BMR vaccinatie 14 maandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ickuzz, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    :(

Hey meiden!

Celine heeft vorige week de laatste spuitjes gekregen, ze is er goed ziek van. Er werd al gewaarschuwd, dat ze er heftig op kon reageren.
    Nu vraag ik me af, of er meer kindjes zijn die dit nu hebben:

Flinke koorts & verhoging
    Rode uitslag op geslacht & na 4 dagen in 't gezicht
    Huilen (hele dag door)
    Veel slapen
    Niet eten, eerste dagen van ziek zijn nauwelijks drinken.

Na 4 dagen begint hier het herstel, langzaam begint ze weer iets te eten.
    Drinken gaat alweer prima, wel slaapt ze nog veel & is de koorts goed gezakt.

Hoewel er al voor werd gewaarschuwd, ben ik natuurlijk wel een bezorgde mama.

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hè getsie, wat sneu. Kleine man had hem vorige week moeten krijgen maar had net een buikgriep gehad en ik wilde hem dus uitstellen. Dat kon, maar uitstellen tot 18 maanden vonden ze hier op het CB geen goed idee. Ik moet dus binnenkort nog voor de prikjes.... bah.

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Als jij uit wil stellen tot 18 maanden hebben ze daar naar te luisteren hoor.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Waarom zou je willen uitstellen tot 18 maanden?

5. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Landgraaf
    Oei buikgriep, goed dat je het had verzet.
    De arts die de spuiten zette, lichte ons wel goed in.
    Maar ik had niet verwacht dat het zo erg zou zijn, vanmiddag weer diarree,gelukkig eet ze nu weer beter.

Uitstellen hebben we nooit aan gedacht, die vraag kwam ook al bij mij op. Had je een bepaalde reden daarvoor?

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Mijn dochter heeft van al haar vaccinaties nauwelijks last gehad, van de BMR eigenlijk helemaal niet.
    Maar volgens mij komen de bijwerkingen van de bmr later, na 7-10 dagen, dus zou het niet iets anders kunnen zijn?

7. Enig idee wat er allemaal kan gebeuren als een klein kindje de mazelen krijgt?? Dat is wel wat erger dan de bijwerkingen van die prik hoor! Dus ik zie nooit zo in waarom je het langer zou uitstellen dan noodzakelijk / waarom zo opstandig.

Bovendien is uit onderzoek gebleken: hoe later ze de BMR krijgen hoe meer last ze ervan hebben. Daarom geven ze het bij voorkeur in elk geval voor de 16 maanden.

8. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Landgraaf
    Klopt, Celine kreeg 6 dagen na de bmr last.
    Helaas niks anders, van de rest bijna nooit last. In ieder geval niet zo heftig als nu.

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Uitstel had meer te maken met dat dan de volgende afspraak staat. Nu ga ik gewoon naar een inloop spreekuur om de prikjes te laten zetten.
    Aan de andere kant...er zijn zat mensen die de prik tot 18 maanden uitstellen, er zijn zelfs mensen (jaja) die de prik helemáál niet laten zetten. Vraag me af wat het cb dáár dan van te zeggen heeft. Ik ben zelf totaal niet anti-inenten. Als ik een dochter had gehad die een prik moest krijgen tegen baarmoederhalskanker zou ik haar bij wijze van spreken vóór in de rij zetten. Dus die prikken komen echt wel, maar dan wel als hij fit is.

10. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik moet morgen... Zie er tegen op 😕

11. Ik reageerde ook niet op jou hoor :D Had wel door dat jij het niet uitstelt vanwege anti-inenten. Maar om nou te zeggen "ze hebben maar te luisteren", zoals iemand anders deed, dat vind ik een beetje hoog van de toren blazen eerlijk gezegd.

Mensen mogen blij zijn dat er inentingen zijn. De mazelen is echt geen pretje en die bacterie kan zich ook in je hersenen nestelen en dat je dan alsnog 15 jaar later opeens het loodje legt door die mazelen, en er is geen arts die daar wat aan kan doen! Dat is toch super-eng! :$

@TS: ons zoontje is ook erg ziek geweest van de BMR. Heeft ongeveer 4 dagen geduurd, daarna ging eht weer beter. Hopelijk bij jullie ook snel weer een vrolijk kindje!!

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ja dat was hier ook! Ze was 10 dagen flink ziek. Incl 1 dag en nacht in ziekenhuis ivm uitdroging.

13. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Ons meisje heeft afgelopen vrijdag de BMR prik gehad....
    Ze was toen nog net geen 13 maanden... Besef dat dat eigenlijk wel wat aan de vroege kant is... Nou ja, ze kan het ook maar gehad hebben... Tot op heden nog geen enkele last, maar besef dat 'de cruciale dagen' nog moeten komen... We wachten dus maar rustig af....

Ik merk dat ik er vrij relaxt onder ben, maar dat is meer omdat ze van de vorige inentingen helemaal geen last van had... Maar... als ik hier zo lees, is dat dus helemaal geen garantie ;) ..... Nou ja... wat ik schreef.... we wachten maar gewoon af ....

14. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Mijn dochter heeft de BMR prik (samen met de andere prik) 2.5 weken geleden gehad. Ze had op dag 9-10-11 lichte koorts (niet hoger dan 38 graden), maar heeft voor de rest - hout vasthouden - geen last gehad. Ik was erg bezorgd omdat ze op eerdere prikjes wel heeft gereageerd met toename van eczeem, en haar immuunsysteem al niet optimaal is (koemelkallergie, kippenei-allergie, vaak oorontstekingen en een loopneus sinds september).

Op het moment van de prikjes was ze eigenlijk niet 100% fit, maar dat is al heel de winter zo. Ik heb de prik toch laten zetten, omdat 1 van de peuters op het kinderdagverblijf bof had 3 weken geleden, en dat was een dreumes van 18 maanden bij wie de ouders NIET willen vaccineren. Persoonlijk heb ik het daar heel moeilijk mee, omdat hierdoor de kleinere babies die nog niet gevaccineerd zijn of met een verzwakt immuunsysteem (incl mijn dochter) gevaar lopen...

15. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Landgraaf
    Ze kunnen er goed ziek van zijn,merk ik hier weer.
    Sta nu iedere dag spuitluiers te verschonen, eerst geen poep en nu 2 dagen op rij. Gelukkig drinkt ze voldoende
    Nu rode vlekjes over haar hele lichaam, verhoging heeft ze wel maar niet koortsachtig. Valt nu gelukkig mee.

Jeetje, 7 tot 10 dagen ziek met ziekenhuis opname, hoop niet dat het hier zover komt. Maar Celine drinkt zeer goed, ben terug gegaan naar de rietjes zodat ze sneller en makkelijker kan drinken. Dat gaat goed naar binnen, eten moet ze zelf kunnen eten en dan wel alleen het zachte van brood. Warm eten krijg ik er bijna niet in.

Ik vind dit zo zielig, hopelijk hebben jullie kindjes straks minder last.

Pline, triest dat er mensen zijn die toch het kindje naar de opvang brengen. Zeker met bof, wat een geluk dat jouw kindje nog niet was aangestoken. Hier bewust wel de vaccinaties, tegenwoordig zit er ook meteen de hepatitis vaccinatie bij. Vind ik een hele geruststelling, familielid is er bekend mee.

Zelf ook daarvoor ingeënt en Celine idem. Liever een ziek kind wat gevaccineerd is dan een kind wat de mazelen od krijgt...
    Dan zijn wel nog verder van huis. :(

16. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    De ouders hebben hun dreumes wellicht niet bewust met bof naar het kinderdagverblijf gebracht ;), maar het kind was natuurlijk al besmettelijk enkele dagen vooraleer de diagnose bof was gesteld. We hopen dat mijn dochter niet besmet is, maar de incubatietijd kan tot 25 dagen zijn dus hebben we pas over een goede week ofzo zekerheid.

Trouwens, mijn dochter heeft de afgelopen week ook af en toe spuitluiers - het kan natuurlijk ook aan de tandjes liggen, maar het is niet uitgesloten dat ook dit een bijwerking is van de prik.

17. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Nou ja je moet niets hoor. Hier ook uitgesteld tot 18 mnd. Het is jouw kind, jij bepaald.

18. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb als kind al mijn entingen gehad en heb de bof EN de rode hond gehad nadat ik ingeënt ben. Inenten is nog altijd geen garantie dat je kindje de ziektes niet krijgt. Ik werd trouwens met de bof gewoon naar school gestuurd;). De besmettelijke fase is dan toch al voorbij.

19. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Landgraaf
    Nee natuurlijk niet, ik weet ook niet wat de symptomen ervan kunnen zijn. Alhoewel ik nu zeg, natuurlijk niet. Je hebt mensen die daar niet bij stil staan.. Ik hoop heel hard dat je dochter de bof niet heeft. Erg voor 't kindje dat 't wel de bof heeft, vind ik dan zo zielig. Liever dan toch die vaccinatie en als t dan toch nog komt is t een pech situatie.

Spuitluiers heeft ze hier niet gauw van de tandjes, wel enorme rode uitslag op de wangen. Ik denk hier wel de combinatie van prikken en tandjes. Tanden poetsen wilt ze ook al niet.

20. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Landgraaf

(Ik wist niet eens dat uitstellen mogelijk was.. Zal dat wel onthouden voor later.. )

Deel Deze Pagina