Hallo, ik heb een dochtertje van bijna 11 maanden en ik heb 2 speelgoeddingen waar ze bang voor is. Iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Als baby was ze ook al erg schrikachtig dat heeft ze nu dus niet maar ja wel bang van bepaald speelgoed dus! Iemand die dit herkent? Het gaat om het volgende speelgoed: bol.com | VTech Rol & Swingbal, VTech | Speelgoed Zolang hij niet aanstaat is het goed. Als ik hem aanzet en hij gaat zelf rollen gaat ze huilen en wilt ze naar mij toe.. bol.com | Playskool Poppin Park Elefun Ballenbaan, Hasbro | Speelgoed Deze mag absoluut niet aan dat de ballen eruit schieten.. Soms probeer ik het welens maar gelijk weer huilen en dan is ze gelijk niet meer te genieten.. dus ja ik laat haar er niet zo snel mee spelen.. Wat kan ik het beste doen? of wachten tot dat ze wat ouder is?
Als ze het niet leuk vindt, dan lekker weg leggen. Het hele idee van speelgoed is dat het leuk is, toch?
Die bal hebben wij ook en ook hier is hij er bang van. In het begin was het gillen en echt huilen als hij hem in de buurt kreeg. Ik heb in het begin het geluid uit gedaan maar nog is hij er geen fan van. Ik heb hem nu op marktplaats staan voor een ander kindje. Hier reageert hij altijd schrikachtig als ergens ineens geluid uit komt. Bied altijd eerst zonder geluid aan en zet als hij gewend is altijd pas het geluid aan. De meeste dingen vind hij uiteindelijk geweldig maar die bal helaas niet.
Oh echt? wat zonde he.. ik heb die bal zelf voor haar gekocht toen ze nog maar een paar weekjes oud was vond hem zo leuk.. Ik hoop toch dat ze die bal ooit leuk ga vinden! en anders wie weet voor de 2e..
Wij hebben de bal ook en hier vindt ze het wel leuk, maar ik vraag me af of het komt omdat ie onverwachte bewegingen maakt. Ik zou de speelgoedjes gewoon even wegleggen en misschien vindt ze het over een tijdje wel leuk.
Ik zou het weghalen en over een paar maanden weer als "nieuw" geven. Misschien vindt ze het dan wel leuk!
Mijn dochter is ook bang voor dat olifantending.. zodra ik hem aan doe is het huilennnn... hij staat nu maar gewoon voor de fun in de kast. Denk dat ik het binnenkort nog eens probeer en anders gaat hij op mp, voor een ander kindje Mijn dochter is heel erg gevoelig.. ze kan heel erg schrikken als er ineens geluid ergens uit komt. Dat olifantending kan ook maar op 1 stand.. heel luid! Ik ga niks forceren in ieder geval.. Er is genoeg ander leuk speelgoed te krijgen .. zonder geluid
Jaa ga ik doen. Ik laat het nu even liggen wie weet als ze straks wat ouder is ze het helemaal geweldig vind! ik hoop het in ieder geval!!
Even weghalen en over enkele weken weer aanbieden. Wat is de leeftijdsindicatie die op het speelgoed staat? Ik vermoed dat ze nog niet snap hoe dat ding ineens kan bewegen. Ze houdt neit van het overwachte. Over een maand of 3 vind ze dat waarschijnlijk juist leuk.
Nou mijn zoontje is bijna 15 maanden en uit vind hij de bal prima maar idd als er geluid uit komt en hij gaat vanzelf bewegen doet hij een stap achteruit. Nou heeft hij veel speelgoed waar geluid uit komt (bijna alles gekregen....) en daar is hij niet bang voor maar die bal word hem gewoon niet. Ik zou hem wel laten liggen maar hem uit zetten.
Hier is hij ook bang van 2 speelgoedjes: 1 pratende en dansende Nijntje (was toen hij klein was wel leuk, maar nu brullen!) en een boerderij waarbij er dingen tevoorschijn schieten met geluid als je op een knopje drukt. Hij heeft het ook met hard en vaak achter elkaar niezen en als ik schaterlach. Op zich vreemd, want andere harde en onverwachte geluiden vindt hij niet eng, bv knallende ballonnen. Maar als mijn vader een niesbui heeft, begint hij eerst te trillen en weg te kijken en wordt dan een lichtelijk hysterisch. Zal wel weer overgaan.
Heb je al eens samen met haar gespeeld? Dat ze bij jou op de schoot zitten en er samen voorzichtig naar kijkt en mee speelt ? Hier vindt mw bijv de wasmachine geweldig ! Maar aan vond ze eng, ik heb een tijdje met haar op de grond gezeten en gewoon gekeken en dagen later voorzichtig laten aanraken. Nu is de wasmachine niet echt speelgoed haha maarja zodra ze de gang op is en de badkamer deur is open is dat haar favorietje .
Mijn dochter kreeg een skippykoe op haar verjaardag. Helemaal enthousiast, totdat mijn vriend hem op,ging blazen en er ineens lucht ontsnapte toen het ventiel erop moest...pssssssssst! Toen was ie eng... Heel eng... We hebben hem gewoon laten staan in de kamer. Eerst ging ze er met een boog omheen maar op een gegeven moment ging ze er toch stiekem even heen. En nu gaat ze gewoon koetje aaien, hihi. Zowel op commando als uit haarzelf. Ik zoumhet dus gewoon laten rusten. Lekker neerleggen en wachten tot ze er zelf wat mee gaat doen. Ze hoeft toch niks?
Misch kun je het bij opa en oma neerleggen en over een tijdje weer naar kijken. Is ook weer even andere omgeving missch leod dat ook nog.af.