Welke zonnecreme gaan jullie gebruiken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anouk2005, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zojuist voor de kleine meid een flesje Nivea factor 50+ gekocht.Morgen wordt het mooi weer en de zon heeft al een flinke sterkte en ik wil niet dat haar gezichtje verbrand.
    Ik heb voor mijn andere kinderen ook goede ervaringen met La Roche Posay maar die verkopen ze hier alleen bij de apotheek en was nu dicht.
    Wat smeren jullie en smeren jullie al daadwerkelijk wanneer het morgen zonnig wordt?
    Moet er weer even inkomen haha.

Gr Ingrid.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik smeer factor50 van no add.

Ik smeer morgen waarschijnlijk nog niet maar ik hou de kinderen uit de zon.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Goede vraag, ik lees even mee. Ik wil eigenlijk iets met zo min mogelijk rotzooi erin, maar zie door de bomen het bos niet helemaal meer.

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb hier vorig jaar zelf ook een topic over geopend, en er het één en ander over opgezocht. Het schijnt niet goed te zijn als je een zonnebrand op basis van syntetische filters hebt. Veelvuldig onderzoek toont aan dat je het best een zonnebrand op basis van mineralen filters kunt gebruiken.
    Voor het hoe wat en waarom kan je het beste even googlen, genoeg over te lezen.

Een zonnebrand op basis van mineralen filters bevat titanium/ en of zink. Maar aangekomen bij de etos was het niet zo eenvoudig een zonnebrandcreme te vinden die hier aan voldeed.
    Ik ben vorig jaar uitgekomen op een zonnespray van Lief factor 50. Normaal zou ik nooit zo'n creme gekocht hebben omdat je naar mijn idee alleen de naam betaald. (maar dat is natuurlijk vaak zo)
    Ik heb hem toen even getest, hij leek vrij dik, maar smeert goed uit en er blijft geen witte waas achter. Het is meteen lekker zacht, maar wel droog, zonder dat het plakt of pikt. Het ruikt lekker, niet overheersend.

Achterop het flesje staat oa: zeer hoge bescherming, allergeenvrij parfum, vrij van parabenen, vrij van parafine olie, dermatologisch getest, ph huidneutraal, vrij van kleurstoffen en vrij van siliconen olie.

Ik heb er toen 17 euro voor betaald, best prijzig, maar het is een heerlijke creme, zelfs voor in het gezichtje, geen tranende oogjes ed.

Lief heeft ook een erg goede service, ik het toen tot 3 x toe gehad dat mijn pompje het zeer snel begaf (allemaal bij dezelfde winkel gekocht, dus een productiefout waarschijnlijk) Heb dit toen bij lief gemeld, en kreeg een tijdje later een gratis fles thuisgestuurd!

Ik vind het een heerlijke creme, heb echt al heel veel verschillende gebruikt, van duur tot goedkoop. Heb kinderen tussen de 1 en 15 jaar, dus heb echt veel ervaring met kinderen en zonnebrand, deze vind ik echt top:D

5. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik Lancaster, vind ik persoonlijk de beste zonneprodukten. En factor 50 for kids geeft niet zo,n witte waas.

6. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier gebruik ik Vision met factor 50. Trekt snel in, geen parfum en plakt niet. Ook waterbestendig. Hier is het (tot nu toe) de enige zonnebrand die fatsoenlijk blijft zitten en niet zo'n vettige laag op de huid achter laat.

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Die van de Lidl factor 50. Kwam als beste uit de test van de Duitse consumentenbond. Dus lijkt me goed zat!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ga ook weer voor vision - even duur in de aanschaf, maar ideaal omdat je maar 1 x per dag hoeft te smeren. En nee, morgen smeren wij nog niet - behalve gewone creme- maar ze zullen ook niet heel veel in de zon komen.

9. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Gewoon die van de etos zelf, baby factor 50. Smeert echt herlijk uit.

11. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Ik smeer bij echt zonnig weer 's ochtends p20 (hoef je maar 1 keer per dag te smeren) en dan tussendoor voor de zekerheid ook nog nivea factor 50. Maar met dit weer smeer ik om eerlijk te zijn nog niet.

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    L'oreal for kids 50.

Houd hem zo goed als uit de zon,en met mooi weer petje op!

Deel Deze Pagina