Hallo meiden, Wij willen op vakantie naar het Gardameer over een paar weken(eind aug). Een hotel met airco en zwembad. Ons zoontje is dan 11 weken. Ik vraag me toch een aantal dingen af die ik wil afwegen om het wel of niet te doen. Wij houden van lekker aan het zwembad liggen, kan hij dan mee? We hebben een pop-up tentje met uv bescherming en zitten uiteraard in de schaduw. Ik kan dit zelf een beetje moeilijk inschatten ik lees er verschillende dingen over. Kan een baby de hele week in een campingbedje slapen? Groetjes Floortje
Wat mij betreft is de vraag met auto of met vliegtuig belangrijker. Als je met de auto wil zeg ik: NIET DOEN! Is VEEL te lag in een autostoel als ze zo klein zijn. Er wordt geloof ik max 1,5uur per dag aangeraden, ivm rug en in een maxicosi krijgen baby's 10% minder zuurstof binnen door de houding. Ga je vliegen dan denk ik dat het wel kan. Nu kan hij ook nog niet wegrennen dus heb je zelf ook nog wat rust.
Volgens mij kan het prima met overnachting halverwegen en stoppen tussendoor. Dan is het twee keer 6 uur en tussendoor gaat hij eruit. Daar heb ik geen twijfels over, alleen over de warmte en het campingbed
‘Baby loopt gevaar in autostoeltje’ - AD.nl jouw kindje dus jouw keuze. Ik wil een midweek in een huisje op twee uur rijden afstand, zoon zal dan 10 weken zijn. Ik vind dat eigenlijk al te ver weg voor een 10 weken jonge baby. Dus ik twijfel nog even door, vind 2 uur minder zuurstof toch al best kwalijk. Van warmte gaan kinderen vaak onrustiger slapen, maar hier is ook weer ieder kind anders. camping bedje lijkt mij geen probleem. Ik heb zelf wel een camping bed matras erbij omdat dat mee toch lekkerder lijkt slapen.
Ik zou zelf denk ik ook niet de lange reis maken met de auto. Zo lang in de maxi cosi is echt niet goed! Toen onze dochter zo oud was hielden we het ook op ongeveer 2 uurtjes rijden. Als je met vliegtuig gaat kan het wel, maar wel echt uit de zon houden. Baby's kunnen vaak slecht tegen de warmte en ook in een uv tent word het heel warm (in de schaduw).
Ik denk dat je het gewoon moet proberen dan pas weet je of het met jouw kindje wil. Met mijn dochter durfden wij het niet aan, zo'n lange reis en een ander klimaat in combinatie met mij, de control freak haha. Ik denk dat ik me de hele dag druk zou maken, om het drinkwater, of de warmte.. Maar heb ook positieve verhalen gehoord, dus denk dat het vooral aan mij ligt. Een week in een kinderbedje kan prima. Maar inderdaad, veel bij het zwembad lijkt mij niet gezond.
Mbt jouw vraag Kan allemaal prima. Als jouw kindje goed slaapt in het tentje, of evt in de wandelwagen? Wij zijn vorig jaar met 12 weken een weekend(4 nachten ) weggeweest en Siem heeft in de wandelwagen geslapen.
Dat baby's niet te lang in een maxi cosi mogen is meer voor mensen die het dagelijks doen. 1xtje is heus erg. Wij zijn twee jaar geleden ook met ons (toen) 12 weken oude baby naar Italië gereden. Naar het Comomeer. Was 11 uurtjes rijden. Ook met overnachting. En om de twee uren gestopt en dan lieten we ons zoontje lekker even op een kleedje in het gras liggen. Hij is de hele reis hartstikke vrolijk geweest en had heus geen zuurstof tekort. Beetje overdreven reacties hier. Wij hebben ook veel bij het zwembad en aan het meer gelegen. Hij lag dan in zo'n Deryan tentje (waarschijnlijk zo'n zelfde als wat jij bedoelt) en onder de parasol. We hadden een kinderbedje in het appartement staan, gewoon een goed ledikant. Maar denk dat een campingbedje ook geen probleem is hoor! Het is 1 van onze heerlijkste vakanties geweest!! Super relaxed! Dus ik zou zeggen; lekker doen en van gaan genieten!!!
Kan allemaal prima. Alleen zou ik er niet voor kiezen om met een jonge baby tussen 11 en 3 aan het zwembad te zitten. Ik woon in de woestijn en wij nemen onze dochter van nu 9 weken altijd na 16.00 mee naar het strand/zwembad.
Een hoog leraar kindergeneeskunde zal inderdaad niet weten waar hij over praat (doelend op de link die ik eerder deelde waarin hij zich uit over zuurstoftekort) De keuze is uiteraard aan de ouders. Maar als je het welzijn van het kind voorop wil stellen dan raad ik het af.
Er zijn genoeg verhalen.. Ja wat moet je geloven ? En 1,5 uur per dag ? Nee het is 2 a 2,5 uur daarna kindje eruit minimaal 30 munten .. Anders zouden door zuurstof gebrek wel erg veel baby's overlijden... On topic Wij gaan over 1,5 week naar Spanje 1650 uur rijden.. Wij hebben 2 overnachtingen dus is steeds 500 km rijden en dan bij hotel slapen rusten.. En natuurlijk pauzes Onze baby is dan 14 weekjes oud .. Hou gewoon goed de zon in de gaten.. Ook je kindje .. Wat ik doe is zijn hoofd temperatuur in de gaten houden.. Zijn wangen .. Ook als we gewoon op visite gaan en het is warm/heet buiten Gewoon zorgen dat de baby niet in de volle zon komt.. Camping bedje is prima maar ik laat mijn baby in de wagenbak slapen.. Is dat geen optie ? Je kan best veel bij het zwembad liggen hoor.. Hou gewoon je baby goed in de gaten.. En niet tegen de warmte kunnen is onzin.. Hier in nl is het vaak ook warm/heet moet je dan maat alle dagen binnen blijven? Ik heb nog 3 kindjes die ook naar buiten willen .. Zwembad of strand ofzo (met heet weer sowieso geen pretpark ) maar van hun kan ik toch niet verwachten dan maar thuis blijven vanwege de baby ? Zolang je ze in de gaten houd moet het kunnen...