Baby bijna niet gegroeid in lengte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dawnie, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Vandaag weer naar het consultatiebureau geweest. Onze meid is nu 10 weken. T.o.v. 4 weken geleden is ze 605 gr aangekomen, dus dat was goed. Ze was echter maar 1 cm gegroeid en dat was te weinig. Als ze de volgende keer weer zo weinig is gegroeid, moet het verder worden onderzocht. Ze is verder niet ziek geweest ofzo.

Ik maak me daar nu best zorgen over. Wat zou het kunnen zijn? Heeft iemand hier dat ook gehad (en is dat weer bijgetrokken, of was er echt iets aan de hand)?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou me niet direct zorgen maken hoor. Miss schiet ze de vogende keer weer uit in lengre en trekt dat alles recht. Vind het altijd zo raar dat het cb dan meteen zegt dat t onderzocht moet worden de volgende keer, daar maken ze iedereen maar onzeker mee, erg lullig, zeg dat dan de volgende keer ALS het zo is. Maar goed.... Ik denk echt dat het makkelijk kan zijn dat een baby de ene keer wat meer lengte erbij krijgt en de volgende keer meer gewicht, ik zou me dan ook nog geen zorgen maken. De volgende keer zijn het waarschijnlijk meer centimeters....

3. danielle

danielle Actief lid

17 aug 2010
    151
    14
    18
    NULL
    NULL
    Groei in lengte en gewicht gaat vaak niet gelijktijdig. Het ene moment groeien ze in lengte, worden ze iets smaller. Het volgende moment worden ze wat dikker. Dat is een heel normaal iets.
    Geef je misschien borstvoeding? De groeilijn van een kindje wat borstvoeding krijgt is vaak anders dan een kindje wat flesvoeding krijgt.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nou dat heb ik nog nooit gehoord hoor.
    Sowieso denk ik vaak bij t cb dat ze verkeerd meten.
    Zo was mn kleine eind okt 65 cm en nu 67 maar zette die vrouw haar benen wel krom als een kikkerpootje. Ik denk dat t sterk afhangt hoe er gemeten wordt en oh bijv t hoofdje wel echt goed boven aan ligt

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook snel meetfoutjes bij het meten van de lengte; mijn dochter kronkelt graag en dan verschilt een meting zo een centimeter. Zou me niet direct zorgen maken hoor!

6. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties! Ze kunnen je altijd goed onzeker maken daar. Ze vonden ook dat ze teveel voeding krijgt.
    Ze weegt 5600 gram en krijgt 's ochtends 1 borstvoeding, daarna 3 flessen flesvoeding van 180ml + 6 schepjes (die ze vaak niet helemaal opdrinkt, soms laat ze wel 60 staan) en dan 's avonds nog 1 keer borstvoeding (een enkele keer 2 keer).
    Lijkt mij eerder te weinig. Ze mag max 1 liter, maar dat haalt ze echt niet.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    mijn dochter is een keer gekrompen!!!!

Ik was bij de kinderarts en daar werd ze gemeten en een paar dagen later moest ik naar het CB en daar was ze ruim een centimeter korter.
    Ik merkte droog op dat ik haar misschien toch te heet gewassen had. vpk kon er niet om lachen.

Zolang ze in gewicht goed groeien is dat het belangrijkste. In de lengte gaat sowieso met sprongetjes.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    De laatste keer bij het cb had ik verwacht dat mijn dochtertje ook erg gegroeid zou zijn in de lengte omdat haar broekjes ineens allemaal te kort waren geworden!
    Was ze in 2 mnd maar 3 cm gegroeid, viel me erg tegen! Maar ik vraag me ook altijd af hoe nauwkeurig het is hoor... misschien hadden ze de vorige keer er wel een cm bij opgemeten. In de grafiek was ze in verhouding ook iets minder gegroeid dan daarvoor, maar qua gewicht wel netjes volgens de lijn.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ze mag max een liter flesvoeding ja..
    Bv is onbeperkt, dus je doet het prima :)

De meeste cb's hebben geen kaas gegeten van bv..

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier meten ze ook niet goed op het cb.

Zo was onze dochter een keer 3 cm gegroeid in een paar uur (cb meting was 3cm minder dan meting kinderarts 2 uur later). Laatst was ze volgens CB 86cm (liggend gemeten terwijl vanaf 2 jaar staand moet), terwijl ze boven het aanrecht uit komt en die is 88,5cm hoog.

Gewoon op je eigen gevoel afgaan en niet klakkeloos uitgaan van wat ze op het cb zeggen..

Deel Deze Pagina