Last van fruithapje of iets anders..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lovely little, Feb 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely little

Dec 19, 2011
    93
    0
    0
    Hallo!

Wie heeft voor mij een tip of herkent dit..ik weet het niet meer:(

Mijn zoon is al zo lang aan het rommelen in de avond en nacht, hij is nu 5 maanden en 2 weken, is op 5 september 2012 geboren, uitgerekende datum was 24 augustus.

Hij krijgt sinds 6 weken een fruithap en sinds kort ook groentehap halve potjes.
    Krijgt savonds rond tussen 17.30/ 18.30 fles, valt dan na aantal keer speen brengen in slaap wordt na een uurtje weer wakker en wil niet meer slapen, gaat huilen in bedje.
    Zo zitten wij soms tot 22.00 uur met hem op, ik wil tv kjiken met hem erbij beperken dus heel de avond tv uit.

Dan krijgt hij rond 22.00 zijn laatste fles(voorheen sliep hij de avond bijna altijd goed werd dan zelf rond 23.00 wakker of we maakten hem wakker) en gaat zelf slapen zonder speen,.
    Wordt vervolgens elke nacht al zeker 6 weken wakker na zon 3 uur slapen soms eerder soms later, huilt dan en na 3 min ga ik zn speen brengen, (voorheen werd hij ook wakker maar viel altijd zelf in slaap). en soms valt hij in slaap maar meestal niet, na zon 3 keer lopen wel en slaapt hij nog 1 a 2 uurtjes, dan hlept speen niet meer en geef hem de fles zo rond 4.00 uur.

Zou dit nu een sprongetje kunnen zijn, of zou mijn zoon niet tegen de fruit/groentehap kunnen.

Wie herkent dit en wie heeft tips voor de nacht...hoe doen jullie dit, ik ben onderhand gebroken, omdat hij savonds ook al niet slaapt, overdag slaapt smorgens van plusm 11.00 tot 12.30 smiddags van plusm 14.00 tot 14.45.

Groeten lovely little:)

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Bij ons begon ze weer met niet door slapen rond zes maanden, maar toen begon ze ook met kruipen enzovoort. Dus dat is echt een fase geweest. Nu slaapt ze overigens nog steeds niet door, maar ze kwam bij ons maar 1 x in de nacht.

Wel heeft ze hier een overgevoeligheid voor potjes. Elke keer als ze hier fruit uit een potje eet raakt ze verstopt. Volgens het cb kan het niet maar de ha zij van wel door de suikers en de houdbaarheidsmiddelen die er in zitten. Wij geven dus alles vers en daar was het probleem mee opgelost.

In ieder geval succes met het slapen, het is heel zwaar weet ik

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je wilt weten of het van het fruit komt, zit er maar 1 ding op: stoppen met fruit en kijken of je dan verbetering gaat zien. Omdat hij nog geen 6 maanden is, is het ook geen enkel probleem om dat te doen en als je met een week geen verandering bemerkt, kun je gewoon weer opbouwen. Doe dat dan wel door 3 dagen achter elkaar hetzelfde te geven en verder niets anders aan nieuwe voeding te introduceren. Pas als er na 3 dagen achter elkaar geen reactie is, ga je door met een volgende smaak en zo 1 voor 1 alles bij langs.

4. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    R
    Flauwekul. In potjes fruit zitten geen toegevoegde suikers of houdbaarheidsmiddelen. En als het er al in zit (houdbaarheidsmiddel)dan is het ascorbinezuur. Vitamine c dus....

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In potjes zit toegevoegd fruitsap om het zoeter te maken. En vaak rijstebloem om het minder waterig te maken. Dus zeker wel toegevoegde dingen.

Mijn gedachten: ( Ik heb 's avonds nooit tv aan, met of zonder kind, we hebben geen tv dus ik kan me niet indenken wat daar een nadeel van is zeg maar ;) ) slaapt je kindje op een eigen kamertje dat je zo vaak je bed uit moet voor speen? Is dan toch veel makkelijker als die bij jou op je kamer slaapt? Dan maak je het jezelf veel makkelijker! Ik steek mn arm uit voor een aai of speen en hoef niet onder de deken vandaan. Verder; hoelaat begint kleine met wakker worden? Als je 3x speen gaat geven dan kan je misschien beter direct fles geven? Scheelt veel slaap. Wat ik vaak deed bij mn dochter, als ze wakker werd speen erin en fles gaan maken. Fles is een uur houdbaar dus ik kijk; 2 uur. Tot 3 uur mag ze dus die fles drinken. Als ze de 2e keer wakker is, fles erin. Ok, heel soms moet je een voeding weggooien maar je hoeft niet onnodig vaak je bed uit vond ik. Mn zoon is niet zo'n speentjes kind dus dat is wakker = drinken!

Wbt nachtelijke onrust, ik zou ook stoppen met bijvoeden om te kijken hoe het gaat. Geef je soms ook een rijstebloemfles 's avonds? Daar dan ook mee stoppen!

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier hetzelfde, en al 3 maanden lang. Ik maak het me zo makkelijk mogelijk. Mijn dochter slaapt bij ons op de kamer en als ze wakker wordt voed ik haar altijd. Want dat is wat ze wil en ik ga geen strijd voeren in de nacht. Na het voeden slaapt ze direct weer en ik dus ook.

Je kan het jezelf veel makkelijker maken denk ik. Door gewoon een flesje te geven als hij wakker wordt en huilt en door hem bij je op de kamer te houden.

En stoppen met potjes en kijken of het met vers is opgelost. Of tijdig even geen fruit meer geven en kijken hoe het dan gaat. Verbetert het dan, is hij misschien erg gevoelig op zijn darmpjes.

7. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ze adviseren niks voor niks bijvoeding te geven va 6 maanden de darmen zijn er nog niet klaar. Mijn mening ik snap sowieso niet waarom er zo vroeg met eten wordt begonnen.

8. Lovely little

Dec 19, 2011
    93
    0
    0
    Ja daar zit wat in, op de potjes staat 4+ maanden maar dat doen ze ook voor de verkoop natuurlijk! gisteren niets gegeven was vannacht wel weer drama, maar een weekje volhouden ofzo..vind het zo zielig voor mijn zoontje hij vond het zo lekker!.. en hij is al eerder wakker dan gaf ik hem fruithapje, nu krijgt hij niets en dan meot hij wachtten op zn fles, ( er moet toch zon 3 a 4 tussen zitten ivm krampen) heeft iemand een idee wat ik hem dan zou kunnen geven, water in flesje? dan heeft hij toch het idee dat hij iets krijgt..

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op dit moment is het advies bij CB's weer vanaf 4 maanden...
    Maar: ergens tussen de 4 en 6 maanden zijn de darmpjes klaar voor vast voedsel. Heeft je kind krampjes, dan is dat wel teken dat het nog even te vlot gaat.
    Ik was met Caitlyn ook uit gaan proberen, (sperciebonen), maar dat leverde helaas ook krampjes op :( (Hier vanwege reflux geprobeerd, omdat vast voedsel natuurlijk minder makkelijk omhoog komt dan melk).

Overigens is het advies om te starten met groente, lichter voor maag en darmen en minder zuur, en beter ivm smaakontwikkeling, dat ze eerst met de minder zoete smaakjes beginnen.
    Sowieso moet je, als je potjes neemt, echt starten met enkelvoudige smaken en niet de gemengde potjes.
    Hier trouwens een schema waar je mogelijk nog handige info uit kunt halen over welke volgorde handig is:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden

10. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Voorheen adviseerde ze bijvoeding vanaf 6 maanden ivm allergie gevoeligheid niet vanwege de darmpjes die zijn er tussen 4 tot 6maanden gemiddeld klaar . Ze adviseren dan ook naar je kind te kijken zijn reacties/interesses mbt eten en als je rond 4 maanden begint bouw het langzaam op en kijk naar je kind.

Studies hebben aangetoond dat die allergie gevoeligheid voor 6 maanden meestal voorkwam als er veel allergieën mbt eten bij de beide ouders voorkomen.

Zo vertelde de cb arts het

En als je kindje geen interesse toont in eten heeft zo vroeg geen zin inderdaad ik zeg altijd kijk naar je kind :p

11. Lovely little

Dec 19, 2011
    93
    0
    0
    Ik durf het bijna niet te schrijven maar vanaf vrijdag geen fruithap-groentehap gegeven, sinds 3 dagen slaapt onze zoon weer veel beter met name overdag, snachts slaapt hij ook al beter wel de speen geven tussendoor maar er zit nu toch zeker 4 uur tussen!;)

Zou het dan toch komen dat ik te vroeg begonnen ben nu over 2 weken maar weer eens proberen dan is tie 6 mnd. missschien ist toeval, maar voor degene die ook dachten en het verwonderlijk vonden dat het ongeveer gelijk begon met vaste voeding introduceren, slecht slapen etc. misschien ook eens uitproberen, hooop dat dit het was en dat het nu even tijdje rustig blijft....even bijkomen pffff:) bedankt voor alle tips en het meedenken!

Share This Page