baby 6 maanden wordt snel wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pline, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter is bijna 6 maanden en nooit een goede slaper geweest.

Ze krijgt nog exclusief bv. Op 3 maanden sliep ze ’s nachts een blokje van 4 uur, dan 3 uur en dan 2 uur. Sinds ze 4 maanden is, komt ze veel vaker ’s nachts (om de 1.5 tot 2.5 uur is geen uitzondering). Ik voed haar niet elke keer omdat ze er ook niet om vraagt, vaak wil ze gewoon even in de armen terug in slaap vallen.

Bovendien wordt ze tijdens haar dutjes ALTIJD na 40-45 minuten wakker, en wordt ze ook na 45 minuten wakker als ik haar ’s avonds in bed heb gestopt. Tijdens haar dutjes kan ik haar niet terug doen inslapen, ’s avonds lukt dat wel.

Ik heb daarom een aantal vragen:
    Zijn er nog baby’s die zo vaak wakker worden ’s nachts en/of enkel korte dutjes doen overdag?
    Tips om die blokjes terug wat langer te maken (liefst niet door haar te laten weten)?

Ze is verder wel een héél gelukkig kind dat veel lacht en enorm fysiek actief is (ze kon op 3 maand al rollen, nu kan ze zitten en sinds enkele dagen begint ze te tijgeren), dus ik maak me meer zorgen om mijn eigen slaap/gezondheid dan om die van haar.

2. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    2 vraagjes: Krijgt ze al bijvoeding? En is ze misschien al n tijdje verkouden?

3. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Neen, ze krijgt nog geen bijvoeding owv koemelk en andere allergieën. Haar gewicht is overigens netjes, ze stijgt zelf in haar curve (meer dan ze moet dus). Ze is niet verkouden. Ze heeft wel eczeem, dus het zou van de jeuk kunnen komen... Vannacht heeft ze max. 1.5uur aan een stuk geslapen en enorm veel bewogen (en zich zo wakker gemaakt).

4. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Onze dochter ook een korte slaper. Overdag steeds een half uurtje maar dit heeft ze altijd al gedaan eigenlijk, snachts wel goed alleen de laatste weken ook wat slechter, wat vaker wakker en wil dan gezellig spelen, rollen etc. Ze wordt wel wakker omdat ze hoest en ze heeft beginnende tandjes dus denk ook dat het daardoor komt.

5. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ik herken dit deels, in de nacht namelijk niet maar overdag heeft mijn dochter een periode gehad van korte slaapjes.(precies 45min) Dit is uiteindelijk overgegaan maar was ten einde raad dus wilde alles proberen.

Ik heb wel meerdere dingen uitgeprobeerd en/of als tip gekregen;
    - Inbakeren (hier mocht dat al neit meer ivm rollen)
    - Beetje water voor het slapen geven (Bij mijn collega hielp dit)
    - Kamertje licht maken overdag, in de nacht donker.. (dag/nacht ritme)
    - Vast ritueel, daar zijn ze vanaf 4 maanden gevoelig voor.
    - Misschien heeft ze het koud?

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook een meisje dat tot 8 maanden korte dutjes deed overdag (ze kreeg hier ook bv en met 6 maanden bijvoeding, toen werd ze 's nachts weer wakker voor 1 of meerdere voedingen, daarvoor sliep ze door). Na 45 min of een klein uurtje was ze uitgeslapen en wilde ze eruit. Alleen onderweg in de auto sliep ze langer. Ik heb haar altijd gevolgd en deed haar dus vaker naar bed overdag. Met 8 maanden verschoof dat opeens naar 2 dutjes op de dag, van 1,5 a 2 uur.

Deel Deze Pagina