Haha, beetje rare titel, maar vroeg me af of sommigen van jullie dit ook herkennen: 's Ochtends is mijn dochter tegenwoordig standaard hangerig en huilerig. Na de fles is het jengelen, maar iets anders wil ze niet. Vervolgens kan ze 4 minuutjes even zelf spelen en dan is het hop naar mama kruipen, optrekken en jengelen totdat ze op schoot mag. Op schoot wordt overal aan getrokken en alles moet gepakt worden en als ik dan iets verder weg zet dan is het gillen geblazen. Vervolgens zet ik haar in de box. Dat is 10 minuten leuk en daarna gaat ze staan en gillen dat ik haar moet pakken. Dus dan weer uit de box en dan begint het op schoot zitten weer, waarbij ze toch niet echt bij mij wil zijn want dan moet weer alles binnen handbereik gepakt en op de grond gesmeten worden. Tijdschriften worden kapot gescheurd, en als ze iets vast heeft wat ik dan ook vastpak om te draaien of iets te laten zien dan begint ze meteen boos haar handjes tegen elkaar te slaan en smijt ze het op de grond. Aaarrgh! Iemand enige herkenning? Dit is dus vooral 's ochtends. Zou ze een ochtendhumeur hebben? Gewoon weer terug op bed leggen misschien? Tips?
we hebben het hier ook nog weleens ja. Dan is ze om 6.30 of 7.00 uur wakker en dan wil ze niet meer slapen. Maar eigenlijk wil ze helemaal niet veel... Dan is het rekken en rekken, tot een uur of 9.00 / 9.30 totdat ze dan weer naar bed gaat. Na dat slaapje is ze meestal wél uitgeslapen.
Ik herken het ook wel (van een tijdje terug gelukkig). Ik vroeg me toen af waar ze wakker van werd als ze blijkbaar nog niet uitgeslapen was. Honger, volle luier, licht door de ramen, geluiden van buiten, dat soort dingen. Ik ben er niet achter gekomen. Het hield ook vanzelf weer op. Nu zit ze weer in een fase dat ze 's ochtends heerlijk in bedje speelt als ze wakker is geworden. Tot ze gezelschap wil van pap of mam, maar dan is ze in ieder geval hartstikke vrolijk. We wordt ze tegenwoordig bijna standaard chagerijnig wakker uit haar middagslaapje Kinderen, het blijven raadsels! Misschien helpt het om je kleine na het opstaan, verschonen en ontbijt weer lekker snel op bed te leggen. Kan ze daarna eind van de ochtend / begin van de middag hopelijk lekker vrolijk zijn Succes!
Jenna wordt de laatste tijd rond 7 uur wakker, voorheen 8 uur, ik geef haar dan eten en een schone luier en leg haar dan weer op bed. Soms slaapt ze en soms gaat ze brabbelen. Als ik haar eruit laat is ook niets goed dus ik leg haar lekker terug
hier ook, ze is dan wel 4 maanden maar na haar 1e fles om half 7 leg ik haar gelijk weer in bed, heel vaak is het even jengelen maar als ik haar eruit laat dan is ze niet te genieten, dan wil ze niks, niet in de box, niet in de wipstoel, niet wandelen, niet met mama spelen, dus dan maar 5 minuutjes huilen en goed slapen tot 10.00 en dan is ze altijd vrolijk ps: op het KDV flikt ze hetzelfde
Grappig om te lezen hoe verschillend kinderen kunnen zijn. Mijn zoon is 's ochtends vroeg juist zo vrolijk dat het glazuur van zijn tanden - die hij nog niet heeft - springt! Hij heeft juist aan het eind van de middag een enorme dip. Sinds zijn geboorte hebben we nog geen enkele keer om 18.00 kunnen eten zonder brulorkest op de achtergrond...zucht...
wat voor ontbijt geef jij je dochter? als je de fles geeft zou je kunnen proberen om haar daarna gewoon weer op bed te leggen, mijn dochter is nu 1 zei krijgt smorgends nog de fles (iets anders wil ze niet) zei word tussen 6 en 7 wakker dan krijgt ze de fles in het donker zonder praten of verschonen, en gelijk weer terug in bed dan slaapt ze meestal nog 2 uurtjes door, en dan is ze heel vrolijk, anders ook echt niet. misschien het proberen waard
klinkt als spronggedrag als je mij vraagt. En zou best kunnen omdat er rond de 11 mnd een sprong zit die best heftig kan zijn.
jamie is een super goeie slaper. van 20u tot 7u en de laaste dagen zelfs tot 8u!! als hij slecht gezind wakker word geef ik hem een fles en leg i hem weer terug. meestal slaapt hij dan weer meteen en word hij wel goed gezind wakker! ik zou is proberen om haar de fles te geven en haar weer meteen terug te leggen. jamie slaapt nooit lang meer, nog een uurtje ofzo dus dan laat ik zijn luier gewoon nog even aan. als ik he sochtend moet verschonen dan zou hij helemaal wakker zijn en zou hij niet meer willen slapen
Mike heeft ook erg last van die 11 maanden sprong. Echt niks is goed, nergens issie tevreden mee en overal aanzitten. Je kan proberen haar terug te leggen na de 1e fles, maar denk niet dat ze het meer pikt nu ze al 11 maanden is. Vaak moet je daarmee beginnen als ze wat jonger zijn zodat t aangewend gedrag is. Maargoed, het is t proberen waard! Misschien dat t bij ons ook zou werken, maar heb er een hard hoofd in aangezien hij altijd gewoon brabbelend wakker word en gelijk vol energie zit.
Nou, Lotte is nu bijna 3, maar heeft dat al zo'n beetje sinds haar geboorte. 's ochtends is gewoon niets goed en wil madam bezig gehouden worden.
Idd gewoon weer terug in bed leggen. Mss dat hij wel van de honger wakker wordt,m aar nog niet echt uitgeslapen is. Ik herken het totaal niet hoor. Bram is altijd vrolijk. Hoop dat het zo blijft en niet dat het op latere leeftijd omslaat. Dan heb ik een puber met ochtendhumeur.