Hi, Sorry vooraf, dit wordt een lang verhaal. Vandaag zijn we bij het cb geweest om onze meid van 5 maanden te wegen en ze heeft een mooie 6800gr bereikt! Alleen ze is enorm aan het stoeien met haar flessen. Al heel vroeg liet ze de late avondvoeding vallen en ook snel de nachtvoedingen (ja, we hebben geluk met een meisje dat bijna van 19 tot 7 slaapt). Alleen ze was met 12 weken ofzo nog te klein voor maar 4 flessen natuurlijk dus we hebben een hele tijd 5 flessen gegeven tussen 7 en 19. Pas gestart met bijvoeding, proefhapjes, maar mevrouw is duidelijk doller op groenten dan op melk dus ze eet de hapjes vol enthousiasme op (meer dan ik had gepland). Maar dan heeft ze natuurlijk minder ruimte voor dr flessen. Nu hebben we een schema meegekregen (heb ik al moeite mee, want we hebben heel lang op verzoek gevoed en er dan ergens een extra fles tussendoor gegeven zodat ze genoeg dronk). Wat vinden jullie van het schema: 6-7 fles 180/6 9-10 groentehapje (cb zei fruit maar daarmee wachten we tot 6 maanden) 11.30-12 fles 180/6 15 fles 180/6 17.30 groentehapje 20 fles 180/6 (deze wordt 19u want 20u redt ze niet en hapje ervoor 17u). Ik wil het op zich wel proberen, maar vind het vroeg voor zoveel bijvoeding, aan de andere kant is het nu echt een rommeltje met voedingen dus dat werkt ook niet. Als ze trek bleef houden hiermee mogen we ook grotere flessen doen. Alle meningen zijn welkom
Gewoon op verzoek blijven doen.... Mijn zoontje zit nu op 3.5 fles. Groeit prima en eet lekker zijn hapjes. Soms zit hij op 3 flessen en weer een andere dag zit hij in totaal op 4... Wat ik zelf doe is 2x een normale fles 1 keer een fles met pap en de 'vierde' fles geef ik in 2x100cc bij zijn hapjes. Dus bij zijn fruithapje een 100cc flesje melk/water/thee en bij zijn tussendoortje in de middag doe ik weer hetzelfde zo krijgt hij toch genoeg vocht/voeding binnen. Hij bepaalt zelf hoeveel hij ervan drinkt.
Kan je niet helpen maar ben wel benieuwd! Ik vind dat ook allemaal zo lastig! Hier een kleine meid die nu drie weken oefenhapjes krijgt, maar echt doorslikken doet ze niet veel. Geduld hebben denk ik?
Ik zou geen grotere flessen gaan geven. Ik vind 's ochtends heel veel tijd tussen de flessen zitten, ik neem aan dat het groente hapje nog niet genoeg is als vervanging? Als je over wilt gaan naar 4 flessen, zou ik ze om de 4 uur gaan geven, dan kom je 's avonds ook rond 19.00 uit. En dan de hapjes een uurtje ofzo na een fles geven, zodat ze het niet in plaats van melk gaat nemen.
Ik weet het echt niet. Bij ons was het 3 dagen moeilijk kijken en vervolgens ging alles razendsnel naar binnen.
Met 4 flessen kreeg Bo: 07:00 fles 09:30 fruit 11:00 fles 15:00 fles 17:00 groenten 19:00 fles Fruit kun je natuurlijk vervangen voor groenten als je wil. Al heel snel gooide ze dit schema weer over boord trouwens
Haha ja schema's zijn er nooit voor lang he met die kleintjes? Gister had ik slechte planning dus kon geen groenrehapje geven, maar wel gewoon haar 5 flessen. Ging ze in bed op haar speen liggen kauwen. Geen groente niet is duidelijk geen optie meer... 5.30u wakker voor de fles
Haha ja ben je net weer gewend, gooien ze alles weer in de war. Bo was ook enorm gehecht aan die groenten. Maar aangezien ze nu langs de meubels loopt is ze sowieso weer iedere ochtend om half 7 wakker met honger. En ik was net zo lekker gewend aan uitslapen tot half 8/8 uur...