Kolven ten koste van productie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Liefje13, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik geef al vier weken 1 borst per voeding (in het begin beide) aan mijn dochter en dit gaat heel goed, geen problemen. Nu wil ik langzaamaan een voorraadje opbouwen voor als ik straks weer aan het werk ga.

Als ik tijdens de ochtendvoeding iedere dag eenmalig óók de andere borst leegmaak door te kolven, gooi ik dan niet mijn productie omhoog? Want eigenlijk vraag ik dan méér dan DL drinkt.. (namelijk tien borsten per dag in plaats van negen)

Ik heb een dubbele borstkolf want dat leek me handig voor op werk, maar als ik nu steeds 1 borst per voeding geef dan kan ik toch straks op werk niet twee tegelijk kolven? Krijg je dan geen enorme stuwing enzo?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Je baby is nog heel jong, dus die gaat zelf de productie nog meerdere keren omhoog gooien ;), dus 1 borst kolven lijkt me geen probleem. Dat ze nu genoeg heeft aan 1 borst, wil niet zeggen dat dat volgende week nog steeds zo is, er zijn wel babys die altijd maar 1 borst drinken, maar de meeste willen ze op een gegeven moment wel beide, dus ik zou daar niet over nadenken nu. Ook kolven de meeste vrouwen minder goed dan dat hun baby drinkt, dus op je werk beide borsten kolven ipv maar 1 is wel fijner voor je productie zelfs als je baby dan nog steeds maar 1 borst drinkt.
    Als je niet hele grote problemen hebt met overproductie, zul je dat niet zomaar krijgen door een keer extra kolven, dus maak je daar maar geen zorgen over.

Deel Deze Pagina