Ik leef echt zó met je mee! Ik weet precies hoe je je voelt. Bij mij bagatelliseerden vrienden en familie ook heel erg de situatie (of ze vonden gewoon dat het aan mij lag, ook al zeiden ze dat niet). Tot er iemand thuis kwam kijken, ons op allerlei wachtlijsten plaatste en vroeg of we nog wel overeind zouden blijven tot die tijd want we hadden wat haar betreft zeker recht op allerlei vormen van acute gezinsondersteuning. Nou was mijn dochter héél angstig en héél snel overprikkeld dus het laatste wat ik wilde was allemaal mensen over de vloer, maar wat was ik opgelucht dat ik eindelijk serieus genomen werd en dat íedereen die ons verder kwam helpen benadrukte dat het echt niet aan ons lag, dat we het écht goed deden. Als ik het rapport van de orthopedagoog lees waarin dat zwart op wit staat kan ik nog steeds wel janken. Probeer alsjeblieft vertrouwen te houden dat het goed komt!!!
Beste Esje91, Ook even een reactie van onze kant, omdat we lazen hoe je aan het dubben bent. We voelen erg met je mee en zijn blij dat je professionele hulp hebt ingeschakeld, zodat je begeleid kunt worden bij het zoeken naar de beste oplossing voor het onrustige gedrag van je zoontje. We willen je toch ook laten weten dat het echt belangrijk is om het inbakeren en vastleggen zo spoedig mogelijk af te bouwen. Het actuele advies is om inbakeren bij voorkeur met 4 maanden af te bouwen en uiterlijk na 6 maanden te beëindigen. Een al wat oudere baby die er ingebakerd in slaagt om te draaien, belandt in een zeer gevaarlijke situatie, aangezien hij zijn armen niet kan gebruiken om weer terug te draaien. Aan je berichten te lezen, weet je dit ook maar toch willen we nog eens benadrukken dat het vastleggen van een kindje echt met klem ontraden wordt. Hier lees je meer over de gevaarlijke gevolgen die dat kan hebben. Wat een lieve reacties heb je gekregen van de andere mama's hier. Zeker het advies van het strakke laken is een goed alternatief voor het inbakeren, ook al is je zoontje daar misschien al te sterk voor. Heel veel succes en als je vragen voor ons hebt over het inbakeren of over kinderproducten waarvan je wilt weten of ze veilig zijn, kun je ons hier altijd vinden! Groet, Angela VeiligheidNL
Dat is toch echt niet normaal!! Niet kunnen bewegen in alle opzichten. Het is nu al te laat maar je had beter stappen kunnen nemen voor je de slaapzak zelf ging prepareren. Ook al zou hij het nodig hebben dit is niet gezond! Ik zou eens naar een kinder osteopaat gaan misschien is er een oorzaak voor!
Een kind dat geen rust kan vinden en anders nauwelijks zou slapen (de rest van het gezin daarin meetrekkend) is ook heel ongezond. Dit is gewoon een kwestie van twee kwaden. Sterkte hoor, met deze zoektocht. Het komt baat goed, maar als de oplossing nog niet in zicht is is het wel moeilijk om positief te blijven.
Nee maar het is ook niet gezond dat hij blijft huilen tot dat hij geen lucht meer krijgt. Ka heeft nu als advies gegeven blijven inbakeren omdat er een bepaalde rede voor kan zijn, en mijn zoontje draaid indd met de zak maar ook weer terug hij is erg sterk. Ik heb nu hulp maandag komt er iemand thuis bij me kijken
Hij ligt dus nog alleen ingebakerd en niet meer vastgesnoerd? Hij kan nu dus wel draaien? Zie ook het advies van VeiligheidNL hierboven. Overigens snap ik Kanshebber totaal niet. Die vindt blijkbaar ingebakerd en vastgesnoerd liggen met 11 maanden oud (!!!!!) veiliger dan een baby wat lang huilt? Grote kans op stikken is dus veiliger voor je gezondheid dan lang huilen/krijsen? Dat de rest van het gezin lekker slaapt is belangrijker dan het grote gevaar van ingebakerd en vastgesnoerd liggen Leg mij, Frannie en VeiligheidNL eens uit Kanshebber? Stel dat hij ingebakerd en vastgesnoerd ligt. Hij moet spugen (en die kans is best aanwezig bij een baby!), maar kan niet draaien, want hij ligt vast.................met alle gevolgen van dien! Hij probeert zich wel te draaien, maar draait zich vast/klem zodat hij zichzelf verstikt. Maar goed, Kanshebber zal die kans wel klein achten en zal het advies van VeiligheidNL wel compleet onzin vinden......
Hoi Esje, Ik kan je de hand schudden. Mijn zoon is bijna 11 maanden en slaapt ook nog ingebakerd. Hij is ook een onrustige slaper. Zelfs ingebakerd sliep hij onrustig, sinds twee weken slaapt hij pas regelmatig door. Daarvoor 4 tot 5 keer wakker 's nachts!! Dus je kan wel raden dat ik er tegen op zie om nu af te bouwen, omdat hij EIN-DE-LIJK doorslaapt! Ik heb overdag al een paar keer geprobeerd om hem "los" te laten slapen, maar dan slaapt hij amper. Verder is het een heerlijk mannetje, maar altijd super druk met zijn armpjes. Heb je weleens gehoord van de Sleepy Wings? Misschien is dit iets voor jouw kindje? Ik zit er ook aan te denken om ze te bestellen.
Er zijn ook sleepy wings in grotere maten, dan kan hii wel bewegen maar niet zoveel als met losse armen. Onze dochter heeft ook heul lang gewapperd en wij hebben uiteindelijk afgebouwd van puckababy naar sleepy wings met een maand of 11 naar los met 14mnd
Oh ja, de sleepywings! Dat was bij ons de laatste fase in het afbouwen, wat een geweldige uitvinding. Eerst armpjes naar beneden en uiteindelijk armpjes omhoog. Je kunt ze hier in NL maar op één site bestellen: Sleepy Wings Organic white- Ze hebben ook extra large! Echt het proberen waard!
Pfoe, dit klinkt heel heftig TS. Heb je wel eens geprobeerd hem op jou in slaap te laten vallen en dan, wanneer hij héél diep slaapt over te leggen? Of wanneer hij heel diep ingebakerd slaapt, stiekem de rits iets losser te maken en dit dan langzaam op te bouwen? Beide dingen heb ik gedaan met het afbouwen bij mijn dochter. Ze heeft daarna nooit meer zo goed geslapen als dat ze deed toen ze nog ingebakerd lag maargoed. Misschien heb je dit ook wel geprobeerd hoor, ik wilde het toch even noemen... Sterkte met de situatie en ik hoop dat je snel een oplossing vindt of goede hulp, volgens mij was dat al onderweg.
Ik heb de sleepywings besteld! Ben erg benieuwd maar als hij gaat draaien is dat dan niet erg met de sleepywings?
De wings hebben meer speling/rek. Mn dochter draaide er nooit mee maar ik denk dat een kindje zich zo terug kan duwen.. Z kunnen er ook mee wapperen masr gewoon niet zo groot/ver als met losse armen. Sterkte!
Esje91, ik heb het toch even nagevraagd bij een collega. We raden de Sleepywings af. De armpjes van de baby zijn daarin gefixeerd en dit kan, net als bij het inbakeren, de baby belemmeren bij het terugdraaien van buik naar rug. Als je meer wilt weten over de Sleepywings en waarom dit product wordt afgeraden, ook door Stichting Wiegendood, kun je hier verder lezen. Groet, Angela VeiligheidNL
Jullie zitten al in een onderzoekstraject begrijp ik, maar je zou ook nog een slaapkliniek kunnen overwegen. Ik begrijp heel goed je dilemma hoor, ernstige slaapproblemen zijn heel ingewikkeld en zwaar. Onze zoon heeft een zeer zware vorm van autisme en heeft ook slaapproblemen vanaf dag 1. Wij hebben nu een ballendeken (soort van verzwaringsdeken), dit geeft diepe druk. Ze bestaan ook in juniorvariant, maar ik denk niet dat ze ook al veilig zijn voor babys, maar misschien wel een optie om in de gaten te houden voor de toekomst. In ieder geval heb ik ook goede dingen gehoord over die speciale slaapklinieken, wij zijn hier nooit heengeweest met onze zoon aangezien slapen in een vreemde omgeving voor hem dan weer heel veel extra drama en angst met zich meebrengt. In ieder geval ben ik na je verhaal blij dat bij onze zoon het inbakeren niet echt lukte, hij raakte ervan totaal overstuur.
Als het nog niet lukt zonder inbakeren, misschien kun je dan een aerosleep matras aanschaffen? Zulke matrassen heb ik op mijn werk ook en deze zijn perfect voor kindjes die (nog) ingebakerd slapen. Je kindje kan daar gewoon doorheen ademen als hij zich omrolt en niet meer terug kan rollen. Heel veel sterkte hiermee.
Nou de sleepy wings was geen succes armen vliegen op en neer hij was helemaal door het dolle heen.. ik heb nu ook babyfoon met camera dat k hem kan zien, maar zoals vandaag in de bakerzak + snoozzz zodat hij niet kan draaien ofja dat zou de bedoeling moeten zijn maar toch krijgt hij het voor elkaar en gaat dan gewoon slapen op de zij/buik en draaie zn hoofdje naar een kant.. het is echt een groot probleem het is gewoon zo dat mijn zoontje motorisch te onrustig is om in slaap te kunnen vallen k vraag me af hoe dit ooit moet stoppen pff bestond er maar iets waardoor hij rustiger werd en zo makkelijker zou kunnen slapen
Klinkt hard maar gewoon eens doorzetten? Dit is natuurlijk enorm wennen omdat hij die 'vrijheid' nooit heeft gehad. Dan is dit ook niet met een paar dagen gedaan..... Heb je de osteopaat nog overwogen?
Elk kindje moest door die fase Van even onrustiger slapen omdat er opeens die bewegingsvrijheid is. De meesten hebben dat op het moment dat ze beginnen rollen. Jij hebt dat kunstmatig uitgesteld met het inbakeren, maar nu zal je er toch even doormoeten.
K heb al vaker gewoon doorgezet dit is de 6e keer al dat k het probeer ik heb ooit een keer hem gewoon gelaten en gedacht hij valt ooit wel in slaap ondanks dat het laten huileb hysterisch en totale paniek ook niet goed is maar omdat troosten ook niet werkt en niet gelogen hij heeft van half8 tot letterlijk 2 uur snachts alleen maar liggen krijsen dat hij ervan ging overgeven zo overstuur was hij toen heeft de ka gezegd laat maar dit werkt averechts