Dames wat is de ideale bloeddruk is mij nooit iets over gezegd google kan ik wel dingen over vinden maar wil liever weten van mensen die het kennen of meegemaakt hebben. Mijn bloeddruk is sins begin zwangerschap 100/60 was wel goed maar vandaag voelde ik me heel anders en heb thuis me bloeddruk gemeten en was 156/96. Is dit gewoon beetje hoog of te hoog?
Onderdruk boven de 90 is te hoog. Heb je een goede betrouwbare bloeddruk meter thuis? Zeker als je klachten hebt als misselijk zijn, sterretjes zien, hoofdpijn zou ik even bellen met de vk. Maak je je zorgen?
Ik zou even bellen met je vk. Als normaal gesproken jou bloeddruk 100/60 is is dat voor jou ideaal. Maar ik vind je bloeddruk nu erg hoog. Net zoals mijn bovenganger al zei.
Thuismetingen zitten er vaak naast. Maar als je je daarbij ook niet lekker voelt zou ik de VK bellen. Met jouw termijn kan dit duiden op een beginnende zwangerschapsvergiftiging, maar het kan ook iets anders zijn. Dus gewoon bellen en door haar laten nameten (en waarschijnlijk een plasje op eiwitten laten testen)
Ik heb me niet echt druk gemaakt omdat ik niet weet wat hoog is maar ben de hele dag al misselijk en duizelig.
Ik zou de VK bellen. Daarvoor is ze er, zeker met duizeligheid en misselijkheid erbij. Beter een keer te vaak dan te laat.
Die voor de pols zijn niet echt betrouwbaar hebben ze mij gezegd op werk. En bij een elektrische zou je er 4 bij moeten tellen. Ik ben afgelopen ma op controle geweest en ik had ook ineens de onderdruk wat hoger. Normaal heb ik net zoals jou 110/60. En 2x 120/65 nu had ik hem 110/80. Was niet te hoog maar voor mij wel een beetje. Ik moest ff op een stikje plassen voor zwangerschapssuiker of vergiftiging uit te sluiten. Voor de zwangerschap had ik hem ook meestal 100/60 maar nooit hoger als 105. Vertrouw je het niet gewoon bellen!! Vooral omdat je bloeddruk normaal laag is. Succes!!
Ik heb de vk gebeld en moest ff van haar 2 paracetamol nemen en 1.5 uur liggen en dan meten als het nog te hoog is even weer bellen.omdat ik bij de andere zwangerschappen nooit heb gehad zegt ze dat het nu ook niet zal gebeuren.
Vreemd dat ze dat zegt want je kan t altijd krijgen. Mijn bloeddruk was begin zwangerschap 140/80 dus begon al hoog. Eind december controle bij vk en was die 150/90........doorgestuurd naar ziekenhuis en nu medicatie. Heb nu 125/70. Heb t bij m'n vorige zwangerschap ook gehad.......vind wel dat je vk je moet uitnodigen om langs te komen voor nog een meting en om je urine na te laten kijken.
Hier is mijn bloeddruk normaal ook 110/60 vanaf 23 weken begon ik me steeds Beroerder te voelen. Me bloeddruk is nu 130/85 nog net tegen de grens aan. Soms zit de onderdruk op 90 /95 krijg dan ook echt hoofdpijn van. Ben doorgestuurd naar de gyn maar alle bloeduitslagen waren goed gelukkig. Ook urine was schoon. Dus hier geen verklaring voor de steigende bloeddruk. Bij me dochter begon ie met 38 weken pas te stijgen en met de bevalling was ie 100/140 dus nu begonnen de alarm bellen gelijk te rinkelen. Word nu goed in de gaten gehouden. En hopen dat het nog binnen de perken blijft
Ja ze zei wel als ik me zo bleef voelen moest bellen maar zei ook dat het bijna onmogelijk is dat als ik het vorige zwangerschap niet heb gehad nu wel te krijgen verder zelf geen verstand van alleen als het kindjevan een ander man zou zijn dan me andere kinderen en dat is niet het geval.vandaar dat ik niet door heb gezeurd maar hou het zeker in de gaten vandaag gaat het iets beter.
Een bloeddruk van 120 over 80 is het ideaal plaatje. Een te hoge bloeddruk is als de onderdruk hoger is dan het hoort te zijn. Voorbeeld: 120 over 80 is normaal....te hoog: 120 over 95 ( of hoger dan 95 ) De onderdruk is dus het laatste getal: de 80 van 120 / 80. Bij een te lage bloeddruk is de bovendruk lager dan het hoort te zijn. Voorbeeld: 120 over 80 is normaal....te laag: 100 ( of lager ) over 80. Ik hoop dat ik het zo uitgelegd hebt dat jullie het begrijpen Ik heb gisteren tijdens m'n nachtdienst m'n bloeddruk gemeten met een digitale tensie meter, die gaf een lage bloeddruk aan, ik heb het twee keer overnieuw gedaan en m'n bloeddruk bleef laag. ps, dilara1, je bloeddruk is wat verhoogd, maar nog niet ernstig hoor. Bel wel even de vk om dit te melden!
ik moest met 140/90 in het zh even gemonitord worden omdat het echt te hoog was, dan willen ze eerst goed nakijken of het geen zw vergiftiging is en of je geen medicatie nodig hebt. Met klachten al helemaal gauw laten weten! Hoofdpijn/misselijkheid/strak gevoel bovenbuik/sterretjes zien. Hopelijk is er niets aan de hand en gaat het gauw over, bij mij is het gelukkig weer goed. ik denk omdat ik nu veel beter op mn dieet let (zoveel mogelijk zoute dingen laten liggen, eet ook minder brood bijv, en ook zoete dingen laten liggen). Verder natuurlijk elke dag even ontspannen
ik denk dat de ideale bloeddruk voor iedereen anders is... het is een druk die voortdurend wisseld. Thuismeters kunnen betrouwbaar zijn, mits je ze echt volgens voorschrift gebruikt. Artsen zijn er meestal niet weg van. Bij mij word de bloeddruk altijd handmatig gemeten, dan is de uitslag al lager als dat ze hem electrisch doen....
Piepie........als onderdruk eerst 60 is en dan ineens boven 80 dan is dat wel veel hoor. Mijn onderdruk was eerst 80 en met 26 weken 90 en zit nu aan medicatie.