Hoi Ons meisje is vandaag 15 maanden. Nou had ik laatst een topic geopend over de 14 maanden sprong en het feit dat ze terug in ontwikkeling lijkt te gaan. Daar bedoelde ik mee dat ze bepaalde dingen, zoals bijvoorbeeld zwaaien, ineens niet meer deed. In de afgelopen weken heeft ze dat gelukkig weer wel gedaan en nu doet ze het de ene keer wel en de andere keer niet. Prima dus. Maar, nu het volgende: Ze heeft afgelopen weekend haar eerste stapjes los gezet. Ze loopt nu echt zo een stuk of 8 stapjes achter elkaar alleen. Alleen merk ik dat ze er nu een beetje door van slag lijkt. Ze is heel stil en zit vaak lekker te tutten. Ze wil niet alleen spelen en nog steeds heel graag bij mij zijn. Het lijkt er eigenlijk op dat de sprong nog heftiger is geworden zeg maar. Het lijkt alsof ze er een beetje van in de war is. Ze heeft niet echt zoiets van: Wauw, dat kan ik en zet het dus niet echt door. Ik heb qua vergelijkingsmateriaal mijn zoontje. Die liep met 13,5 maand en toen hij zijn eerste stapjes los deed, had hij meteen wel zoiets van "dat is gaaf" en die liep binnen de kortste keren dus het hele huis door. Dus.... heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang duurde het tussen de eerste losse stapjes en ook echt goed zelf lopen?
Ik herken het wel, Mijn zoontje heeft van de week zn eerste stapjes los gedaan, en de dag erna nog een keer en nu dus niet meer.Hij vindt het ook niet echt geweldig kruipen gaat toch sneller en zo kom je ook overal,lijkt zijn redenatie te zijn haha. De dag dat ie voor het eerst los "liep", was ie helemaal van slag s nachts krijsen en sindsdien ook alleen maar bij mij hangen. De tijd tussen de stapjes en echt lopen weet ik ook niet.
Ik herken het in zoverre dat mijn zoontje (14 maanden) wat gefrustreerd was dat hij in het begin maar een paar stapjes kon zonder te vallen. Inmiddels loopt hij als de beste en hij vind het prachtig. Hij wil alleen maar heel de dag lopen.
Heb jij nog tips om het lopen te stimuleren ipv het kruipen. hij heeft nu laten zien dat ie het kan maar hij vindt het wel goed zo ..
Ik zou met z'n 2en tegenover elkaar gaan zitten en dan stukjes laten lopen van de een naar de ander. Heeft iemand anders nog ervaringen met het van slag zijn....?
Tegenover elkaar zitten wordt moeilijk ben alleen . Ik denk dat het normaal is hoor het is niet niks ineens kunnen lopen. Zou er zelf ook van schrikken