elke avond een drama om naar bed te gaan

Discussion in 'Baby en dreumes' started by danielle2911, Sep 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Help! Ik krijg ons mannetje van 12 weken nooit in bed 's avonds. Elke avond is het een drama en ik word er zoooooo moedeloos van! Tijdens zijn laatste flesje dat ik in het donker op zijn kamertje geef valt hij al bijna in slaap, maar zodra ik hem wegleg begint het gedoe. Huilen, krijsen, brullen. Inbakeren helpt niet, speentje helpt niet en als ik hem laat huilen gaat hij alleen maar harder tekeer.Daarbij komt dan zijn voeding omhoog en slikt hij liters lucht naar binnen. ... Soms lukt het om hem in mijn armen in slaap te krijgen en slapend weg te leggen, maar daar wil ik hem niet aan laten wennen.
    Wat moeten we hier nou mee?

Als hij eenmaal slaapt is het overigens goed... en overdag en (meestal) 's nachts valt hij ook wel goed in slaap.

2. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik lees met je mee.. hier ook al aan de gang vanaf dat hij heel klein is. Inmiddels is mijn zoontje 20 maanden, maar nog steeds een drama met slapen :(

3. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

Nov 12, 2012
    779
    68
    28
    Met onze jongste dochter hebben we ook vrij lang getobd met slapen. Nu heeft zij in de eerste maanden veel gehuild, dus misschien niet helemaal vergelijkbare situatie. Maar als we haar om 19u op bed legde, waren we zeker wel 2,5 uur in de weer om haar in slaap te krijgen. Wiegen, rondjes lopen of bij ons nemen en op schoot in slaap laten vallen. Als ze dan in slaap was gevallen, was het overigens geen garantie dat ze doorsliep. We hebben maandenlang nachten gehad dat we er ieder uur uit moesten.
    Het enige wat we konden doen was deze situatie accepteren..
    En met 6,5 maand, zo van de een op andere dag, ging ze doorslapen.. Ze is nu bijna een jaar en slaapt al een half jaar, met hier en daar af en toe een uitzondering, de nachten perfect.

4. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Dat is wel echt nog heel jong...Mijn oudste ging pas na 4 maanden 's avonds wat vroeger naar bed, tot die tijd sliep hij onder bij mij en ging hij naar bed als ik ging...
    De jongste is wat makkelijker en hij gaat wel vroeg naar bed, maar ook alleen omdat hij daar goed in mee gaat.
    Je kan hem echt nog niet verwennen nu door hem wat langer bij je te hpuden...het is alleen maar goed om daar aan toe te geven vind ik. Probeer het over een tijdje gewoon nog eens...

5. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Hij is ook wel erg jong en blijkbaar zoekt hij geborgenheid.
    Onze zoon heeft dat heel erg en die slaapt op de arm en bij ons in bed.
    Verwennen kan niet met deze leeftijd ik zou hem lekker bij jullie houden.

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,853
    1,061
    113
    Je kindje is nog erg jong en heeft je nog erg nodig. Zijn gedrag is volkomen normaal! Zelfs erg gezond!
    Hoe je ermee omgaat is je eigen keuze. Er zijn mensen die vinden dat je dingen moet 'trainen'. Slagen daar dan in, of niet.

Ik heb ondervonden dat de dingen gaan zoals ze gaan en dat de weg van de minste weerstand het beste werkt. Wij gingen van uren op ons slapen, tot wiegen/clusteren en om 08:00 samen met hem in bed kruipen (en meneer tot 23:00 tig keer wakker werd), naar in slaap voeden en later naar een baby die we wakker in bed konden leggen en kletsend in slaap viel. En dat in een half jaar tijd. Ik mag het niet meer horen.. dat je een baby kunt verwennen. We hebben hem ENORM 'verwend', zoals men dat noemt en toch is het goed gekomen met dat slapen.
    Oh en af en toe slapeloze nachten komen gewoon terug met sprongetjes en tandjes.
    Geen garanties. Het zijn net mensen, die baby's :cool:

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

aach twaalf weekjes oud. Je moet m lkkr bij je houden. Hier was dat net zo. Ze heeft een paar wkn lang bij ons gelegen op de bank of op mn borst tot wij ook naar bed gingen. Rond 23u was r niets meer aan de hand.
    Dit gedrag is heel normaal voor zo n een kleintje. Het wil dichtbij zijn ouders zijn. Gaat vanzelf weer over!

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Toch bij je houden en in slaap wiegen. Zo jong wennen ze daar nog niet echt aan; dat komt pas later.

9. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,428
    10,357
    113
    Persoonlijk zou ik hem nog lekker bij je houden.tot zeker de eerste 6 maanden kun je hem niet verwennen. Na de fles tegen je aan houden en als hij nog niet slaapt en onrustig is even wandelen. Daarna blijf ik altijd nog met hem zitten en leg hem na een half uur in bed. Onze uk heeft verborgen reflux dus is het ook wel nodig om hem overeind te houden. Lekker knuffelen en genieten,wakker weg leggen kan over een tijd misschien wel.

10. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Lekker bij je houden... Die eerste maanden was ons dochtertje altijd beneden zo fijn... Zie er echt weer naar uit om dat met ons 2de kindje weer zo te doen ze hebben het echt nodig.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hoe laat gaat ie naar bed? Hier lag ie tot de laatste fles van 22.30 uur beneden: hetzij in de box, hetzij op mij...dan gaf ik die laatste fles boven op ons bed en daarna naar z'n eigen bedje. Met vier maanden ging die laatste fles eraf en ging ie na de fles van 19.30 naar boven, die overgang verliep zonder problemen...als het hierom gaat zou ik 'm dus ook lekker bij je houden.

12. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier was het tot een week of 13 ook steeds drama. Ze wilde gewoon bij ons zijn en niet in bed slapen. Hier hebben we dan ook aan toe gegeven. Ze schijnen het echt nodig te hebben. Na ongeveer 13 weken veranderde het van de één op de andere dag. Nu kunnen we haar 's avonds zo wegleggen en gaat ze slapen (9 van de 10 keer).

13. gusto

gusto Niet meer actief

Gewoon bij je houden, het is zo'n kleintje nog...

Mijn zoontje kon tot 2 mnd geleden ook niet zelf in slaap vallen. Als hij eenmaal sliep was het prima. Ik wiegde hem dus voor elk slaapje in slaap, had jij schijnbaar nodig.

Toen hij 8 maanden was begon hij ineens te worstelen toen ik hem in slaap wilde wiegen. Heb hem toen in bed gelegd, hij draaide zich om en ging slapen. Sinds die dag gaat het goed, ik leg hem weg en hij gaat slapen.

Ik geloof dat je tot 6 maanden niet kunt verwennen. Hij wil gewoon geborgenheid en z'n mama, logisch ook toch?

Share This Page