Buitenspeeltips/ideeen dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bozoe, 9 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Onze dochter van 1 jaar loopt nog niet en is momenteel vrij slecht in zichzelf vermaken. Nou begint bij mij de nesteldrang een beetje naar boven te komen en ik wil graag de tuin aanpakken. Ik zoek dus tips hoe ik kan zorgen dat zij zich buiten vermaakt zonder dat ze zichzelf pijn doet (aangezien ze alleen kruipend vooruitkomt).

Ik heb gisteren een kleed neergelegd met speelgoed naar no way dat ze daar op zou gaan spelen. Ze kroop liever de halve tuin door om aan de plantjes te zitten.

Het klinkt nogal knullig maar ik weet het echt even niet. Doe nu steeds alles in de avonduren maar ben dan echt gesloopt rond een uurtje of 9.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Mijn ouders hebben een box zonder bodem voor buiten. Kunnen ze wel spelen en zand en gras voelen maar niet overal heen. Dus misschien is een grondbox iets?

Of is dit niet wat je bedoelt

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Dat zou ik nog kunnen proberen. Haal gewoon even de bodem uit de box om te testen. Denk alleen dat ze het niet kan waarderen als ik haar "opsluit".

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Moet je wel kijken of ze er niet onderdoor kan ;)

5. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    bozoe vindt dit leuk.
  6. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Heb precies hetzelfde. Alleen is ze verslaafd aan dr little people camper. Die zet ik buiten en daar blijft ze dan bij zitten.

Vero0504 en bozoe vinden dit leuk.
  7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan je ook afvragen of het zo'n probleem is dat ze rondscharrelt? Hier zit er ook altijd eentje met steentjes en grond te spelen naast me in de border, maar dat is niets dat een badje 's avonds niet kan oplossen.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar zolang ze doorkruipt heeft ze ook geen pijn hoor, dus lekker laten gaan zou ik zeggen.

Ik heb voor de knieën nog wel eens de tip gehoord om de tenen van een sok af te knippen, dubbelvouwen en dan haar been erin, zo heeft ze een knie beschermer

Overigens nog nooit zelf geprobeerd

bozoe vindt dit leuk.
  9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Zandbakje neerzetten waar ze in kan spelen?

Ik vond t ook lastig op die leeftijd.inmiddels hebben wij een grote lap kunstgras, ideaal.

Wij hebben ook een poosje t campingbed opgezet buiten. Maar kan me voorstellen dat een 1 jarige daar ook niet mee akkoord gaat ;)

bozoe vindt dit leuk.
  10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Gister heb ik de box buiten gezet. Ons zoontje loopt wel wat achter de loopkar al dus ga schoentjes kopen en dan kan ik dat afwisselen met de box. Hij kruipt niet maar doet aan tijgeren. Dus als ik hem laat houd ik geen kleding meer over voor hem.

bozoe vindt dit leuk.
  11. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Het gaat mij inderdaad er om dat ze geen pijn heeft. Dat ze smerig wordt maakt mij niets uit. Dat lukt haar in huis vandaag ook aardig :roflmao:. Zal eens kijken of het werkt zo'n kniebeschermer.

12. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Oei nee dan is het niet zo handig. Hier kruipt ze afwisselend met schuiven op haar kont. Ze loopt hier ook achter de loopkar maar buiten valt er schijnbaar teveel te ontdekken en dan vindt ze kruipen handiger haha.

13. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Lastig is dat hé? We waren gisteren bij mijn moeder dus ik dacht "ideaal lekker in het gras". Nou daar moest ze niets van weten, compleet panisch haha.

Vero0504 vindt dit leuk.
  14. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Daar gaat het mij ook niet zozeer om. Ben alleen bang dat ze zichzelf bezeerd door te kruipen over de tegels.

15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Hahaha. Zal je zien ja.. lastig indd. Snel gaan lopen maar!!!

Wij hebben trouwens zo een platform hek. Die had ik ook buiten met foamtegels erin. Voor t kunstgras dus. Wellicht een optie? Op MP staan ze soms best voordelig

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je ziet met hoeveel enthousiasme ze zich keer op keer op keer laten vallen op de meest pijnlijke plekken, zal dat vast meevallen :)

bozoe vindt dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.004
    113
    Ik leg van die foamtegels neer met een speelkleed erover op t gras, heeft ze een bekende stek en nieuwe uitdagingen er omheen, mag ze zelf kiezen wat ze aandurft en dr speelkleed wordt niet al te ranzig door die tegels. Prima als t vies wordt maar tis nogal een bakbeest in de wasmachine en ik heb nog wel meer was liggen (getuige de grote berg...zucht...mama kan ook niet ziek zijn he?)

18. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Je hebt ook van die echt grote grondboxen. Dat zou je ook kunnen proberen? En dan met van die grondmatten bedekken de grond. Of ze het gaat accepteren weet ik niet, ik heb de jongste laten gaan, wel in de gaten houden. Met de andere 2 hadden wij geen tuin

19. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Of gewoon lekker bezig laten. De oudste vond kruipen op gras en stenen helemaal niks, dus die besloot toen zelf dat het tijd werd om te gaan lopen (10/11 maanden).

20. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik legde een groot picknickkleed van de Hema op de grond en dan ging ze daaromheen wat rommelen!

Deel Deze Pagina