Spelletjes/ uitstapjes kindje van anderhalf jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anique, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Ik heb een zoontje van anderhalf en sinds dat hij 1 jaar is heb ik besloten om thuisblijfmamma te worden, en ik vind het heerlijk. Alleen zou ik nu hij echt begint te lopen graag wat meer dingetjes met hem willen gaan ondernemen, we zitten momenteel heel veel thuis met z'n tweeen, omdat ik niet zoveel kan bedenken om te gaan doen, en dat frustreert me weleens een beetje, ik zou graag met hem buiten dingen willen gaan doen, en het zou ook leuk zijn ls hij eens andere kindjes ontmoet. Ik doe wel al aan babyzwemmen een keertje in de week en aankomende week beginnen we met de cursus "muziek op schoot".
    Maar ik zou ook graag wat vaker zomaar spontaan eens iets willen gaan doen en andere mamma's met kindjes van zijn leeftijd willen ontmoeten zodat hij ook met die kindjes kan spelen. Ik heb een vriendin die ook thuis zit met een jongetje van ongeveer zijn leeftijd en daar ga ik af en toe eens langs, maar dat is eens in de paar weken. En de speeltuintjes zijn hier niet zo geschikt voor zijn leeftijd. Wat doen de andere thuisblijfmamma's met hun kindjes? Ik ben heel nieuwschierig en kan alle tips gebruiken.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm geen thuisblijfmamma hier... mar ons favoriete uitstapje op donderdag (mijn thuisblijfdagje) gaan we vaak naar de kinderboerderij
    dat vindt ze echt superleuk! en dat doen we nu al een jaar
    Verder hier abonnement op de speeltuinvereniging en speel-o-theek..

En de meeste aanspraak.. klinkt heel suf natuurlijk :)
    Maar wij gaan op donderdagochtend altijd eerst naar de bakker in het winkelcentrum verderop. Vervolgens koop ik daar muslibollen en witte broodjes.
    Lopen we terug naar de hema... bakkie koffie voor mams, pakje sap voor dochterlief.. broodje erbij voor dochterlief (van de bakker want dat kinderbroodje van de hema is ten eerste wit.. en ten tweede ook niet zo lekker!)
    En op de heenweg roept anne al "mama koffie! mama broodje!"
    Dus ze vindt het ook echt leuk om te doen :)

en stiekum hebben we daar vaak de meeste aanspraak.. veel mensen ook met kindjes of juist oudere mensen die net kleinkinderen hebben
    eigenlijk best gezellig..

Nou vind ik onze hema wat tpisch.. regelmatig zie ik mensen gaan zitten die eigen brood en drank uit de tas halen.. en het personeel vind het geen probleem :) (laatst iemand met een flesje wijn en bonbons zelfs!)

en verder tja.. diverse kleine speeltuintjes hier in de buurt ook... hertenkampje en een groot park waar we graag heen gaan met mooi weer.

en tja.. hier was ooit een topic over mama's in rotterdam die aanspraak zochten.. daar ook leuke vriendinnetjes aan over gehouden zegamar
    en die wisten hier in de buurt weer andere leuke dingen die ik nog nooit gezien had :)
    kom je nog eens ergens wat je wellicht zelf niet gevonden had.
    laatst welzijnswerk op bezoek hier en die zei inderdaad dat er in onze wijk weinig te doen is voor peuters... in verhouding met de rest van de stad
    maar onze donderdag is altijd veel te snel voorbij :)

3. Anique

Anique Niet meer actief

Hoi! Bedankt voor je reactie...

Ik heb eens gekeken voor de speel-o-theek in Almere, maar dat is puur uitlenen van speelgoed.... je betaald abonnementskosten en dan ook nog leengeld. Ik vraag me af of dat iets is wat wij zouden doen. Op zich hebben we het niet heel breed en Can heeft thuis ook al wel echt het nodige speelgoed. Een speeltuinvereniging hebben we hier geloof ik niet, wat houdt dat in?
    Heb wel ontdekt dat er in Almere-Haven een "grote" speeltuin hebben, misschien maar eens gaan kijken, is wel een eind weg voor mij, ik woon namelijk in Almere-Buiten, maar ja, wie weet, als ze daar een grote zandbak hebben ofzo dan zou dat echt leuk zijn, want dat vind hij wel leuk. Verder op de klimrekken en de glijbanen daar kan hij natuurlijk nog niet op. Maar de toegang is gratis, dus het valt eens te proberen...

Nog meer mensen met tips???

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm mja anne is helemaal glijbaan/schommel verslaafd

glijbaan moest ik dr tot kortgeleden altijd optillen trouwens.. maar het kon niet hoog genoeg zijn :)
    en qua schommels hebben ze hier van die babystoeltjes... dat is wel heel handig
    en misschien is dit ook wel leuk al: Kinderspeelparadijs Ballorig
    weet niet of hij al kan lopen... maar bij ons hadden ze altijd "dreumesochtend"
    niet te druk.. geen grote kinderen en 3,50 entree ofzo
    dus dat is heel af en toe wel te doen :)
    (en bovendien.. na 3 uurtjes.. is hij wel op :) )

wij zijn overigens alleen lid van de speel-o-theek omdat het bij de speeltuinvereniging inbegrepen zit :)
    ben wel van plan eens wat puzzels te lenen omdat ze dat heel leuk vind.. en ik geen berg puzzels in huis wil
    maar verder heeft ze ook meer dan genoeg speelgoed :)

5. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi,

Bij ons ook een dreumesinloop op de vrijdagochtend. dit kost 2 euro en ze krijgen een koekje met wat drinken en de mama`s krijgen koffie/ thee met wat lekkers. Er wordt gezongen, geknutseld en gespeeld.
    Het is lekker vrijblijvend maar erg gezellig om even met andere moeders te kletsen terwijl de kleintjes ondertussen spelen.
    hebben ze vast ook wel in almere, want daar kwam je vandaan toch?

groetjes joyce

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter is nog iets jonger, maar wij proberen standaard 1 keer in de week naar de kinderboerderij te gaan.
    We gaan 1x zwemmen en toevallig op dit moment ook muziek op schoot (waardoor de kinderboerderij op dit moment er niet altijd van komt)
    De speeltuin vind ze erg leuk. De glijbaan vind ze super, ook al moet ik haar telkens tillen en vasthouden. Verder hebben ze bij ons bij veel speeltuintjes wel zo'n huisje, met trapje en dan een buis, en uiteindelijk die glijbaan en dat gaat haar vrij goed af. Klimmen, klauteren en kruipen vind ze hartstikke leuk.
    Jammer genoeg wordt dat wat moeilijker nu het wat kouder wordt.

Een binnenspeeltuin is ook erg leuk, zeker als je naar een (goedkopere) dreumesochtend kunt. Wij gaan zo af en toe, op een zaterdag, omdat het niet zo dichtbij is helaas.

Verder vind mijn dochter winkelen en wandelen ook gewoon erg leuk, zwaaien naar mensen, honden en vogels vind ze ook prachtig...

Maar ik ken verder het probleem hoor, van het missen van andere moeders en kindjes. Het lijkt vaak alsof iedereen met z'n 2en al is, op de plekken waar kinderen komen... Maar oke.
    Doordat m'n dochter 2 halve dagen naar het kdv gaat, speelt ze daar in elk geval wel met andere kindjes, maar ik mis het zelf eigenlijk wel een beetje, om dat te zien en contacten te leggen.

7. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Onze dochter is iets ouder: 20 maanden. De kinderboerderij, fietsen en de speeltuin vindt ze geweldig. Ik vraag me alleen wel een beetje af wat ik moet gaan doen nu het weer slechter wordt. Wat doen jullie met slecht weer?

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    * Kinderboerderij
    * ballorig
    * fietsen, heeeel veel fietsen,
    * gewoon wandelen aan de hand door het dorp/de stad, zien ze van
    alles
    * kastanjes zoeken of eikels of blaadjes en daar iets van maken
    (herfstschaal ofzo)
    * naar het strand (als je in de buurt woont natuurlijk)
    * het bos in, hier altijd een succes
    * boodschappen doen
    * helpen met de was doen/ophangen/opvouwen
    * zingen
    * buiten planten water geven (binnen wordt het een zootje)
    * met water spelen, in de zandbak gaan
    * dvd opzetten met leuke kinderliedjes of filmpje
    * samen eten klaarmaken (in de kinderstoel erbij zetten en wat geven
    om te eten oid)
    * opruimen buiten, bv. blaadjes vegen of oprapen

Dit zijn dingen die hier heel erg in de smaak vielen en vallen. Het kost allemaal zo goed als niks en geeft heel veel plezier. Vooral naar buiten gaan en daar iets doen of zoeken vinden de meeste kinderen leuk. De dreumes/peuter ochtend bij ballorig is ook geweldig. Ontmoeten andere kinderen en het is goedkoper dan een normale ochtend en niet te veel heel erg drukke wilde kinderen..... Het zijn vaak de simpelste dingen die het leukst gevonden worden.

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Misschien is dat nog niet voor kindjes van anderhalf, maar de ouderparticipatiecreche kan ook een leuk idee zijn. Dat is een creche waar je kindje kan spelen met andere kindjes, maar waar de ouders zelf opletten. Dus een paar keer per maand ofzo heb je dienst. Je doet daar denk ik leuke contacten op met andere ouders en je kunt je kind ook eens zien spelen met andere kindjes.

Deel Deze Pagina