geen box?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovely83, 30 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik was bij onze achterburen op bezoek vanochtend die hebben een dochter van 6 maanden. Nu viel me op dat hun helemaal geen box hebben,ben er wel vaker geweest maar had er nooit zo op gelet. Ze lag dan meestal in een wipstoeltje.
    Ik vraag me af of dat wel goed is hoor! Zo kan ze zich toch niet ontwikkelen lijkt me?

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Mischien hebben ze hun dochter op een speelkleed op de grond met haar speelgoed.
    Kan ze zich net zo goed ontwikkelen dat is niet afhankelijk van een box.

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Een box is volgens mij typisch nederlands. Hier heeft iedereen bijna standaard een box in huis als ze een kleintje hebben. In het buitenland zie je ze niet zo veel. Mijn broer woont in Nieuw Zeeland en die hadden ook geen box. Niemand had daar een box. de kindjes liggen gewoon op een kleed op de grond.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wij hadden hier wel een box staan maar Joris heeft er amper in gelegen. Alleen toen hij heel klein was! Toen hij eenmaal aan het draaien was vond hij de box al niet meer leuk, dus sindsdien heeft hij op de grond op een kleed gespeeld. Misschien was dat bij hun ook wel zo het geval?

5. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Zelf heb ik de box tot een maand of 10 nauwelijks gebruikt. Pas sinds ze kruipt en staat vind ik het makkelijk om haar daar in te zetten om uit te buiken na het eten of als ik bijv. moet koken of even naar boven moet. Verder lag/zat ze altijd op de grond te spelen op haar speelkleed.

6. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    een box is dacht ik meer makkelijk voor jezelf om je kindje ff veilig in neer te leggen. voor de ontwikkeling makt het denk ik neit uit of het nou op de grond ligt of in de box

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben er wel een maar is max 5 x gebruikt. dus ja eigenlijk had ik hem net zo goed niet neer kunne zetten. alicia speelde altijd op de grond op een kleed. der ontwikkeling verloopt trouwens perfect :)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruik de box pas veel sinds Eva kruipt/tijgert, nu zo'n 2 maanden. Daarvoor lag ze ook heel veel op een kleed op de grond. Vond ik veel gezelliger. De box is trouwens wel handig om te leren staan vind ik, daar heeft ze geleerd zich op te trekken. Nu kan ze het overal en zit Eva eigenlijk alleen in de box als ik niet op haar kan letten.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ok, dus heeft niet echt te maken met ontwikkeling qua draaien enzo.
    Want dat dacht ik altijd dus. :oops:

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mijn moeder heeft 5 kids en nog nooit een box gebruikt. Wij lagen altijd op een kleedje op de grond.

(ik heb trouwens zelf wel een box)

11. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik vind de box net een gevangenis ze kunnen geen kant op heb hem wel maar gebruik hem (bijna) nooit. Hier een dekbed op de grond lekker wasm en veel groter.

12. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Patrick heeft ook bijna niet in de box gelegen, maar speelt altijd op een kleed op de vloer. Mijn mening is dat kinderen zich makkelijker ontwikkelen en minder lui worden als ze op de vloer de ruimte hebben. In een box hebben ze geen ruimte. Ik gebruik de box alleen als ik geen zicht op hem heb maar ik doe hem er geen plezier mee.

Deel Deze Pagina