morgen terug vliegen baby 13 mnd koortsig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sophia2016, 16 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ben nu ruim 2.5 week op vakantie vorige week werd hij ziek slijm in longen en oorpijn. Geen koorts heb een ab kuur gehad en oordruppels

Nu sinds afgelopen nacht koorts hoogste was 38.5 vanochtend bij kinderarts geweest voor na controle oren waren goed longen ook

Snap niet waar die koorts vandaan komt hij is niet ziekjes eet drinkt speelt etc

Toch zit het me niet lekker zo lange reis met een ziek kind

En ben best huiverig met ziek worden in een ander land best veel meegemaakt met mijn kinderen en de medische zorg is toch anders dan in nl verblijf momenteel in Marokko

Heb hem nu zetpil gegeven en hoop dat koorts morgen weg zal zijn

Iemand tips waar ik nog aan moet denken op reis
    Neem water mee zetpillen

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Net 37.8 voelt nu wel wat warmer weer

Als morgen nog zo is even langs dokter

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom heb je een AB kuur gehad als je kindje geen koorts heeft? In Nederland zijn we erg terughoudend met anti biotica om problemen zoals resistente bacteriën te voorkomen. In andere landen denken ze daar nog veel soepeler over ( Maar je bent er tenslotte zelf bij om aan te geven dat je zonder koorts geen kuur hoeft, als je kindje niet heel ziek is ) Met 37.8 heeft je kindje geen koorts, dat is pas vanaf 38.5 graden. En kindjes zijn tenslotte best regelmatig ziek dus dit hoeft geen reden voor zorgen te zijn.

Paracetamol is prima om de koorts te onderdrukken, blijf dit dan wel 3x per dag geven om de temperatuur niet op te laten lopen met het risico op een koortsstuip.

Ga vooral op je gevoel af, maar koorts is dus echt pas vanaf 38.5 hoor! Gelukkig is Marokko niet erg ver vliegen maar elke afstand is al akelig met een ziek kind. Als je kindje echt problemen heeft met de oren en je een reisverzekering hebt kan je om een artsen verklaring vragen om niet te vliegen.

4. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Tip:
    Neusspray voor babies mee. En dat voor het opstijgen en het landen toedienen. Pcm mee voor zekerheid.
    Maar ik zou terugvliegen in plaats van het gedoe met doktersverklaring, vlucht omboeken. Helemaal als ie niet ziekjes oogt.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Als het 'maar' zo'n lichte verhoging is, hij niet ziek oogt, gewoon eet, drinkt en speelt zou ik zelf eigenlijk vol vertrouwen die terugreis aangaan en helemaal niet nog een bezoek aan een dokter brengen.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Waarschijnlijk gewoon een virusje, daar helpen ab's niet tegen.

Wij zaten vorige week op Mallorca met 2 kinderen met koorts, snot, keelpijn. Maandag werden ze ziek, dinsdag had mijn zoontje nog koorts, woensdag gingen we terug. Dochter was dinsdags wel weer beter.

We zijn een paar dagen op paracetamol en neusspray door gekomen, thuis naar de eigen huisarts gegaan, woensdagavond thuis had ie 40+. Maar gewoon een virus, oren, keel, longen goed en schoon.

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ja ik geef zetpil

We zijn nu onderweg naar vliegveld

Hij heeft nu rond 39

Oren zijn schoon longen ook

8. sophia2016

sophia2016 Bekend lid