Is dit zonneallergie of warmteuitslag??? (foto)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon van 11 maanden zit sinds een week onder deze vlekjes.. zijn hele lichaam zit vol Ook op zijn wangen en zijn voorhoofd zit het..

Hij lijkt er geen last van te hebben maar hij zweet wel heel veel.. Ik zet hem natuurlijk nooit in de zon en ik smeer hem altijd in met zonnebrand..

2. Gazy

Gazy Niet meer actief

Hoe is zijn temperatuur..
    mijn dochter heeft net uitslag gehad en heb toen contact gehad met de dokter.
    zij adviseerde me thuisarts.nl
    zij hard een vijfde zesde ziekte en die lijkt wel op deze uitslag..

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Gebruik je hypoallergene zonnebrand? Onze dochter had ook steeds uitslag bij warm en zonnig weer. Todat ik me begon af te vragen of het niet van de zonnebrand kwam. Nieuwe zonnebrand bij de apotheek gehaald en het probleem is sindsdien over!

Het ziet er (voor zover het te zien is op de foto) wel uit als warmte uitslag. Je kunt nog even googelen om wat meer voorbeelden te zien.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik gebruik gewone zonnebrand maar de fles is al bijna leeg en hij heeft er nu pas een kleine week last van..

zijn temp is vandaag goed.. gisterenochtend had hij 38.2 een tijdje maar volgens mij zit er ook een tandje aan te komen..

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Verder niemand een idee?

6. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Lijkt wel op wat mijn zoontje ook had. Vorige week zat hij best wel onder en na paar dagen was het minder. Ik denk dat het door de warmte kwam, want voor de rest had hij ook nergens last van en hij had ook geen koorts.

7. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Als je het niet vertrouwd zou ik de huisarts bellen. Ik weet niet waar je woont, maar hier heerst momenteel van alles (roodvonk, mazelen, rode hond, waterpokken, vijfde en zesde ziekte).

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik woon gelukkig niet in de risico gebieden.. ik zit daar een heel stuk van af gelukkig..
    Ik moet woensdag naar het Cb dus als het nog niet over is dan kunnen ze in iedergeval daar even kijken..

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ons meisje heeft ook zoiets sinds een week. Verder niet ziek, dus ik denk warmte uitslag. Het jeukt wel bij haar. Ik heb gehoord dat Cardiflor Zon van VSM goed kan helpen. Ik ga het morgen halen en laat het je weten!

10. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Ik denk warmte uitslag (maar let op, ben geen dokter ;) ) . Mijn eigen ervaring is dat zonnenallergie zich meer uit in "plakaten" met rode bultjes en nooit of zelden in losse bultjes. Bij zonnenallergie brand de uitslag ook enorm. De uitslag is warmer dan de rest van de huid en bij hele erge allergie ontstaan er blaasjes. Overigens hoef je niet direct in de zon te zitten ervoor. De Uv-straling waar de huid op reageerd komt ook door bijvoorbeeld een parasol heen.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Denk warmteuitslag ;)

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Als het overal zit kan het de vijfde ziekte zijn. Warmteuitslag zit niet overal. Ik heb hetzelfde gehad met mijn zoontje en dit zei onze dokter.
    Hij had geen koorts ofzo, dus ik dacht dat het zonneallergie was ofzo. Maar dat was het volgens de dokter niet.
    Eigenlijk hoefde ik niks te doen, hij was wat hangerig een paar dagen. Succes!

13. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meisie zit sinds 2 dagen ook onder de gelijk uitziende uitslag. Ik dacht aan warmte uitslag... maar bij mijn meisje zit de uitslag vooral op borst, rug en gezichtje.

Deel Deze Pagina