Kan een baby van 11 weken eenkennig zijn? Maegan wil momenteel alleen bij mij zitten, zodra mijn vriend haar op schoot heeft wordt ze onrustig en gaat ze huilen..... Op zich zou het logisch zijn omdat ik de hele dag met haar ben, maar dit is voor hem ook niet leuk.
Of t echt eenkennig is denk ik niet , maar ze merkt zeker wel dat jij de moeder bent aan je geur . Sommige baby's vooral zo jong gaan niet graag van hand naar hand en zijn t liefst bij mama . Mijn dochter had dit heel erg , huilde veel en vooral als t drukker was of als andere mensen haar vasthielden . Bij mij was ze rustig . Mijn zoontje gaf nergens niks om
Zij gaf ook nergens om en vond alle nieuwe gezichten prachtig! Maar nu... misschien dat het weer met een sprong te maken heeft?
Ik herken het niet, mijn zoontje vindt het eigenlijk bij iedereen prima. Al denk ik natuurlijk dat ik het het beste doe
Het kan zeker een sprong zijn en dan wil de baby terug naar de basis. Op zich heel logisch, alleen zou ik er naar toe werken dat papa ook als basis voor haar voelt. Dat ze bij hem ook volledig en veilig gehecht is. Dit kun je doen door ze veel huid-op-huid contact te laten hebben. Laat hem haar even lekker een avondje buidelen, samen in bad, dragen in een draagdoek enz. Het is haar vader en het is belangrijk dat ze dat ook herkent obv de geur en zijn stem.
Als wij ergens anders zijn en ik heb haar vast dan houdt ze hem wel constant in de gaten.... Ik heb al gezegd dat hij anders de avonden dat hij thuis is alles maar met haar moet doen en ik zoveel mogelijk uit beeld ben. Volgende week ben ik ook een dag weg dus dan moet ze het ook alleen met hem doen
Ons zoontje heeft ook wel rond die tijd gehad dat je merkte dat hij de meeste tijd met mij doorbracht en rustiger was bij mij. Zn papa doet gelukkig wel veel met hem, samen in bad, lekker spelen, flesjes geven en knuffelen. Hij heeft nu ook een paar weken 1 dag per week een 'papadag' (gewoon een aantal weken 1 dag per week vrij genomen) en je merkt dat ze dan helemaal best-friends zijn (en voor een man is het denk ik ook wel goed om te ervaren hoe zo'n dag thuis met een baby is ) Oh en nu heeft hij het als we hem bij een van de oma's brengen. Dan moet hij 's morgens echt even wennen. Ook vh weekend op visite was het brullen: 's avonds niet thuis in bed maar op pad, vreemd huis, 10 mensen die je aanstaren. Wel begrijpelijk ook (dus lekker apart in een kamertje te slapen gelegd).
Dat is toevallig. Mijn kleintje ging net toevallig huilen op schoot bij een vriendin van me. En normaal vind hij altijd alles best dus ik stond er best van te kijken. T was ook zo weer over en later toen hij in de wagen lag en ze praatte tegen hem ging hij wel weer lachen maar vond het wel opmerkelijk. Nu al eenkennig dacht ik???
hier mijn dochter bij mijn ouders. bij mijn vriend niet, maar savonds drinkt ze bij hem de fles en smorgens voor hij naar werk gaat ook vaak. ook doucht hij met haar samen en in het weekend als we weg gaan of naar de stad, dan draagt hij haar in de draagdoek. dus bij hem gelukkig niet huilen. idd lekker veel bij papa laten zijn als hij thuis is!
Mijn zoontje is eenkennig vanaf 2 maanden en is het nu nog steeds wil alleen bij mij zitten of bij mijn man, maar de eerste tijd wilde hij ook nooit bij mijn man zitten. dat ging na 3 of 4 maanden over... hopelijk gaat het ooit over...