DL valt alleen maar in slaap aan de borst. Ze is nu drie en een halve maand en ik kan wiegen of rond lopen tot ik een ons weeg maar ze valt gewoon niet in slaap. Leg ik der aan, is ze zo vertrokken. Ik heb het boek lekker slapen zonder huilen al in huis. Maar daar schieten we tot nu toe niets mee op. Heeft iemand nog tips?
Waarom vind je het een probleem dat ze aan de borst in slaap valt? Want als jij er geen probleem mee hebt, is er natuurlijk niets mis mee. Mijn zoontje van nu bijna twee valt nog geregeld aan de borst in slaap en is tot een half jaar terug (als ik in de buurt was ) eigenlijk altijd aan de borst in slaap gevallen. Tips heb ik dus niet.
En met een speentje? Kan het niet zijn dat ze veel zuigbehoefte heeft en het lekkerder vind om op die manier in slaap te vallen? Onze dochter heeft totdat ze haar duimpje vond, alleen met slapen een speentje nodig gehad. Ze heeft overigens ook een jaar bv gehad (omdat soms gezegd wordt dat je dan beter geen speen kunt gebruiken).
Ik wilde dat die van mij aan de borst in slaap viel, hier alleen s nachts en overdag alleen als ik haar in de draagzak doe, haar een hoedje op zet zodat ze praktisch niks ziet, speen en dan rondlopen. Is niet heel erg maar vindt schoonmaken niet heel handig met haar bij me, s avonds slaapt ze alleen even zolang we lopen en het zou makkelijk zijn als ze ook wel eens even op schoot slaapt.
Ze wil geen enkele speen, heb hier een hele collectie liggen zeg maar Opzich vind ik het ook geen probleem. Ben alleen zo bang dat als Ze bij de oppas is dat de gewoon niet gaat slapen. Vandaar dat ik het ook op een andere manier wil proberen
Heb je al geprobeerd of ze bijvoorbeeld bij papa wel in slaap wil vallen? (als jij niet in de buurt bent) Want vaak lukt dat dan wel.
Ik heb ook een aan borst in slaap valler... Zonder borst duurt het echt veel langer. Toch krijgt de oppas hem altijd in slaap Het is soms ook wel lastig, hij is er aan toe om van 2 slaapjes naar 1 slaapje in de ochtendtrein gaan, dan slaapt hij beter, maar bij de borst van 9 uur valt hij standaard in slaap, voor 15 minuten... En dan niet meer willen slapen tot een uur of half 11 en doodop zijn!
Blijkbaar heeft je dochter dat laatste slokje nodig om slaap te vallen. Ik zou me er niet te druk om maken. Het is een fase en gaat vanzelf weer over. Op deze leeftijd is het ook niet zo dat je ze kan 'verwennen', dus gun haar dat ene slokje. Als ze daarna lekker rustig slaapt, is er toch niets aan de hand? Ze slaapt niet moeilijk, ze heeft alleen iets nodig om in slaap te vallen. Dat is geen probleem en ik zou haar zeker niet gaan forceren haar maar wakker in bed te willen leggen. Mijn dochter sliep de eerste twee maanden ook alleen aan de borst in. Ik legde haar dus slapend in haar bedje, 'fout' volgens de meeste boekjes, maar anders sliep ze echt helemaal niet. Nu is ze drieƫnhalve maand en leg ik haar meestal wel wakker in bed (vaak na het spelen). Ze krijgt dan haar speentje en slaapt meestal gewoon in. Het is een periode en er verandert zoveel, vooral in die eerste zes maanden.
Een knuffeldoekje misschien iets? Draag hem eerst een dag/nacht onder je kleding. Iets kunnen vasthouden wat ruikt naar jou is wellicht voldoende? Inbakeren met een lichte inbakerzak zoals de Puckababy heb je vast al eens geprobeerd?
3,5 maand was bij ons overigens idd ook wel de leeftijd dat ze over ging naar zelf in slaap vallen ipv aan de borst. Ik probeerde het gewoon bij elk slaapje weer. En als ze de slaap niet kon vatten, probeerde ik het wiegend, werkte dat niet, gaf ik toch de borst, maar ik bleef het dus proberen. Het knuffeldoekje is hier echt een uitkomst! Vindt ze heerlijk om mee te tutten voor het in slaap vallen.
Ze heeft een konijn waarvan ze altijd op zijn hoofd of oren sabbelt in de kinderwagen en daarmee valt ze dan mee in slaap. Dus nu dacht ik laat ik der vanmiddag eens gewoon op bed leggen met der konijn om te zien wat ze doet. Ze heeft 20 minuten lang liggen spelen met der konijn... Ze slaapt wel in een puckababy maar die ben ik aan uit bakeren omdat ze begint om te rollen. Maar ik ga het denk ik ook gewoon eens voor elk slaapje proberen. Ik word er altijd een beetje onzeker van omdat (zoals al eerder gezegd in het topic) er in elk boek ongeveer staat dat ze uit zich zelf in slaap moet leren vallen. Dus vandaar dat ik er eens een topic over opende. Maar als ze het vanzelf leren vindt ik dat alleen maar fijn!
Ik hoor wel om me heen dat hoe langer je ermee wacht, hoe moeilijker het wordt. Maar ja, als ze echt niet wilt, dan niet toch? Laten huilen is hier ook geen optie.