Help, hij bijt!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MirW, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Mijn heerlijke dreumes van bijna 17 maanden ontwikkelt zich tot een rasechte kannibaal!!

Als er tandjes in aantocht waren deed hij dat wel vaker: bijten in alles wat hij tegenkwam, ook als dat menselijk materiaal was ;)
    Nu kan ik niet ontdekken of er tandjes/kiezen aankomen maar hij bijt wel vrij frequent.
    2 dagen geleden had hij de schouder van zijn grote broer (8) te pakken en beet hij zo hard dat hij dòòr de trui van grote broer heen het velletje van zijn schouder had gebeten!
    Grote broer is nu eigenlijk een beetje bang van het monstertje dat zijn broertje wordt genoemd :rolleyes:

Iedere keer als hij aanstalten maakt om te bijten zeg ik zijn naam en kijk hem een poos doordringend en streng aan en zeeg: je mag NIET bijten! Wel kusjes geven.
    Dan kijkt hij erg schuldbewust, probeert me vervolgens aan het lachen te krijgen maar bijt net zo goed...

Ho leer ik dit af?

2. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    een keer terug bijten? nee hoor geintje :p...blijven herhalen dat het niet mag en als hij het na een waarschuwing nog doet weg zetten en negeren bijten? oké geen aandacht!

Op een gegeven moment snapt die het wel.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het woordje 'niet' is heel lastig en wordt vaak niet gehoord.

Dus "niet bijten" word gehoord als "bijten". Beter kan je zeggen; "geef maar een kusje"

Daarnaast na het bijten consequent even 'wegzetten' en negeren. Dus zit hij op schoot, dan zet je hem op de grond. Zo kan hij leren dan negatief gedrag geen aandacht krijgt. Wil hij bijten, maar geeft toch een kusje, dan goed belonen.

Consequent blijven loont. En ja, soms moet dat 100x ;)

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    S bijt ook nog wel eens als hij honger heeft (en ook inderdaad elke keer als ereen tand of kies komt), zou dat ooknog mee kunnen spelen?

5. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Geen flauw idee, maar moet wel enorm om je tekst lachen!

6. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Mijn zoontje is bijna even oud, paar dagen verschil, en ook hij zit in een wat bijterige fase. Ik ben wel als enige steeds de pineut :( hij doet dat vooral tijdens het stoeien, bedoelt het ook niet verkeerd. Maar doet soms echt zeer. Ik spreek hem erop aan en als hij doorgaat zet ik hem weg. Dan is het huilen geblazen. Als ik hem daarna weer oppak bijt hij niet meer.

Hij zet zijn tanden ook wel vaker in kussens, dekens, bank of de hoekjes op de tafel (van die handjes die op de hoek geplakt zitten). Hoop dat hij snel snapt dat dit niet de bedoeling is ;)

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mijn middelste beet ook een poosje veel. Toen ze mij een keer beet heb ik terug gebeten. Ze heeft t nooit meer gedaan.

8. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Wij hebben het helaas zelf veroorzaakt! Wat begon als een leuk spelletje toen zijn tandjes doorkwamen, vinger in zijn mond en als zijn mondje dicht ging je vinger wegtrekken en auw zeggen, dat was grappig. Lachen dat hij deed!
    Nu hij 18 maanden is en vlijmscherpe tanden heeft doet die draak het nog steeds af en toe. Hij zit dan met je hand te spelen en ineens stopt hij je vinger in zijn mond en bijt hij keihard in je vinger. Dat doet echt oprecht pijn! Nooit geweten dat die kleine tandjes zoveel zeer konden doen. En hij lacht zich een ongeluk.

Na een paar keer zijn we er wel bewust van wanneer hij het gaat doen (hij zoet heel bewust een vinger of stuk vlees van je hand uit hahaha) en zeggen we duidelijk dat het niet mag. Consequent zijn... En als hij het wel doet (of nouja probeert) ondanks dat we nee zeggen, krijgt hij geen aandacht meer en zetten we hem op de grond bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina