vandaag even naar het weeguurtje geweest, ze woog nu 6980 gram en was 64 cm groot, kreeg een beetje een scheef gezicht van de mevr van het bureau was te zwaar zei ze......is dat zo? Wat wogen jullie kindjes met 5 maanden? Ik moest nu ook groente gaan geven, fruit krijgt ze al maar niet elke dag soms als ze toevallig wakker is, ik moest daar nu wel enige regelmaat van gaan maken. Weet even niet hoe ik dat zal moeten doen, ze slaapt tot 9:00uur of moet ik haar eerder wakker maken? Haar schema is nu. 9:30uur flesje 180/6 13:00uur flesje 17:00uur flesje 20:30uur flesje 23:00uur flesje
Je zou misschien tussen de 1e en 2e fles fruit aan kunnen bieden of tussen de 2e en 3e? Overigens moet je niet perse bijvoeden hoor.. Kijk regelmaat er in krijgen is natuurlijk voor jezelf ook handig, maar verder. Lekker doen wat goed voelt en wanneer het goed uitkomt. Hier overigens 7845 gram (bij 67cm) en 6905 gram (65,5cm). Oudste kreeg vanaf twee maanden fv en heeft altijd op +1 lengte en gewicht gezeten, middelste kreeg bv en zat net op of boven het gemiddelde. Misschien dat jullie dochtertje dan net ietsie te zwaar is in verhouding als ik zo het curveverloop zie, maar echt te zwaar.. Nou daar zou ik me helemaal niet druk om maken hoor!
Ik denk dat mijn dochter dat met die leeftijd ook wel zal wegen hoor! Maar ze is wel langer. Met bijna 3 maanden was ze nu 6285 gram en 65 cm. Verwacht dat zij met 5 maanden ook wel rond de 7 kilo zal zitten hoor. Ene kind gaat nu eenmaal harder dan het andere kind...ze kunnen toch niet allemaal op de middenlijn zitten?? Mijn dochter zit nu met gewicht op de +1 curve en met de lengte zelfs boven de +2 curve. Tsjah, so be it....ben tegenwoordig een beetje klaar met die consultatiebureau's!
Ja inderdaad heb het net ingevuld op de groeicurve van het groeiboekje en dan loopt ze kwa gewicht niet gelijk met haar lengte....daarom vraag ik me af of dat bijvoegen al moet met die 5 flessen erbij ook nog. Overigens ze ziet er niet uit als een dikke baby..... En ik vraag me wel af of ze goed meten daar, als ik ze meet thuis langs de cm is ze groter, maar goed, zal wel een andere meet methode zijn..
Ik ben er eigenlijk ook klaar mee, en neem me steeds voor alles voor lief te nemen wat ze daar zeggen maar, steeds lukt me dat niet, iedere keer als ik daarvandaan kom denk ik weer 'shit' ik doe iets niet goed..... Nu ook weer moet met groente beginnen maar hoe moet dat dan? Ook nog steeds 5 flessen dan? Vorige keer heb ik 3 keer een ander antwoord gehad de ene zijn je moet 4 flessen geven van 210, de ander zei nee absoluut nog 5 flessen geven en absoluut geen rijstebloem, en de 3e zei 4 flessen van 180 tja.....en dan?
Ik zou haar nooit wakker maken voor bijvoeding, tot 1 jaar zijn haar flessen het belangrijkst. Ik zou ook nu niet EN fruit EN groente gaan geven, maar het 1 of het ander. Fruit is nu prima als ze het daar goed op doet, en verder gewoon haar flessen in de gaten houden. Te zwaar, te licht, er is altijd iets. Volgt ze haar lijntje, zit ze goed in haar vel en ontwikkelt ze zich goed is er niets aan de hand.
Ik geloof wel dat ik trouwens ergens met 5-6 maanden bij mijn zoontje een fles liet vallen... Toen kreeg hij wat groenten en fruit erbij tijdens de dag en dan nog 4 flessen.
Ik denk ook dat ik het er nog maar even bij laat zo, gewoon 5x 180/6 en als ze toevallig wakker is fruit. Ze ontwikkeld zich prima is zelfs heel snel met alles , en is de vrolijk zelve aan lachen heeft ons meisje een hobby, dus......zal wel goed zijn
Mijn kindje was met 4 maanden 7280 gram bij 64 cm. Je kindje is prachtig!!! Niet druk maken erom. Verder sluit ik me bij Nescio aan.
Pff ik had echt een boedda op die leeftijd, alleen maar spek. Maar ze zeggen bij ons niet snel iets.. En ik geef BV misschien kijken ze dan minder precies? Mooi kindje hoor!
Omdat ze erg goed groeit, kun je prima om 13.00 een fruithap aanbieden en om 17.00 groente, met als toetje een fles. Uit de fruit en groente pakken ze nu nog minder voedingsstoffen dan uit de melk, maar bij een kind dat lekker groeit is dat niet zo'n punt Ze zal dan minder drinken van de fles (waarschijnlijk), maar dat mag dus: ze MOET ook niet perse drinken wat in die tabellen staat, want dat is enkel de max van wat ze mogen hebben Je moet nu trouwens ook nog helemaal niet bijvoeden: het MAG
Tara was met 4 maanden 64 cm en 7100 gram. Bij mij op het cb zeiden ze alleen maar dat ze wel iets zwaarder is dan hoort bij haar lengte maar voor de rest maakten ze er helemaal niets van. Nou moet ik ook wel zeggen dat ze bij mij op het cb best heel makkelijk zijn gelukkig.
Wat een schatje! Maak je vooral niet druk om wat ze daar zeggen. Je kindje ziet er gezond uit en vooral ook belangrijk, ze is in verhouding. Mijn kleine beeb woog met 5 maanden 6500gram bij 65 cm En hij heeft geen spekje op z'n lichaam. Dus eerder te dun zou je zeggen. ( cb had overigens geen commentaar)
Wat een lekker mopje! Niet te ingewikkeld maken en kijken wat jullie past. als je over een tijdje het idee hebt dat een tweede bijvoedingsmoment uitkomt dan start je daar gewoon mee
Ach wat een kleintje! Mijn dochter was met 4 maanden 68 cm en 8900 gram (wel volledig bv) Als ik jou meisje zie vind ik haar echt geen bolle toet hebben hoor, ik vind haar heel mooi in verhouding! Lekker laten kletsen dus dat CB Bijvoeding is voorlopig nog vrijblijvend en absoluut geen noodzaak. Gewoon doen wat goed voelt, er komen vanzelf meer voedingsmomentjes bij en die kan je aangrijpen om iets extra's te introduceren. Gewoon je gevoel volgen, je doet het prima! Edit: CB heeft bij mij nooit iets gezegd over haar gewicht en ze zit toch boven de +2 lijn, maar wel een keurig lijntje...
Ben je serieus?? Kom op meid, laat je niet gek maken door geneuzel van het CB. Je hebt een prachtige dochter, met een zeker wel een bolle toet.. zoals het hoort bij een baby! Mijn dochtertje heeft er nog een kinnetje extra bij Oja en die krijgt bv.