Mijn kleine uk is nu 8 weken oud. Hij weegt 6,4 kg en is 60 cm lang. Na intensief kolven komt de borstvoeding nu eindelijk weer goed op gang. In de periode dat ik minder voeding had, heb ik bijgevoed met een flesje. Hier is hij nu aan gewend geraakt. Hij drinkt eerst ongeveer 6 minuten aan 1 borst. Dan is hij voorlopig klaar, hij wil niets meer. Maar wanneer hij dan moe wordt en op bed moet, wil hij weer wat drinken. Maar dan niet meer uit de borst. Hij wil uit een flesje drinken. De borst duurt te lang. Het probleem is dat hij steeds te weinig drinkt voor mijn gevoel en dan ook weer kort slaapt. Hierdoor is hij te moe om goed door te drinken, zo blijf je in een cirkeltje. Ik heb de neiging om toch maar dat flesje afgekolfde melk te geven voor het slapen omdat hij dan wat langer slaapt. Hoe zorg ik ervoor dat hij langer aan de borst drinkt en dan voldoende heeft om lekker lang te gaan slapen? Bedankt! Gr, Esther
Hoi, Goed te horen dat de voeding goed op gang is! Dit gedrag is best aan te passen met de juiste begeleiding. Het zou fijn zijn wanneer je een lactatiekundige mee kunt laten kijken: Zij kan beoordelen waarom je kindje zo snel zijn aandacht verliest en of er iets is wat maakt dat hij dit doet. Ook kan ze je precies uitleggen hoe je te werk kunt gaan tijdens het voeden. Hoeveel voedingen heb je zo over een dag? En slaapt je kindje ook al ergens een periode langer aan een stuk? (paar uur) Hoor het graag, Groetjes, Heidi
Bedankt voor de reactie. Ik heb inderdaad een lactatiekundige mee laten kijken. Ze heeft geen pasklare oplossing; borstcompressie proberen, foppen door tussendoor de fles te geven en daarna weer de borst. Helaas is mijn productie weer wat afgenomen, waardoor ik kunstvoeding erbij moet geven. Het slapen is nog erg wisselend; vaak 1 uur, af en toe 2,5 uur. Ik kom nu op 7 voedingen in 24 uur. Dit ziet er ongeveer zo uit: 7.00 10.00 13.00 16.00 19.00 23.00 3.00 Nu net een fles kunstvoeding gegeven, dan drinkt hij ongeveer 110 in 1 keer, daarna nog 30 cc in z'n bedje. Ben benieuwd hoe lang hij hier op gaat slapen.
Oke, fijn dat je iemand mee hebt laten denken! Je bent hartstikke goed bezit voor je kindje! Geef het tijd en vertrouw op je lichaam: je kunt het! Groetjes Heidi