Baby 11 maanden autisme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Halloikbenles, 24 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.410
    113
    Goed dat je het hebt besproken , fijn ook dat de arts je serieus nam en wat testjes deed :)

klinkt heel goed allemaal hoor!

2. Halloikbenles

15 jul 2022
    16
    3
    3
    Vrouw
    Oohja neeneeneee snapt hij ook. Als hij er dan zin in heeft schud hij neenee met zijn hoofdje

3. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik vind het heel normaal klinken. Die van ons (16 mnd) zwaait nooit, handen klappen en hoera alleen als ze zin heeft (of idd nadoen). En woordjes bij 12 maanden zou echt wel vroeg zijn hoor. Die horen wij nu ook nog nauwelijks… geef hem de tijd en hij doet al heel veel! En wat je zegt, opeens maken ze een ontwikkelingssprong.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Om bij een gemiddelde uit te komen, heb je gemiddelde kindjes, snelle kindjes en wat langzamere kindjes....nouja, misschien is je kindje dan íéts langzamer? Maar volgens mij nog niet veel hoor.... toevallig laatst mijn nichtje van 14 maanden gezien. Die handjes in de lucht - pas na 3 of 4 x ,waarvan 1 x 'mee doen' dus, handjes vastpakken en lachen als ze het deed... Daarna had ze het weer door en deed ze het weer wat vaker.
    Lopen - voorzichtig langs de tafel nu. Praten moet je écht nog niets van verwachten verder hoor, daar hebben ze nog tijd genoeg voor. Meest gebruikte woord met 1,5 was hier volgens mij nog steeds 'tie!' (die!) en dan wijzen... en papa meen ik - mama amper (die was er toch wel) .
    Vertrouw op de arts en de uitleg die ze gegeven heeft - het klinkt ook gewoon heel aannemelijk wat ze zegt en geniet van je kindje - zonder alles te analyseren... het komt wel... en voor je het weet is deze bijzondere tijd voorbij.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    #65 Biny, 15 sep 2022
    Laatst bewerkt: 15 sep 2022
    Mijn kinderen reageren ook niet altijd hoor, soms gewoon druk in hun spel, soms oostindisch doof ;)

Ik blijf bij mijn eerste post in dit topic… ik lees echt niets raars ;)

je overanalyseert heel veel en je haalt alles zelf naar beneden…
    ‘Hij heeft stapjes gezet, maaaar nog wel heel instabiel”
    “Hij kan wel dit of dat, maaaar hij moet er wel zin in hebben’

dat werkt toch bij iedereen zo, ik kan ook klappen… moet ik dan altijd maar klappen omdat ik het kan? Nee hoor, ik klap wanneer ik zin heb en als ik geen zin heb klap ik niet.

Ik zou stoppen met elke ding 100x analyseren en gewoon gaan genieten van je kind, voor je het weet is ie groot en heb je je al die tijd alleen maar druk gemaakt over wat hij in jouw ogen niet goed genoeg doet

Dubbelgeluk, Athina, Chechi en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    R is hier ook de vlotste niet, ja hij is goed in lief glimlachen als je "goed volk" stempeltje hebt gekregen. Tijgert nu sinds een paar dagen in borstcrawl stijl. Reageert niet op naam, zwaaien vergeet t maar, klappen of iets wat er op lijkt nope. Ja op tafel slaan met zn open handjes als je door moet lepelen met dat eten en dan een smug face er achteraan als die lepel komt :roflmao: haha gelukt! En hij kan nee schudden met zn hoofd, als hij hoort dat iets niet mag (wat er niet uit ziet) en vervolgens een boef gezicht opzetten.

Als je dat vergelijkt met G. is t in alle opzichten echt een totaal ander kind. Tot zelfs de snelheid van de tandjes aan toe. G had er bijv al 8 hij is met nr 3 bezig. G stond met 10 maanden. Ik verwacht t hier met R.absoluut niet, maar het zou zomaar ineens hard kunnen gaan.

Qua tijgeren maakte we ons wel een beetje zorgen, maar hij draaide en rolde naar bestemming en ook dat is voortbewegen, hij komt waar hij wilde wezen. HOE maakte niet uit

Athina en Biny vinden dit leuk.
  7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Die van 2 heeft hier nooit normaal gekropen… altijd met 1 been zeg maar…

zoveel kinderen, zoveel variaties :)

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik was al voorbereid van rollend naar zittend naar staan. Ach als je komt waar je wilt wezen maakt t niet zoveel uit als je baby bent. :roflmao:

Kruipt nog steeds achteruit de weinige keren dat hij dat probeert. Wordt vervolgens nijdig. Of dat gaat binnenkort vooruit of t wordt "ik ga wel zitten de groeten" (ik gok t laatste eerder het is luie donder wat dat betreft (en ik geef m geen ongelijk))

Biny vindt dit leuk.
  9. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hier een dame die met 6 maanden de hele kamer door ging tijgeren. Met 6/7 maanden zat ze. Met 8 maanden trok ze zich op tot staan. ‘Pas’ met 9,5 maand kroop ze:roflmao: Ik had mij al ingesteld op kruipen overslaan. Ze kunnen dus ook echt eerst staan en dan pas kruipen. Ze gaan pas kruipen als de romp sterk genoeg is. Wanneer die niet sterk genoeg is kruipen ze dus niet. Met alle gevolgen van dien, want kinderen die niet kruipen kunnen daar later wel echt gevolgen van ondervinden. Maar dat is een andere discussie. Lekker oefenen dus samen!

10. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.902
    6.467
    113
    Mijn jongste was zooo gericht op staan, staan, staan! Zitten interesseerde haar totaal niet. Ze ging pas zitten toen ze vanuit staan neer kon ploffen :D
    En lopen was ook veeel interessanter dan bv zonder houvast van rug naar buik rollen… Soms liep ze midden door de kamer, kukelde dan om, en lag dan op haar rug te spartelen als een schildpadje. Met veel gedoe schoof ze dan op haar rug richting bv een stoelpoot, draaide zich dan weer met houvast naar haar buik, om vervolgens weer op te krabbelen tot staan. Nu met 8 jaar kan ze het wel, gelukkig :D

Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Herkenbaar, kon alleen zitten als dr knieën t begaven als ze stond in de box. Pas later liet ze zich naar beneden glijden via de spijlen.

Rare wezentjes die baby's hebben allemaal hun eigen agenda.

Deel Deze Pagina