huilen tijdens de fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door moontje2008, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hallo,

Mijn dochtertje is nu 4 maandjes.

sinds een dag of 5 begint mijn meisje te huilen tijdens de fles. de eerste 60 a 70 cc gaat goed, maar daarna begint ze met de benen te trappelen, wordt boos en begint te huilen. Ze wil nog wel gewoon drinken. het enige wat helpt is overeind houden en laten boeren (wat goed lukt).

heb grotere speen geprobeerd (difrax) maar dat werd niet wat, vanmorgen dr brown fles gehad, maar daar wordt het niet beter van en ze laat dan zelfs een hoop staan (dronk een week terug 5 flessen van 200). ze was net echt aan het krijsen, dus pak de difrax maar weer.

Als ik op internet kijk, dan staat er veel over verborgen reflux.. maar ze huilt voor de rest nooit, slaapt normaal, kan goed boeren, was verleden maand bijna 1300 gram aangekomen..

voor de rest kwijlt ze veel, stopt alles in haar mondje, heeft continu haar handje in haar mond, dacht eerst aan tanden, maar kan nog niets ontdekken. haar mondje is ook niet wit, zie geen spruw.

het enige wat is veranderd is dat ik van het cb mocht beginnen met fruit en dat dus heb gedaan.. een paar hapjes elke dag, ze heeft er niet veel zin in, drukt het naar buiten.

Maar kan dit invloed hebben op het drinken van de fles? dat ze last van haar darmpjes heeft?

Mijn eigen gevoel is stoppen met de bijvoeding en het twee weekjes later nog eens proberen.

ze heeft ook de eerste 3 mnd infacol gehad en dat hielp toen wel goed, maar ben daar een maand terug mee gestopt.. in principe moeten de darmpjes nu toch goed werken?

vind het zo zielig dat ze moet huilen, maar na de fles kijkt ze me lachend aan en begint ze te kirren.. ze heeft geen koorts.. is voor de rest vrolijk, slaapt 's nachts zo'n 8 uur..

heeft een van jullie misschien een idee? ik zit er een beetje doorheen met ook nog een driejarige die tijdens de fles vanalles uithaalt wat god verboden heeft..

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer er wat in de voeding verandert is dit vaak even wennen voor de darmen. Ook wanneer ze beginnen met frut en groente. Dit kan even de tijd nodig hebben. Je kunt het rustig opbouwen door eerste dag een lepeltje te geven, 2e dag 2 lepeltjes, 3e dag 3 lepeltjes, wanneer het goed gaat kun je met wat nieuws beginnen. Wanneer je merkt dat een fruit/ groente soort niet goed gaat kun je hier even mee stoppen en later wanneer het wel weer goed gaat nog eens proberen. Tot 6 maanden is het niet perse nodig fruit/ groente te geven. Als er verder niets in de voeding verandert is (hoeveelheid voeding/ soort voeding) kan het goed hiermee te maken hebben. Hopelijk gaat het snel beter! Goed om het even in de gaten te nhouden.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina