hoi, we hebben een geweldig lief tevreden jongetje wat nooit moeilijk doet, alleen bij het laatste flesje van 19 a 20uur Al wekenlang doet hij moeilijk bij het laatste flesje, hij drinkt 50cc en ineens slaat de knop om, huilen, boos worden, niet willen drinken maar we hadden wel het idee dat hij honger had, dus meer van "ik wil wel maar ik kan niet",... de enige manier om hem aan het drinken te krijgen was met hem op de arm rondjes lopen en zo de fles geven maar hij word best zwaar om dit op deze manier te doen stilstaan of zitten is een no go bij hem nu viel het me op dat als ik toch mocht zitten hij in slaap valt dus nu vermoed ik dat zijn laatste huiltje toch geen honger-huiltje is maar een "ik ben moe huiltje" dat we van hem dus moeten rondwandelen zodat hij niet in slaap valt tijdens het drinken? ik zal even het schema van nu beschrijven, hoe we het nu ongeveer doen dus het kan een beetje afwijken 8.00u : flesje 150 soms 180cc + 5 of 6 schepjes 9.30u : fruitje (dit eet hij heel goed, een ganse banaan met liga gaat gemakkelijk op om de hoeveelheid voor je in te schatten) 12.00 a 13.00u : flesje 150+5 deze gaat soms op 16.00 a 17.00u : groenten en melk 60 a 90cc (groenten schat ik 150ml) 19.00 a 20.00u : melk 150cc + 5 en rijstebloem bij het laatste flesje doet hij dus moeilijk, ik vermoed dat hij dus gewoon wil slapen maar om om 17u de laatste voeding te doen vind ik te vroeg om de nacht door te houden hij lust de melk met rijstebloem wel dus dat is niet het probleem ergens moeten we wat veranderen of verschuiven maar wat kunnen we het beste veranderen? ik voed zoveel mogelijk op verzoek hebt u een idee? alvast bedankt
wil er nog aan toevoegen dat als hij huilt hij altijd identiek hetzelfde huiltje heeft daarmee dachten we dus dat het een hongerhuiltje was. hij slaapt de nacht goed door, komt niet meer voor een nachtvoeding en hem naar bedje brengen zorgt nooit voor problemen, hij heeft meestal zijn oogjes dicht als we nog niet goed van de trap af zijn of we brengen hem slapend naar bedje omdat hij in slaap viel tijdens dat laatste flesje
Beste Sidneys, Ik heb even naar het schema gekeken. Wanneer je een groente hapje geeft hoef je op dat moment geen melk te geven. Waarschijnlijk heeft je kindje dan meer zin om de laatste fles te pakken. Deze kan je dan tussen 19.00 en 20.00 uur geven. Groet, Saskia