Lady, goed van onze meiden he.. dat doorslapen Kleine dames die weten wat ze willen.. haha.. Sorry Lis.. was ff off topic.. Maar nescio, ik neem aan dat ze er niet voor niets voor kiest om haar zoontje niet bij haar op de kamer te houden. Oke.. wat je zegt.. het is veel makkelijker... maar als dit zo doorgaat tot een jaar... ligt ie daar nog steeds. Kan ook niet de bedoeling zijn toch? Of je moet geen ruimte hebben voor een eigen kamer.. dan is het een ander verhaal Maar in ieder geval zou ik daar zeer zeker niet voor kiezen... In ieder geval.... ik zou hem in zijn eigen bedje laten liggen... en dan een paar keer lopen.. En anders ff je vriend eruit porren.. haha.. nee sorry.. je weet wie het zegt he meid
Ja we zijn erg gezegend met goede slaaplust van onze mini's zodadelijk ff me meis uit bed halen voor de laatste fles. Morgenochtend haar om 7u weer uit te halen, zodat ze de ochtendfles rond 8u drinkt.
Tja het speen verhaal... moeilijk!!! Allereerst wat een narigheid he als je elke keer je bed uit moet snap het wel en het is slopend.. Je doet het met liefde voor je kindje maar af en toe wil je ook even wat liefde voor je eigen lijf en dat is doorslapen. Helaas zijn er geen tips die ik kan geven alleen iemand weet niet wie zei dat je een doekje strak tegen zijn mond moet leggen en daar een knuffel tegenaan... Euhm dit is niet meer toegestaan daarmee kan je verstikking veroorzaken... (niet gemeen bedoeld tegen degene die het zei) Enige advies wat ik je kan geven is misschien vragen aan je partner of hij er af en toe een keer uit wilt gaan bijvoorbeeld in het weekend als hij niet hoeft te werken 1 nachtje zodat jij i ieder geval 1 nacht door kan slapen... En over doorslapen. Mijn kleine drinkt nu sinds 4 weken 5x 200 cc en slaapt al door van 19:00 uur tot 07:30 uur aan 1 stuk door op zijn vroegst, en anders tot 8:30 uur (doorslapen bij een kleintje kan dus wel )
Dat was ik! Is wel wat overtrokken dat ze dan mogelijk kunnen stikken. Het zorgt net voor dat steuntje. Baby's halen ademen met hun neus. Maar ik snap je zorg. Je moet alleen dingen doen als je weet dat je kind hiermee kan omgaan.
ff kort want mijn nacht is begonnen en ik moet ff wat uren pakken.. ledikantje op mijn slaapkamer gaat niet. De ruimte is daarvoor te klein, Maar ik heb er wel aan gedacht.. en tja Vl eruit trappen.. Voor ik hem eruit heb.. ben ik alweer in slaap dus zelf lopen is sneller.. Dit weekend slaapt hij een nachtje bij opa en oma (wij hebben een bruiloft) dus een nachtje doorslapen.. here i come... Dat zou de eerste zijn sinds 4 maanden...
Ik leg inderdaad de onderkant van zijn tut over de onderkant van zijn speen, geeft wel iets steun, maar als hij slaapt gooit hij hem er toch uit hihi.. Eigenwijs mannetje...
Klopt inderdaad maar de meeste baby's van 11 weken hebben nog niet echt de reflex om hun hoofd snel weg te draaien.. Wat ik begreep is het in ziekenhuizen en bij het CB al niet meer toegestaan om dat advies te geven. Maar inderdaad als je kindje het al wel kan....
Deze link NIET serieus nemen maar wilde je hem niet onthouden New Beeni Baby Hat: Genius Invention or Dangerous Device? | Family Style
OMG... nou dan loop ik dus wel.. Het was vannacht tussen 1.00 en 1.30 en tussen 4.00 en 4.30 raak. Hij is nu ook erg verkouden, dus heeft sowieso moeite met zijn speen. Maar al met al een redelijk nachtje.
Ik weet niet maar niemand slaapt een hele nacht door en word iedereen (ja ook wij volwassenen) regelmatig wakker in de nacht. Wij hebben echter inmiddels geleerd om om te draaien en weer in slaap te vallen en baby's moeten dat nog leren. De speen erin en verder slapen hoort bij het weer leren in slaap te vallen en heeft een kind dus echt niet altijd honger als hij meerdere keren even wakker word. Als ons kindje honger heeft in de nacht dan kan je een speen erin stoppen tot je een ons weegt maar dan gaat het huilen echt niet over en gaat hij alleen maar harder huilen. meerdere keren in de nacht wakker worden hoeft dus echt niks met honger te maken hebben.
Ukje in het zkh mocht alles met mijn dochter, buik, ingebakerd, doek op der hoofd doek voor der mond. Maar goed ze lag ook aan een monitor en haar een geborgen gevoel geven was prioriteit, in heel veel onrust. Natuurlijk heeft dat wel geholpen, omdat ik nu precies wist wat mijn dochter wel en niet kon. Paar weken terug werd ze gillend wakker. Ze had der knuffeldoekje over der hoofd getrokken. Doekje eraf, troosten en weer verder slapen. Tis daarna nooit meer gebeurd en haar doekje ligt nog steeds links naast der hoofd en rechts haar knuffel. Zo ligt het al vanuit het zkh.
Hier mijn meisje vanaf de 4 maanden haar speen opnieuw nodig als ze wakker werd... Voorheen viel de speen uit als ze sliep en sliep ze gewoon verder, ma de vier maanden niet meer. Kon er ook een paar keer per nacht uit, pffff erg vermoeiend idd... Maar ook als ik wachtte werd het krijssen dus dan maar ff vlug op en neer, sinds de 8 maanden (ongeveer) kon ze hem zelf pakken, en helemaal toen ik haar knuffel eraan vast gemaakt had, misschien een tip? pff gelukkig, het heeft me wel slapeloze nachten gekost maar uiteindelijk komt het goed!
Lekker van genieten van je nachtrust, ik dacht ook altijd dat ik gezegend was met lekker doorslapen.... Tot de 4-4,5 maand toen was het ineens gedaan met doorslapen hihi, heeft tot de 8 maanden geduurd, pfff stomme sprongetjes , stomme tandjes
Mag ik vragen hoe jullie de speen aan de knuffel vast maken? Ons zoontje heeft ook altijd een knuffel in bed en die kan niet door de tralies heen vallen dus kan de speen ook niet uit bed vallen.
Ik heb de speentjes van Avent daar zit zon ringetje aan zeg maar en het voetje van haar eendje (knuffel eendje van BamBam) paste daar precies door en zit zo redelijk vast, ze krijgt hem er niet af iig
Juni, ben bang dat het hier ook gedaan is met doorslapen :-O Ze is al een week lang onrustig. Sprongetjes, tanden, alles loopt door elkaar! Achja heb er goed van genoten
ik zie deze vaak in de winkel liggen, is speciaal om je speen aan vast te maken. sorry TS, ik kan je geen tips geven verder dan zoiets misschien proberen? knuffel je speen heet het geloof ik
Reagerend op het bericht van de topicstartster: ik zou wel kijken of de kleine wil drinken. Zo niet dan drinken ze toch niet, tenminste dat is hier het geval. Maar goed, Naomi laat ook goed merken wat ze wil. Geef ik de speen en heeft ze honger dan spuugt ze de speen steeds meteen weer uit, terwijl ze duidelijk laat merken dat ze iets in haar mond wil. En andersom ook Wat ben ik trouwens gezegend met een kind die vanaf 10,5 week van 19:30 tot 6:00 doorslaapt... (maar goed, ze slaapt overdag amper tot niet) is wel fijn, want met mij gaat het de hele verlofperiode slecht. Hoop dat het nu voorbij is en dat we vooruit kunnen kijken.
Staat erg raar aangezien er ook veel kindjes wel snel gaan doorslapen zoals die van mij begon ermee met 3 weken af en toe een nachtje en vanaf 4 weken elke dag van 22.00/06.00