Onze zoon heeft vanaf baby tot 9 maanden medicijnen voor verborgen reflux gehad. Daarna ging het iets beter maar over of doorslapen heeft hij zelden gedaan. Het afgelopen half jaar ging het snachts steeds slechter soms uren wakker en alleen maar willen drinken veel water later in de nacht. Soms 4 X met tussenpozen van 2 uur willen drinken. Kort om we waren gesloopt. Sinds bijna twee weken zijn we weer bij de kinderarts en krijgt hij nexium. Het gaat beter ik heb nog verschillende dingen uitgeprobeerd. Een tijdje melatonine daar sliep hij beter op hoogstens 1 of 2 X een slok water en om 5.30 honger dan kreeg hij de papfles. Maar door melatonine was hij overdag heel opstandig. Toen toch weer savonds om 19.00 papfles gegeven kreeg hij eerder ook maar kon hij niet verdragen door de reflux met die fles is het 1 X water maar wordt om 5 uur wakker met knorrende maag en krijgt dan papfles en slaapt verder tot half 8. Maar met als gevolg dat hij overdag heel slecht eet. Geef ik hem niks en alleen zijn medicijnen wil hij rond half 3 een flesje melk 120 cc en slaapt verder tot 7 half 8 en kunnen we op normale tijd ontbijten. Ik ben tegen laten huilen vooral omdat hij reflux heeft en daarbij bekend is dat wegdrinken van evt zuur nodig is. Ik vind het zo lastig..... Mijn man is er van overtuigd dat hij snachts honger of last van de maag heeft ook heeft mijn man nah dus zijn nachtrust is heel belangrijk ook daardoor kan ik hem moeilijk laten huilen.... We hebben het al wel eens geprobeerd een week maar zonder resultaat. Met de medicijnen nu zijn we al van 4 X drinken naar ongeveer 1 X. Dus het is niet zo dat ik het heel zwaar vind nu maar twijfel zo of het nodig is of dat ik het goed doe.
Misschien helpt het al als je hem voor jij zelf naar bed gaat, uurtje of 11, nog een fles geeft? Komt hij wellicht verder de nacht door en zit hij in de ochtend niet "te vol" voor ontbijt. Ik kan je verder geen advies geven maar wil je een hart onder de riem steken. Je doet het goed ! Niet twijfelen over jezelf.
Kan hij zelf ook iets te drinken nemen wanneer je een flesje in bed zet? En om 5 uur een papfles kan veel zijn. Weet niet hoeveel je geeft? Misschien klein flesje doen? Wat eet hij overdag dan? En wil je ook even een hart onder de riem steken! Lijkt mij niet niks!
Hier ook den dochter met refluxziekte. Ze kreeg tot vlak voor haar tweede nog een fles dikke pap. Ik meet 90 water, 2 schepjes melk en drie Brinta. Dus weinig maar heel dik. De rest of meer kwam altijd omhoog. Rond haar tweede ging de fles niet meer oo. We zijn toen beetje water gaan doen en daarbij een rijstewafel. Met enkel water hoorde we haar even later weer proesten en doen. En het drinken om het nare gevoel te doen afnemen. Wij moesten erg zoeken naar hoeveel voor haar goed was. Nu krijgt ze geen drinken meer snachts. Zelf mee gestopt. Moeten enkel oppassen met avondeten dat ze zich niet over eet. Ze krijgen dan voor naar bed gaan nog wat drinken en koekje. Dus eigenlijk hier maaltijden verdeel en de nacht haar gevolgd. Ook niet laten huilen. Helpt niet mee bij reflux. En ze krijgt nig steeds omeprazol. Succes. Het is ook pittig. Maar inmiddels kan ik zeggen komt goed.