ritme.... na fles, slapen,

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mptje, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal

ik lees regelmatig dat jullie een ritme hebben van ,
    wakker, fles, spelen, slapen (met nog ergens verschonen)

ik heb juist slapen na de fles, ipv daarna spel
    dus wakker/spelen- fles-verschonen - slapen

en tja wat is spelen bij 10 weken...
    vandaar dat ik wakker/spelen samen heb, hij heeft nog niet echt oog voor de speeltjes. wellicht ermee te maken dat hij 3 weken te vroeg geboren is, hij heeft wel steeds meer oog voor omgeving.

hoor graag of er een reden is, van spelen na de fles..of dat mijn ritme ook prima kan

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Nee hoor is prima! Mijn ervaring is, dat als een bepaald ritme werkt voor jou en je kindje je er niet mee moet gaan rommelen.

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier was het de 1ste weken ook eten - slapen - spelen
    Dat is vanzelf veranderd naar eten - spelen - slapen .. Ik vind dat ze nu veel beter slaapt omdat ze echt moe is van het spelen!

4. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Overdag is het: wakker worden - verschonen - fles - spelen - slapen. Vanaf 19u tot 7u is het: wakker worden - verschonen - fles - rechtop houden (weinig tot geen prikkeling) - slapen.

Deze volgorde is vooral geboren uit praktische overwegingen, omdat onze jongste verborgen reflux heeft. Dan wordt het juist aangeraden om te verschonen vóór de fles en rechtop houden erna. Overigens had ik hetzelfde ritme bij mijn oudste. Onze jongens doen het er goed op :) Zodra ze de slaapsignalen afgeven, gaan ze naar bed.

Met spelen bedoel ik: eerst even een poosje rechtop houden op mijn bovenbenen (zijn gezicht naar mij toe) en contact maken, kietelen, stimuleren (met/zonder speeltje). Na ongeveer een half uurtje kan hij even een poosje liggen in de box of onder een speelboog. Eventueel in een wippertje. Contact maken op de bovenbenen doe ik al vanaf kort na de geboorte en vanaf een week of 10 (nu 16wk oud) leg ik hem ook na de voeding weg/in de wipper.

5. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Je moet doen waar ik en je kindje je goed bij voelt. Mijn meisje word heel boos als ze na haar slaapje niet direkt eten krijgt dus vandaar het wakker / spelen na de fles.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als jouw manier werkt zou ik niets veranderen. De reden dat ik eten gaf na het slapen was met de bedoeling dat hij lekker zou slapen tot hij honger kreeg. De reden dat ik geen fles gaf voor het slapen was dat hij naar bed ging als hij moe was, dus dan gingen we niet eerst nog uitgebreid drinken.

7. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier precies zo. Hij slaapt veel lekkerder met een vol buikje.

Ik doe dus zo:
    Wakker
    Verschonen
    Spelen
    Fles
    Knuffelen/boekje lezen (duurt 5 min max en als hij heel moe is slaan we boekje over)
    Slapen

Werkt uitstekend, hij is tevreden en gaat over het algemeen direct rustig slapen. Ik ga dat niet meer veranderen

8. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Hier houd ik voor onze dochter het ritme aan van wakker-fles-spelen-slapen.

Dat doe ik expres, want dochterlief slaapt soms niet zo lang. Als ik dan vóórdat ze gaat slapen een fles zou geven, en ze is drie kwartier later al weer wakker, dan heeft ze natuurlijk nog geen honger. Dus is ze dan een poosje wakker en tegen de tijd dat ze honger krijgt, is ze te moe om de fles goed leeg te drinken. En dan drinkt ze te weinig, gaat slapen en wordt weer veel te vroeg wakker, maar dan van de honger. En dan raakt het hele ritme eruit.

De volgorde wakker-fles-spelen-slapen werkt voor onze dochter beter, omdat ze uitgerust de fles kan drinken.

Deel Deze Pagina