Enorm verzetten tegen slaapm

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamain2015, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter slaapt overdag al niet super lang en vaak. Vanaf een uur of 16:00 tot 21:00 (dan slaapt ze weer) lukt het haar maar niet om in slaap te vallen. Om 16:30-17:00 uur begint ze al enorm te gapen. Het is nu zo zielig, ze is zo enorm bleek van de moeheid maar het lukt haar door de moeheid niet om in slaap te vallen. Ze is echt totaal uitgeput. Dit heeft ze bijna elke dag. Op ons slaapt ze dan niet, niet in bed, niet met of zonder speen. Tips? Herkenning?

2. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ja, hier ook één. Hij is bijna vijf maanden en heeft het nog steeds. Mijn middelste heeft het gehad tot ze naar school ging (sorry, wil je niet ontmoedigen ;)). Wat ik geleerd heb: prikkels vermijden. Dus niet 's avonds in bad doen om lekker moe te maken, want dat is ze al. Niet ook nog strijd hebben over het avondeten (bij jou nog helemaal niet aan de orde), maar de warme hap gewoon 's middags geven. Extra voeding om te troosten is helemaal toegestaan wat mij betreft. En verder troosten in het donker. Het gaat ooit écht over!

3. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze wilt ook vaak aande borst op zon moment.
    Clusterem is heel normaal , weet ik. Maar bijhaar krijg ik het idee dat ze door moeheid gewoon niet meer weet wat te doen..

4. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Zuigt ze zich uiteindelijk niet in slaap dan? Want dat doet mijn zoontje wel. Als ik hem de fles geef na een tijdje mekkeren, troosten en wiegen, neemt hij een paar teugen en gaan de luikjes vaak wel dicht.

5. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jawel. En dan leg ik haar lekker op mijn borst en word ze wakker en wilt ze weer drinken

6. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    En na negenen kun je haar wel wegleggen? Denk toch 'gewoon' clusteren dan. Ik heb de eerste drie maanden ook in het donker boven gezeten. Op een gegeven moment merkte ik dat hij niet meer iedere twee a drie uur kwam, maar dat er soms wel eens vier uur of meer tussen zat. Toen ben ik hem slapend over gaan hevelen in bed. Na een tijdje ging hij vanaf een uur of negen een steeds langere ruk maken. En dat moment van die negen uur werd toen steeds een beetje vroeger. Nu gaat hij na een uur of half acht al zo'n beetje diep slapen. Dat is eigenlijk gewoon vanzelf gegaan. Je kindje is nog heel klein. Ik zou nog maar even van het clusteren genieten en erop proberen te vertrouwen dat het vanzelf over gaat.

7. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Zou inbakeren helpen om rust te creëren?
    Je kunt het proberen met een hydrofiel

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb je al eens een draagdoek geprobeerd?
    Op zich herkenbaar, zo lang wakker zijn op die tijd van de dag.
    Maar als ze dan relaxed en ontspannen bij jou kan hangen en jij ondertussen gewoon eten kunt koken, is dat wel zo fijn natuurlijk :)

Deel Deze Pagina