Hoi allen! Mijn kleine kruimel is 11 weken oud en slaapt nu zo'n 2 weken gebakerd. Dit gaat erg goed. Ik leg hem ruim op tijd in bed. Meestal is dat na zo'n 1 uur en 15 minuten. Inclusief voeden, boeren en verschonen. Heeft meestal een inslaap huiltje nodig van zo'n 5 a 10 minuutjes. Maar! Sinds kort wordt hij na een uur slapen weer huilend wakker. Er zit tussen de voeding meestal maar krap 2,5 uur maar er is niets anders wat hem kan troosten. Meestal red ik het gelukkig wel met 5 flessen van 135cc en 1 fles van 165cc (de laatste fles voor de nacht) Maar soms red ik dat dus ook niet en krijgt hij een (klein) flesje extra. Wat dus neerkomt op ongeveer 930 cc op een dag. Dat is veel te veel, en dat is ook wel aan hem te zien. Hij woog 3034 gram bij zijn geboorte en weegt nu ruim 6400 gram bij 11 weken!! Zou voeding voor hongerige baby's een optie zijn? Het CB raadde me dat in het begin af omdat hij wel wat mocht aankomen, maar ze zijn ook een beetje geschrokken nu van zijn enorme groeispurt. Ook qua lengte overigens. Het matcht wel samen maar toch... Want ik weet echt niet meer hoe ik hem kan vermaken. Hij blijft huilen totdat hij de fles krijgt...
Ik ken iemand bij wie voeding voor hongerige kindjes erg geholpen heeft. Of is het zuigbehoefte? Zou een speentje ook helpen tegen het huilen?
In het begin hielp een speen wel. Ook mijn pink was favoriet. Maar nu zodra ik mijn pink of speen erin stop zie ik aan z'n gezichtje dat hij denkt de fles te krijgen, om vervolgens rood aan te lopen, en een woedende brul uit stoot Ik voed ook volledig op verzoek, en hij kan zijn ritme heel goed bepalen, alleen sinds kort is het overdag een beetje anders dan anders dus. Misschien omdat hij in een sprongetje is? Ik weet het niet. Ik lees namelijk dat ze dan juist minder behoefte hebben aan drinken, maar dat is bij hem nog nooit het geval geweest. Altijd al een hongerlap. Op zich slaapt hij niet te weinig overdag, zo'n 6 a 7 uurtjes gok ik zo. S'nachts zo'n 10 uurtjes. Dat lijkt me vrij normaal toch? Heb ook al grotere flessen geprobeerd te geven, uiteraard gaan deze tot de laatste druppel op, maar dan komt hij net zo vaak terug voor de volgende fles. Dus dat schoot ook niet op... Wat raden jullie aan?
Gek genoeg is dat allemaal weer voorbij en slaapt hij nu weer 2 a 3 uur tussen de voedingen in. Sprongetje gehad??