktisch altijd de kleine in bad maar als ik dan iets vraag hoor ik nooit gezeur terug.

Maar zo zit ik ook in elkaar, als je alles moet vragen pfff kan het beter zelf doen ben ik sneller klaar.

Mijn man ruimt dan vaak de kamer alvast op met speelgoed etc. zet eten voor de kleine klaar etc. etc..

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Soms staat mijn partner het badje te vullen en sta ik de baby's rompertje uit te trekken en raak ik zo geïrriteerd van zijn 'ALWEER' dat ik geneigd ben om de baby in het ledikantje te zetten voor twee tellen, mijn partner met zijn hoofd onder water van het badje te duwen (ook voor twee tellen) en dit te herhalen, elke keer wanneer hij 'alweer' zegt. Zo hoog zit het me namelijk al na negen maanden ;)

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zeur juist heel veel aan mijn mans hoofd. Dit omdat hij geheel september vrij was, half december tot aan verleden week en ik daarentegen flink aan de slag was á la fulltime. Maar dan nog... :cool:!

Hem met alleen een washandje doen zou bij een paar druppels urine misschien we kunnen, maar wanneer alle sluizen open staan en het aankleedkussen en zijn rug nat is, is het (voor mijn gevoel dan!) een kleine moeite om eventjes tien minuten ervoor uit te trekken om met hem te gaan douchen. Zoals ik al zei; zeep hoeft voor mij dan niet eens perse. Maar gewoon afspoelen en een washandje en klaar.

17. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Gelijk heb je. Een schoon en fris kind is toch belangrijk? Mijn kind is eczeemgevoelig maar gaat echt iedere dag in bad. Die kleintjes zijn zo snel groezelig! Kruipen over de grond, spugen, kwijlen, plassen en poepen. Vind t echt vies als hij niet elke dag zou gaan.
    Gelukkig zitten mijn vent en ik wat dat betreft op 1 lijn. Net als kleertjes. Als die echt vies zijn dan gaat gewoon de volgende outfit aan. Hoor ook wel eens dat baby's meerdere dagen hetzelfde dragen. Brrr moet er niet aan denken.

Zou jouw vent ook een paar dagen onder de douche uit houden en een washand geven. Kijken of ie dat zo lekker vind.

18. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier al tijden elke dag samen met mama en of papa onder de douche (helaas geen bad) hoort bij het avondritueel.

19. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Mijn baby gaat elke dag in bad. Gooi haar grote zus onder de douche, vul de wasbak/het badje, badder haar, kleed haar aan en dan begin ik met de oudste als m'n man nog niet klaar is met het opruimen van het avondeten. Oudste speelt ondertussen lekker onder de douche.
    Ik voed de baby, leg haar in bed, en hij kleed de oudste aan en leest haar voor. Perfect geregeld zo, vinden wij.

Hier ook regelmatig meerdere schone setjes per dag- baby spuugt nig best veel

20. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Kinderen gaan hier 2 a 3x per week in bad of mee onder de douche. Meestal samen in bad.
    Verder elke ochtend en na het eten een washandje over handen, gezicht en billen (die laatste niet na het eten).

Onze oudste had eczeem, die mocht niet zo vaak in bad.

Ik ben met beide kinderen vrij snel gestopt met het babybadje, dat was een groot waterballet. Dochter ging gewoon mee onder de douche, nu hebben we een bad. Dat kan trouwens prima in je eentje, als je klaar bent handdoek bij je kind omslaan, zelf even afdrogen en badjas aan en dan je kind afdrogen/aankleden. Lukt hier ook met twee kids, maar het wordt ook wel makkelijker als ze wat ouder worden.

Deel Deze Pagina