voeding baby 3 maand, help!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wanna be a mama, 1 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dames ik weet het echt even niet meer. Ons dochtertje woog 2 weken geleden 5300 gram en 57 cm. Er werd mij verteld dat ze wel 900 ml mag hebben aan flesvoeding. Maar ik zit hier zo mee te stoeien. Ze verdraagt namelijk geen flessen van 150 ml. Dit gaat een paar keer goed en dan begint ze flink te spugen na de voedingen en heeft er flink last van. Maar als we 120 geven komt ze heel snel voor een volgende fles en ze lijkt steeds honger te hebben en krijst dan echt de boel bij elkaar. Dus hoe ik heg ook doe, ze is savonds altijd heel onrustig. Word er langzaam beetje kierewiet van :(. We hebben dus ook nog helemaal geen ritme, ze slaapt wel door snachts. Iemand een idee hoe ik dit aan ga passen? Ik heb ook nog een dreumes rondlopen en het is dan lastig steeds met een onrustige baby rond te lopen...

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Op verzoek voeden? Als ze eerder komt, gewoon een fles geven. 120 en als ze daarna nog honger heeft, 30 erbij maken en geven..
    Hier ging de 150 er wel in, alleen daarna vaak spugen. Doe er nu nutriton door heen om de voeding te verdikken. Tussendoor goed boeren en na fles een half uur rechtop houden. Amper nog gespuug. Drinkt ze niet te snel? Als het te snel gaat, dan word er niet voldaan an hun zuigbehoefte d en kunnen ze ook onrustig worden.

3. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ja op verzoek probeer ik, maar dan komt ze dus best vaak. We geven nutrilon omneo, die is al verdikt. Ook laten we goed boeren en rechtop, we hebben ervaring met flinke reflux. Het te snel drinken wil ze inderdaad wel eens doen, maar wat kun je daar nog meer aan doen?
    Ze heeft echt totaal geen ritme..het is lastig voor haar en voor ons..

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze mag 900, maar het moet niet. Als zij tevreden is met 120/4, dan is dit blijkbaar voldoende voor haar.
    Ik zou die flessen gewoonop verzoek aanbieden, kan gebeuren dan dat je een keertje een fles extra geeft.

Zeker als ze last heeft van reflux zou ik voorlopig die flessen niet groter maken, want daar wordt de reflux alleen maar erger van.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik sluit me aan met Dirksmama. Het hoeft echt niet. Onze jongen is ook een magere baby, maar groeit wel goed in lengte. Hij had ook reflux. Hier maakten ze zich daar niet druk om. Gewoon geven wat hij wil en wil hij niet meer, dan is het goed. Als op verzoek je niet ligt, dan gewoon om de 3uur strikt een flesje aanbieden van 120ml of 150ml zoals je wenst. En verder niet te veel aantrekken van wat het CB zegt. Binnen een maand mag je beginnen met andere voeding introduceren en dat is voor reflux kindjes wel beter (vast ipv vloeibaar).

6. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Jah zo zat ik dus ook al te denken. Oo verzoek vind ik geen probleem hoir, maar wel als ze dan om de 2 uur komt wat wel eens voor wil komen. Dan krijgt ze gewoon teveel en kom je in zo'n cirkeltje he. Maar verder hebben jullie volkomen gelijk. Ik ga het gewoon s zo doen 120/4 en dan op verzoek. Thanks meiden

Deel Deze Pagina