Onze zoon is nu 12 dagen oud. Dinsdag moet ik met hem naar het cb met de kinderwagen. Omdat het vandaag mooi weer is en mn vriend nog vrij is wil ik graag dalijk naar buiten met zn drieën on even te kijken hoe het gaat. Alleen wat moeten we hem aan doen en wat kunnen we qua dekentje oid het beste gebruiken? We hebben door ziekenhuisverblijf geen kraamhulp gehad dus tegen deze vraag loop ik nu aan.
Je gaat dadelijk naar buiten? Hier is het 20 graden, dat betekent dat ik met een trui of dun jasje naar buiten ga. De baby zou ik hetzelfde aan doen met één laagje meer. In de wagen dus gewoon een jasje /vestje aan (niet te dik) met een dekentje (katoen) er over heen. Een dun katoenen mutsje is voor zo'n jonge baby aan te raden. En naar buiten gaan moet je niet 'proberen' maar gewoon 'doen'! Is gezond voor jou en je kindje! Wel rustig aan hoor... je bent nog aan het herstellen. Veel plezier! Stelregel: - één laagje meer - babies verliezen hun warmte via hun hoofd (vandaar het mutsje) - temperatuur voelen in de nek (handen, voeten en voorhoofd zijn onbetrouwbaar) - babies en jonge kinderen uit de zon houden (en dan toch ook nog het liefst insmeren met een factor 50)
Het is hier echt wwarm dus zelf alleen hemdje en rokje. Mijn meisje van 8 maanden gaat in jurkje met korte mouw en rompertje korte mouw dus niet echt warmer dan mij. Kindje van 12 dagen houd zichzelf nog niet do goed op temperatuur dus zou zeggen een vestje over een shirtje. Dekentje zou ik niet zo snel doen, even tempen van te voren, is t laag dan wel dekentje. Ik 'merk dat veel mensen geneigd zijn kindje te warm te kleden,