Nav vraag vanmorgen wil ik de laatste fles een papflesje maken. Hoe gaat dit in zn gang? Ik heb bambix rijstebloem gekocht.. Daarop staat opvolgmelk te gebruiken?? Moet ik gewoon een standaardflesjemaken van 180+6 (op pak staat 200ml) en daar nog 2-3 scheppen bambix indoen of hoe zit het? En hoe weet je hoeveel scheppen je erin moet doen?
Wij doen als laatste fles 190 + 6 met 2 scheppen rijstebloem. Van 3 scheppen word het al snel te dik!
precies! ik zou overigens er een klein beetje in doen en dat steeds uitbreiden omdat je niet weet hoe je kleintje reageert. wij begonnen met 1 nutrilon schepje rijstebloem bij de fles.
Dit idd. Ik begon met een halve eetlepel, 2 dagen later 1 eetlepel enz tot uiteindelijk 2 hele eetlepels
Wat is de reden dat je met Rijstebloem wilt beginnen? Ik was er namelijk ook van overtuigd dat dit 'moest' met 4 maanden, omdat je er overal over leest. Volgens mijn CB heeft het geen meerwaarde voor je kindje als alles goed gaat met je kindje. Slaapt je kindje s nachts niet goed of is hij/zij te dun, of te hongerig, dan kun je het geven om ze lekker te laten slapen s nachts, aan te laten komen of een wat meer voldaan gevoel te geven maar rijstebloem bevat veel calorieën en is een dikmaker. Het hoeft dus niet!
Ja hij is snachts heel onrustig en wordt dan ook wel eens vaker per nacht wakker en om 5:30 is ie meestal klaarwakker. Wil eigelyk ook helemaal niets geven maar als ik het doe is het maar 1 schepje rijstebloem
In ieder geval heel rustig opbouwen, ik zou in het begin niet meer dan een theelepeltje erin doen. Rijstebloem kan ook zorgen voor krampjes en verstopping. Raar dat ze het over nr 2 hebben terwijl de rijstebloem vanaf 4 maanden is. Dan geef je nog geen nr 2.