baby 11,5 maand en licht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janan, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Hallo,
    Misschien moet ik me er niet druk om maken, maar mijn dochtertje van (0ver 3 weken 1 jaar) weegt 6,8 kilo. Lengte weet ik niet zo. Ze is ook niet groot. Het CB maakt zich niet echt zorgen. Ze is namelijk supervrolijk, zit lekker in haar vel, eet en drinkt goed. Alleen poept ze heel veel, maar daar maken zij zich ook niet druk om. Tja, ik als moeder wel. Als ik zie dat ik met 4 maanden net zo veel woog..
    Nu is het wel zo dat mijn schoonmoeder klein is en ook die hele familie is klein.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Welke kledingmaat zit ze? En hoe groot was ze bij haar geboorte?
    En zit ze netjes op een groeilijntje?

3. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Kledingmaat 68. Ik heb soms 74 aan, maar dan wel de mouwtjes of pijpjes omgevouwen. Bij haar geboorte was ze 50cm en ongeveer 7 pond. Ze zit qua lengte op haar groeilijn, qua gewicht week ze vorige keer af. Maar toen was ze ook ziek.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Groot is ze dan niet, maar als ze in 68/74 zit, is haar gewicht ook niet vreselijk veel te licht ofzo.
    Caitlyn was 49 cm en 3600 gram bij haar geboorte en door allerlei gedoe vanwege een hartritmestoornis is zij de eerste tijd erg weinig gegroeid, (groeilijn bijna horizontaal). Dat heeft ze nooit ingehaald, maar is uiteindelijk wel vrij redelijk gaan groeien en zal nu ongeveer 6,5 kilo wegen. Lengte weet ik ook niet precies, maar ze zit nu in 62/68.
    Wat jij aan gewicht noemt, is wel lichter dan gemiddeld, maar als ik de groeicurve bekijk en een lengte van 70 cm even neem, is ze prima in verhouding. Caitlyn groeit ook in die verhoudingen: lengte gemiddeld, gewicht onder de -1. Onze kinderarts gaf aan dat dat juist de verhoudingen zijn die ze graag zien, dat gewicht wat lager is dan het zou mogen zijn volgens de curve.

Misschien is het wel handig, om je eigen zorg weg te nemen, om met een week of 2 nog eens te gaan wegen bij het CB. Dan kun je even kijken of ze voldoende bijgetrokken is na het ziek-zijn, en als dat dan toch niet het geval is, kun je dan aan de bel trekken.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Als ik de curve bekijk, zit je dochter dus op of onder de -2,5 lijn qua gewicht?

Ik heb ook een meisje die slecht groeit. Zij was met 11 maanden 7450, en dat vind ik al erg licht. Ze is nu 13 maanden en ik heb een verwijzing gevraagd naar de kinderarts. Wil verdere onderzoeken en dingen als glutenintolerantie uitsluiten.

6. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Ze heeft verder geen darmkrampjes ofzo. Het gaat supergoed met haar. Ik sta versteld hoe goed ze eet en hoe vrolijk ze is.

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje woog met 11 mnd nog 10,7 kilo bij 82,5 cm.
    Ook licht.

Nu 4 mnd later weegt ze maar 10,2 kilo bij 92 cm lengte.
    Ze is in 4,5 mnd 9,5 cm gegroeit en is afgevallen in gewicht.

Xe is nu 3 kilo te licht volgens ka.
    Maar ik zeg zelf maar zo: ze is niet ye licht,ze is gewoon veel te lang.
    Daar doe je helaas niets tegen.

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    mijn meisje woog gister 7225 bij 69 cm,
    wel in verhouding maar qua gewicht net onder de -2,5 lijn en qua lengte er nog net boven
    Hier maken ze zich ook geen zorgen omdat ze der eigen lijntje redelijk goed volgt
    maaaar ze begon wel lager qua gewicht

doet ze al kruipen, gaan staan enz???

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @bianca,
    ik snap niet helemaal hoe jou meisje met 11 maand en ruim 10 kilo licht gevonden word??
    Ze was dan ook wel lang natuurlijk maaar zaten beide curves wel ongeveer even hoog/laag??

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier een kleintje van 21 maanden en 9 kilo in maat 74 en heel soms 80

@miffy bianca haar dochter is ook 90 cm geloof ik

11. Biancamv2

Gewicht gemiddeld op 0 lijn en lengte +3,5.

Nu is ze met haar 15,5 mnd 92 cm en 10,2 kilo.
    Lengte +4 lijn en gewicht -1,5.

Verhoudingen lopen ver uit elkaar.
    Lengte is voor meisje van 28 mnd en gewicht van meisje van 12 mnd oud.

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Dus haar gewicht nu is licht in verhouding met de lengte
    maar met 11 maanden dus niet
    dat snapte ik niet helemaal namelijk

13. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Als ik dat zo lees hoef ik me geen zorgen te maken. Ze kruipt (tijgert) wel, maar zitten en staan nog niet. Dus ze kan ook nog niet op de fiets helaas.

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Tijgert ze veel dan??
    mijn meisje groeit nu vooral minder omdat ze kruipt en gaat staan en overal langs loopt enz
    maaaar ook tijgeren kost veel energie natuurlijk,
    toch vind ik wel jou meisje wel erg afbuigt in vergelijking met haar geboorte gewicht, gemiddeld kind weegt met 1 jaar 3x hun geboortegewicht namelijk

Wat eet ze op een dag??

15. Biancamv2

Ze kijken tdgenwoordig naar lengte gewicht combinatie en niet mesr naar leeftijd.
    Haar gewicht was voor 11 mnd zelf wel goed maar ten opzichte van haar lengte niet.
    Daardoor werd ze als 2 kilo te licht bestempelt.
    Nu zelfs 3 kilo te licht.

Maar ik weet uit eigen ervaring dat mijn zoon die toen juist weer te zwaar was,het heel lang heeft geduurd om hem af te laten vallen.
    Dus het is beter om te licht te zijn dan te zwaar.

Ik geef haar via het eetteam al Nutrinidrink en fantomalt om goed aan te komen.
    Maar ze zit geen moment stil dus echt werksn doet dat spul niet.

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Krampen hoeven ook niet bij glutenintolerantie. Ons meisje is ook supervrolijk. Eet niet zo heel erg goed verder.

Maar als jouw dochtertje wel goed eet, en alsnog slecht groeit kan dit naar mijn idee best een indicatie zijn voor glutenintolerantie, dat zorgt er namelijk voor dat de voedingsstoffen niet goed worden opgenomen. Hoe is haar groeicurve verder? Buigt het af of volgt het de -2,5 lijn?

17. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Ik moet sowieso vlg week weer heen. Haar lengte volgde de vorige keer haar eigen lijn, maar haar gewicht boog af naar beneden. Ze heeft altijd veel ontlasting. 80% van de luiers zijn poepluiers. Ze beweegt enorm veel en snel.Ik zal het dan wel horen denk ik volgende week. Mijn zoontje is ook niet dik, maar was met 9 maanden wel 3 kilo zwaarder dan mijn dochtertje
    Wat eet ze op een dag: sochtends papfles of boterham, tussendoor fruit met wat drinken, lunch 2 boterhammen (zonder korst hoor) en ongeveer 120ml melk, smiddags 1 of 2 koekjes en roosvicee, 'savonds een potje van 8 maanden of zelfgemaakt en dan net zoveel als een potje, daarna nog yoghurt en voordat ze naar bed gaat een papfles van 150 of een melkfles van 150. Als ik het zo neerzet ruim voldoende. Daar maak ik me ook niet druk om.

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Qua eten gaat er inderdaad genoeg in zo te zien,
    dus daar zal het niet aan liggen

persoonlijk zou ik me laten doorsturen naar KA in jou geval,
    zeker gezien haar geboortegewicht had ze echt hoger moeten zitten,
    weet niet wat der verdere gewichten waren en hoeveel ze inmiddels afbuigt

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn dochter was bij geboorte 3425 grm en met 9 mnd woog ze 8,1 kilo ze ook niet veel aangekomen in een paar maanden tijd en zelfs ik maakte me een beetje zorgen. Maar jouw dochter is een stuk lichter en ik vind het behoorlijk licht eigenlijk. Ik zou ook naar de huisarts/kinderarts gaan. Even haar ontlasting laten na kijken. Wellicht is ze klein van stuk maar misschien is er iets.
    Voor super beweeglijk kind vind ik het ook te licht.
    Mijn dochter slaapt max 13u per dag en zij kruipt/klimt/loopt de rest van die tijd dus. Hier dus ook niet echt tijd om goed te groeien in gewicht maar wel bijna gemiddeld.

Nee echt even naar de huisarts gaan dus.

Deel Deze Pagina