Hallo, ik heb een zoontje van bijna 11 maanden vanaf het moment dat hij ging brabbelen jengelt mijn zoontje eigelijk de hele dag dit is al vanaf dat hij 6/7 maanden oud is. Vraagt constant aandacht kan zich 5 min bezig houden en dan moet hij wat nieuws hebben. Ka heeft met 6 maanden omeprAzol voorgeschreven ivm reflux klachten. dit krijgt hij nog steeds alleeen heb het idee dat dit niet beter word, braakt dagelijks. is vanaf geboorte erg onrustig en druk, slaat met armen en benen. kon als baby al niet rustig op de arm blijven liggen. Heeft nooit geknuffeld of lichamelijk contact gezocht ( nu nog steeds niet ) vraagt altijd aandacht moet hele dag bezig gehouden worden, het lijkt alsof hij driekwart van de dag moe is terwijl hij voor drie weken geleden nog 5/6 uur sliep op een dag..dit is erg vermoeiend zijn de hele dag bezig hem rustig te houden Ben erg benieuwd of iemand dit verhaal herkend groetjes Esther
Mijn dochter heeft dit ook een periode gehad. Vanaf een maand of 6 tot een maand of 10. Erg vermoeiend inderdaad! Wij vermoeden dat het te maken had met meer willen dan kunnen (frustraties) in combinatie met verlatingsangst. Nu kan ze zich beter vermaken maar langer dan 15 minuten is het nog niet. Hier verplaatsen we haar dus ook vaak. Zo gaat het bij ons bijvoorbeeld: wakker, aankleden, boven even rondkruipen zodat ik mij kan aankleden, beneden aan tafel ontbijten, boekje of speelgoedje in de hand na ontbijt aan tafel zodat ik kan opruimen, dan even spelen op de grond, dan even samen spelen op de grond, eventjes tv kijken, boodschapje doen, fruit eten aan tafel, even mee naar boven daar rondkruipen terwijl ik wat kan doen, slapen en zo gaan we de hele dag een beetje door. Het is ook wel normaal hoor op deze leeftijd dat zelf vermaken lastig is. En wat ik ook gemerkt heb is dat je echt niet op elk zeurtje in hoeft te gaan. Ik zeg hier ook regelmatig: even wachten, mama is even bezig. Ze leert dan wel dat ze niet meteen haar zin krijgt als ze begint met zeuren want dan hou je het zelf ook ene beetje in stand denk ik. Succes! Ik vond het de vervelendste periode, gelukkig een fase!
Ja ik geef ook niet toe aan elk zeurtje, maar ik kan me ook gewoon niet herinneren dat er ooit een tijd was dat hij rustig was, hij slaapt bv nog steeds ingebakerd terwijl hij natuurlijk allang hier uit had moeten zijn maar dit is ook een ramp, alleen maar krijsen overstuur verslikken bijna geen lucht meer krijgen hebben nu nog fysio voor hem maar hij zegt ook dat het gedrag apart is maar zijn nu doorgestuurd na virenze ben benieuwd wat zij zeggen. .
Zou een keer een afspraak maken met een osteopaat. Lijkt alsof er iets pijn doet, ook gezien het spugen.