Hier liggen er standaard 3 spenen in bed. Alle 3 aan zijn hoofdeinde. Hij pakt deze zelf. Word 's ochtends standaard met een andere speen wakker dan dat hij ging slapen. En meestal liggen er twee onder zijn bed . Dus je moet ff wachten tot de speen zelf gepakt kan worden. Tot die tijd zul jij hem moeten geven.
@ SUNLOVER Sorry maar dit moet ik even kwijt.... Even voor de duidelijkheid. Het is niet altijd een vrijwillige keuze om je kind een speen te geven. Soms is het noodzakelijk. In ons geval, kreeg onze zoon de 1e 2 weken sonde voeding en miste dus de zuigbehoefte. En zijn in het ziekenhuis dus gestart met een speentje omdat hij het overduidelijk nodig had.
Gewoon speentje geven. Hier werd mijn kleintje rond die tijd ook soms 's nachts wakker, omdat d'r speentje eruit was gevallen. Zou nu nog zeker niet met afbouwen beginnen. Denk dat dat geen succes zou hebben.
Haha sorry maar moet lachen om deze redelijk vijandige zin. Onze kleine slaapt al vanaf 8 weken door dus het kan! Maar ben met je eens dat het vaker niet zo is en dus helemaaaaal niet gek als je kindje nog wel komt (die van ons is in die tijd ook een keer of 3 ineens wel gekomen snachts, maar dat is te verwaarlozen)
Maar als je een paar keer heen en weer moet lopen heeft het kindje dus wds niet genoeg aan een speen.. Dan kan je beter een flesje geven.. Vergeet niet je kindje is NOG MAAR 11 weken.. Volstrekt normaal on dan nog een voeding te geven En overdag heeft ze er geen last van als de speen weg is.. Snachts dus wel.. Lijkt me dus wel duidelijk
Vind 3 spenen in bed wel een goede tip. Nou kan hij al heel lang zelf zijn speen pakken maar vaak door hoesten komt de speen op de grond buiten het bed terecht en kan hij er dus niet meer bij. Hij is er wel een die met inslapen door zijn hele bed heen gaat dus of die andere spenen blijven liggen weet ik niet maar kan het allicht gaan proberen. Speen aan knuffel vind ik maar eng en ook niet handig.
Maar hij blijft niet tevreden toch.. Anders zou e niet elke keer wakker worden.. Heb je uberhaupt alweer eens een fles geprobeerd om te kijken of ie dan gewoon weer doorslaapt
Pfff kindjes wennen daar niet aan op die leerijd hoor... Zoiets heet gewoon behoefte Wat is dat hier toch allemaal met zeker geen voeding geven bla bla stop er maar een speen in.. My god
Waarom zou je hem een voeding geven als hij al 5x150ml zou krijgen? Je kunt een kind ook overvoeden. Zuigbehoefte heeft elk kind en als dat niet bevredigd wordt met de voeding doordat de fles te snel leeg wordt gedronken, kan een speen een goed alternatief zijn. Ik had een kind dat niet tevreden was na haar flea en de speen weigerde. Ik lag wel elke voeding een half uur met mijn pink m'n kindje haar behoefte te bevredigen. Ik had toch liever dat ze een speentje pakte, want er liep ook nog een peuter van 2,5 rond...
Nou dat bedoelde ik dus, als 1 keer de speen er in doen niet werkt dan trek ik toch echt de conclusie honger. En zeker met 11 weken.
Mijn jongste is er erg duidelijk in wanneer ze de speen wil of honger heeft. Als ze huilt en nog rustig met haar hoofdje blijft liggen, is de speen vaak voldoende en slaapt ze weer verder. Als ze 'm niet wil, gaat het hoofd omhoog (buikslaper) en gaat ze harder huilen. Maar stel dat ik 3x in een uur de speen zou moeten geven, dan zou ik eerder denken aan honger dan zuigbehoefte.
Ehh omdat de max 6x150 is en niet 5x dus je overvoed niet zonaar... En als je een kindje een fles aanbied en je kindje heeft er geen behoefte aan dan merk e dt snel genoeg als ie niet drinkt.. Je overvoed een kind niet zomaar..
MIjn zoontje slaapt vanaf 10 weken door vanaf 19 tot 7, waarbij ik hem om 22 uur moet wakker maken voor de laatste fles dus doorslapen kan op deze leeftijd al echt wel! S nachts maar voeding geven omdat het makkelijker zou zijn voor de mama ljikt me ook niet de oplossing. Dan is er wel degelijk sprake van overvoeden. Als een kindje nadat je de speen geeft hier genoegen mee neemt en weer verder slaapt voor een uur of anderhalf uur dan heeft ie duidelijk geen honger. Dan zou hij ook niet in slaap vallen lijkt mij. Wat betreft de vraag van de TS, helaas heb ik geen pasklare oplossing voor je, sorry.....Ik moet er soms ook nog uit om de speen terug te geven en ik ben bang dat jij dit ook nog even zult moeten doen. Ik hoop voor je dat je zoontje snel zonder speen weer in kan slapen of heel snel leert zijn eigen speentje te pakken. xx
Rekenfoutje van mij inderdaad, maarrr toch blijf ik erbij dat een nachtvoeding niet op zn plaats is. Zuigbehoefte betekend gewoon niet altijd honger en als je kindje met een speentje weer gaat slapen, dan is het gewoon geen honger. Dus waarom dan voeden?
Tsja mijn idee.. Maarja het kindje is natuurlijk AL 3 maanden... Dat kN eeeeeecht niet hoordat ie dan snachts honger heeft
Ik ben me wel aan het verbazen over sommige opmerking maar aller eerst wil ik reagen op jou lieve schat! Je bent een super mama en jullie manneke doet het kei goed. Mijn meisjes hoeven echt helemaal geen speen dus ik weet niet wat je het beste kunt doen. Ik denk ( helaas ) dat je toch zult moeten lopen. Hij heeft behoefte aan zijn speen en dat wordt vanzelf minder. Zuigbehoefte is echt geen honger... als hij honger zou hebben, zou hij echt niet tevreden zijn met alleen zijn speen. Ik neem aan dat hij het dan uitkruist van de honger. Doorslapen met 11 weken... Kan echt wel. Vind het erg lullig om te zeggen dat mensen je iets wijsmaken want dat is echt niet zo. Er wordt je niks wijsgemaakt. Onze meiden sliepen met 3 weken al door... eerste voeding om 6.. laatste om 12 's nachts.. vind ik al behoorlijk wat. Hebben altijd doorgeslapen ( oke.. soms worden ze 's nachts wakker als ze 's avonds niet genoeg gedronken hebben maar dat is logisch maar dat is maar 4x voorgekomen ) Toen ze thuis uit het zh kwamen kregen ze laatste fles om 23 en 1e om 7..sliepen ook door... en nu sinds een paar weken krijgen ze om 22 laatste fles en om 8 de eerste. Hopelijk stoot ik niemand voor het hoofd maar ik vind niet dat je iemand zomaar aan moet vallen op hetgeen wat ze vraagt.
Omdat het kindje steeds wakker blijft worden... Dat is 9 van de 10x gewoon een teken vN honger.. Als ee nl niks was dan zou t kindje wel verder slapen En waarom is een voeding proberen niet op zn plaats? Het is toch een mens.. Geen machine
Als hij snachts wakker word en dan aan zijn fiep voldoende heeft waarom zou je dan in hemelsnaam gaan voeden?? Gelukkig weten andere mensen alles! Als mijn boy honger heeft merk ik t verschil wel.