baby 11 mnd ziek - overgeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maartjev, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Hoi dames,

Gisteren vroeg in de avond begon het; Noah spuugde zijn fruit van die middag weer uit. Heel hard huilen natuurlijk. Daarna ging het wel weer. Ik wilde hem zijn avondhap geven, maar hij bleef maar mopperen. Ineens spuugt hij alles weer uit! De hele avond bleef hij aan de gang: Tijdje rustig, en ineens begin hij keihard te huilen en krijgt hij die buikkrampen weer, en kokhalzen, soms spugen (op een gegeven moment kwam er niets meer uit). Hij kwam ongeveer om het half uur. Vannacht zat er meer tijd tussen, en heeft hij gelukkig weer met kleine beetjes wat water gedronken.
    Vanochtend was hij eventjes weer kiplekker, en het zag er naar uit dat hij honger had. Fles melk gegeven, 180/6, dit had hij op. Viel wel even zwaar op de maag hadden we het idee, maar hij lustte het goed. Hij heeft vandaag redelijk geslapen, nog wel eens wakker geworden, en moppert veel, maar hoeft niet meer te spugen.

Hebben jullie tips/trucs om deze zieke kleine te helpen???

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Heeft hij verder geen koorts/sufheid/verminderde honger?

Ik zou hem gewoon lekker zijn gang een beetje laten gaan. Dus wat extra slapen als hij dat nodig heeft. Gewoon zijn eten geven, maar wel milde dingen (geen scherpe chili ofzo, liever aardappel met worteltjes).
    Hij heeft in ieder geval al een flink portie vocht&bouwstoffen binnen. En hopelijk inmiddels wel meer?

Mocht hij echt ergens pijn hebben kun je nog een paracetamol geven. Als hij bijvoorbeeld er niet van kan slapen.
    Als het langer aanduurt, dan zou ik de huisarts bellen. Zeker na 3 dagen koorts, of als hij veel vocht blijft uitspugen. Maar anders gewoon lekker uitzieken.

En wat het is? Misschien buikgriep, misschien een virusje, misschien iets geks gegeten, misschien tanden/kiezen, etc
    blijft raden als er verder niet zoveel duidelijke aanwijzingen zijn.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je hoeft niets te doen en als ik het lees gaat het alweer beter met hem. Ik ben ook niet zo voor paracetamol ofzo. Wel in de gaten houden dat ie nog genoeg plast en niet suf wordt.

Melk is het belangrijkst en je zou de fruit en groente kunnen laten zitten, neem aan dat hij nog geen 1 is. Gewoon kijken wat hij wil hebben.

Sterkte met de zieke, want het is niet leuk als je kindje iets heeft.

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Hij is gelukkig niet suf!!! Hij heeft momenten dat er ff helemaal niks aan de hand lijkt, waarna hij weer ineens begint te mopperen.
    Ik heb hem toch paracetamol gegeven (zetpilletje), lijkt wel ietsje te helpen. Hij heeft gelukkig geen koorts, heb straks nog gemeten en het was 37,5.
    Ik durfde het niet aan om hem avondhap te geven, de boterham kwam al aardig hard aan had ik het idee..
    We geven hem nu dus maar gewoon verdunde melk, en af en toe een rijstwafeltje..
    Mocht het maandag nog steeds niet veel veranderd zijn, bellen we gewoon de dokter nog eens. Heb zelf gelukkig maandag vrij.

Net goed ingepakt, en een rondje wezen wandelen want hij wil niet slapen. Wanneer hij zijn bedje ziet, begint hij al te huilen! In de wandelwagen zat hij rustig om zich heen te kijken, en lekker te spelen en te tutten op zijn duimpje, en op het laatst viel hij in slaap.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    beterschap.
    zolang er maar vocht in komt bij je zoon.
    wil hij niet eten dan houd het op.
    als hij maar drinkt dat is het belangrijkste.

als hij niet wil slapen hou je hem toch lekker bij je ,het is al zo zielig als ze zo ziek zijn.
    je kan hem altijd in bed leggen als hij slaapt.
    het is natuurlijk jou keuze wat je wil doen.

in ieder geval sterkte hoop dat je zoon snel beter is

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    beterschap gewenst!!

vocht is heel belangrijk....

elke keer een beetje drinken, eventueel een waterijsje oid als de kleine dat wil hebben....

7. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Hij lag vanochtend om half 8 nog zo rustig in zijn bedje, dat ik toch even ben gaan kijken, lag hij rustig te duimen. Zo schattig!
    Ik heb eerst een lichte fles gemaakt, 180/4, dit dronk hij gulzig op. Hij had nog meer dorst zag ik, dus ik heb nog een gewone fles bijgemaakt van 120/4, dit heeft hij ook nog voor meer dan de helft op. Nu ligt hij weer lekker rustig te slapen.

Ik vind het wel een beetje verontrustend dat zijn luier van vannacht maar een klein miniplasje bevatte, maarja, ik kijk straks even verder, aangezien hij nu weer zoveel dronk.

Oh, en manlief is nu ook ziek..

8. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier van de week precies hetzelfde gehad... virus schijnt te heersen! maar zoo zielig... ik had d'r om 11 uur 's avonds maar in bad gedaan omdat alles onder zat, was d'r net weer aan het aankleden... hup: daar kwam de volgende golf alweer. :x

Was bij mijn meisje met 2 dagen over... die eet en drinkt nu weer als een bootwerker (wat normaal is voor haar ;)) hoop dat jouw kleintje zich ook weer snel beter voelt! Enne.. let op jezelf idd: manlief en ik lopen nu ook al een paar dagen met een maag die van slag is!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    BIj ons op het kdv hing vrijdag een briefje:

Op de babygroep heerst:

Overgeven

En inderdaad.. vrijdagnacht was het raak, 2 keer flink spugen... zaterdag overdag niets aan de hand. En s avonds weer spugen.

s morgens uiteraard een droge luier... De fles was er uit gekomen, dus daar maak ik me dan niet druk om. Alleen vanochtend dus ook weer diarree.. *zucht* we zijn net 1,5 week klaar na ruim 2 weken diarree...

10. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Hij heeft me hier inderdaad ook net verrast met de eerste diarreeluier, het zat werkelijk tot aan zijn nek.. En brullen toen ik het schoon wilde maken! Zo zielig he, dat gehuil gaat door mijn hele lijf, brrr..
    Hij is gelijk weer een klein baby'tje nu hij ziek is.

Ik werk zelf ook op een kdv, en daar heerste het ook al, alle kindjes hebben al overgegeven, hebben diarree gehad, zelfs 1tje in ziekenhuis beland vanwege uitdroging.. Vond het ook al een wonder dan mijn kleine er niets van meegepikt had (gaat niet naar datzelfde kdv, maarja, ik neem vast eea mee..)

Manlief vind zichzelf ook erg zielig (ziek), maar die mag van mij vandaag het bed niet uit, haha, in quarantaine in de slaapkamer.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ja zielig he... jammer dat je aan al die virusjes zo weinig kunt doen...

12. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Lees dit nu pas, maar bij buikgriep kun je kindigest tabletjes van VSM geven.
    En ook het kookvocht van rijst opdrinken helpt goed bij diarree.

Beterschap ermee!

;) Frieda

13. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Dat kookvocht van de rijst, hoeveel geef je hem dat? En hoe vaak?
    Hoe snel merk je er wat van?

14. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Nou, om eerlijk te zijn, heb ik er zelf geen ervaring mee, want ik heb het eigenlijk nog nooit zelf uitgeprobeerd. Noelle heeft nu in haar eerste jaar nog nooit buikgriep gehad en mijn oudste van 9 heeft ook nog niet vaak buikgriep gehad. Maar van mijn oma (inmiddels al een aantal jaren overleden) weet ik dat zij dit wel vaak deed als ze last van diarree had en het schijnt wel goed te helpen. Ik zou denk ik telkens zo'n 50 ml ofzo laten opdrinken om de paar uur. En als het wat opknapt, kun je ook wat van de rijst gaan eten, heb ik altijd begrepen.

Zelf gebruik ik bij buikgriep vaak okugest, waarvan je voor kleine kinderen dus de kindigest variant hebt. In elk geval is het vooral belangrijk om goed te drinken en daarna langzaam weer kleine beetjes te gaan eten.

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook een kotsend kind gister;)
    Poeh, wat kan er dan een lading uit zo'n maagje komen zeg!
    Ze heeft het een paar keer eerder gehad, ook rond haar 1e verjaardag. De ha zei de melkpoeder sterk verdunnen met veel water en kleine beetjes vaker aanbieden, niet ineens grote flessen geven.
    Verder droge crackertjes, biscuitjes etc. Wat licht verteerbaar is in elk geval.

Moet zeggen dat mijn dochter vandaag nergens last van lijkt te hebben, vreemd. En gisteravond ook niet echt ziek, gewoon paar keer flink overgeven en weer verder spelen:(
    Hoop dan ook dat het geen virus is en wij dus ook overgeslagen worden:D

Beterschap voor alle zieke kleintjes!

Deel Deze Pagina