Hoelang koorts na vaccinatie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MarisB89, 29 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarisB89

    MarisB89 Actief lid

    27 jul 2016
    338
    117
    43
    Mijn zoontje heeft dinsdag de 5 maanden inenting gehad via het rijksvaccinatie programma.

    Hij blijft alleen verhoging houden. Niet schrikbarend hoog, tussen dr 37,5 en 37,9. Vanavond maar weer een zetpil gegeven maar dat zou nu na 3 dagen toch wel klaar moeten zijn?

    hij is helemaal niet ziek, drinkt en eet goed en is alert.

    wat is jullie ervaring hierin?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Onder de 38 graden is geen koorts, hoef je niks mee te doen, zeker niet als hij gewoon z’n ding doet en eet en drinkt en slaapt.
    Laat z’n lichaam het maar gewoon oplossen, door de zetpil onderdruk je dat.
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik denk dat dit een hele normale reactie is hoor. Die kleintjes kunnen er echt nog even last van hebben. Hier had ze na de 11 maanden prik nog wel een aantal weken last. Niet zozeer opvallend, maar wel van die kleine dingetjes die anders waren dan anders.

    Als hij gewoon okee is, gewoon laten. Hij heeft geen koorts, maar verhoging. Hoef je niks mee te doen zolang hij zich prima lijkt te voelen.

    Wij geven pas pcm of nurofen wanneer ze zich echt ellendig voelt en/of hogere koorts heeft.Het doet qua ‘beter maken’ helemaal niks, maar onderdrukt het ellendige gevoel.
     
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Als hij niet ziek is, goed eet en drinkt, dan is paracetamol echt niet nodig. Dat zou ik alleen geven bij bv ellendig voelen en/of pijn (en dus ook niet bij verhoging/koorts en daardoor beetje hangerig zijn).
     
    Sado vindt dit leuk.
  5. MarisB89

    MarisB89 Actief lid

    27 jul 2016
    338
    117
    43
    Bedankt allemaal. Dan stop ik met savonds pcm geven. Ik dacht dan slaapt hij wat rustiger maar hij is alsnog onrustig de afgelopen nachten.

    Heeft denk ik niks met die prikken te maken. Hij is 6 maanden en de keren dat hij wel door sliep snachts is op een hand te tellen.
     
  6. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Kan ook door de warmte wat verhoging hebben op die leeftijd he :)
     
    MarisB89 vindt dit leuk.
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.907
    15.351
    113
    Ik zou hier zeker geen zetpil voor geven en ook niet blijven temperaturen. Dit is lichte verhoging (kan door van alles komen) en hij gedraagt zich als normaal en heeft dus nergens last van, als ik je goed begrijp….

    Wanneer mijn kinderen koorts ontwikkelden na een vaccinatie hield dit doorgaans een kleine 2 dagen aan. Ze voelden zich daarbij merkbaar niet prettig.
     

Deel Deze Pagina