Baby 11 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nina89, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter gaat laat naar bed, meestal rond half 12. Daarvoor wil ze echt niet naar bed. Ze wordt wakker tussen 7 en 8. Ze wordt in de nacht wel vaak wakker, zo een 10 keer, maar wil niets. Overdag slaapt ze 2 tot 3 uurtjes. Vaak ook minder, maar daar slaapt ze s nachts niet meer van.

Haar voedingsschema is net als dat van een gemiddeld kind (van wat ik hier lees). Verder wil ze als ze wakker is echt aandacht en kan niet alleen zijn. Dan zet ze het op een krijsen en is ze niet te troosten.

Ik lees vaak dat kinderen rond haar leeftijd vaak wat eerder naar bed gaan. Doe ik iets verkeerd of heeft iemand hier ervaring mee?

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, lijkt me onwijs zwaar dit!
    Omdat ze gewoon rond 7/8 uur wakker is lijkt er ook geen spraken te zijn van een verkeerd ritme dus ik denk niet dat je iets verkeerd doet.
    Hopelijk hebben andere dames wel tips voor je! Veel sterkte iig jij zal ook wel moe zijn.

3. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel Brinta!

Het is inderdaad heel vermoeiend en zwaar. Zelf hou ik van vroeg naar bed en vroeg eruit, maar dat gaat in dit geval niet op.

Hoop dat er meer mensen met ervaring zijn

4. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niemand?

5. Martje81

Martje81 Lid

15 feb 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jeetje wat vermoeiend zeg! Is dit altijd zo geweest dat ze pas om half 12 slaapt? Heeft ze geen last van doorkomende tandjes/kiezen of oortjes?? Of misschien toch nog honger? Ze slaapt wel erg weinig.
    En wat als je haar bij je neemt, slaapt ze dan wel?

Mijn zoontje slaapt in de ochtend 2 uurtjes en verder niet meer overdag, maar gaat wel weer om half 7 in de avond slapen. En soms slaapt hij de hele nacht door maar ook weer nachten dat hij wel minimaal 5 keer wakker wordt. Erg vermoeiend! Bij ons was het toch echt wel doorkomende tandjes en honger. Hij eet nu opeens meer.
    Pf het is zo lastig hè want je soms iet waar je het zoeken moet.

6. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Wellicht kan je haar in de ochtend met jouw ritme mee laten gaan. Dus jij er uit = zij er uit. Als ze overdag slaapt, misschien 1,5 - 2 uurtjes? En dan er echt ook uithalen!
    Zal even wennen zijn,ik denk dat je dit zeker 2 weken moet volhouden (mits je het wilt natuurlijk, het is maar een opmerking... :) )

Mijn dochter was t/m 14 maanden zeker rond 5.30-6.00 wakker ook in de weekenden. Viel ook niet mee want manlief is een echte uitslaper :p nu wordt ze tegen 7u wakker. 's Middags gewoon strak aan 2 uur slapen (12-14 uur) en dan haal ik er haar er gewoon uit. Stipt om 19.30 naar bed. Slaapt ze van 12-15 uur bijvoorbeeld dan ligt ze niet voor 20.30 en gaat ze haar ritme helemaal verschuiven. Op werkdagen moet ze er echt om 7uur uit zijn dus vandaar dit schema. Ik merk dat dit voor haar prettig is. Ze weet waar ze aan toe is :)

Deel Deze Pagina