Baby 12 dagen valt in slaap aan de borst en krijgt niet genoeg bv binnen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MevrouwH, 26 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Vaak is het niet persee het drinken maar het alerfijnste om dicht bij mama te zijn dus de baby veel bij je houden en aanleggen waneer je kan het is een paar weken zwaar maar gun jezelf ook rust met de baby, Die wil na 9 maanden in buik je het liefste de heletijd ruiken en op je slapen en van je melk drinken/proeven.
     
  2. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Dat is lastig te merken want hij valt in slaap. Hij laat niet los omdat hij genoeg heeft lijkt wel. Ik moet hem eigenlijk elke keer opnieuw aanleggen want als ik hem rechtop hou na de voeding wordt hij een beetje wakker en begint gelijk weer te zoeken dus nog niet voldaan.
     
  3. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Onze zoon dronk in het begin ook heel langzaam en viel vaak aan de borst in slaap. Ik twijfelde ook wel eens of hij genoeg had. Maar niet op t punt van bijvoeding gekomen, het werd vanzelf beter. Moet er wel bij zeggen dat onze zoon nooit veelheeft geslapen overdag. Eigenlijk de enige tip die ik kan geven qua kolven is een Haakaa vacuüm kolf. Als ik de merknaam niet mag noemen hoor ik het wel haha. Maar die heb ik superveel gebruikt, als ik A aan het voeden was dan dat ding op de andere borst en dan kreeg ik er soms wel 70 tot 90 ml uit wat anders gewoon verloren ging/niet kwam .. het was op den duur vaker 20/30/40 per keer, maar toch!
     
  4. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Dank voor de tip! We zijn een klein beetje gaan bijvoeden in het ziekenhuis omdat ik uren bezig was met een voeding. Aangezien ik een keizersnede heb gehad is dat toen gegeven. Ze zien dat vaak na een keizersnede. Ging na uren voeden aan de borst ook in ene 20 ml in ofzo. Hij was toen een dag oud. Ze dachten dat mijn productie nog niet helemaal goed was. Hij was ook vrij zwaar bij de geboorte (8 pond bij 39+3) dus misschien had hij gewoon net wat meer Nodig. Fijn dat alles vanzelf beter is geworden bij jou.

    over die hakaa kolf heb ik ook wel goede verhalen gehoord. Ga ik eens naar kijken.
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
  6. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Het gaat goed! Hij was vrijdag 220 gram aangekomen tov 5 dagen eerder. Vanaf woensdag geven we alleen nog de avond kunstvoeding bij omdat hij anders onrustig blijft en slecht wil in slapen. Nu donderdag weer wegen en dan weten we wat hij op (bijna) volledig borstvoeding doet.

    Hij lijkt rustiger gedurende de dag en hij drinkt beter aan de borst. Wel wil hij savonds nog veel en vaak aan de borst en drinkt hij na erg lang aan de borst nog steeds 65cc kunstvoeding zo weg. Dus met die avondvoeding is het nog steeds zoeken. Snachts laat hij er dan 4 uur tussen ongeveer. En hij slaapt goed in de co sleeper ipv eerder alleen op mij dus ik kom ook goed aan mijn nachtrust toe.

    de rust is hier weer wedergekeerd in huis. Voel me ook een stuk beter :)
     
    toch3, Shakes, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Fijn! En die hele avonden aan de borst willen is heel normaal. Heet clusteren en doen alle baby’s. 4 uur lang doorslapen is lang en echt fijn!
    Heb je al geprobeerd om de avond fles te laten vallen? Clusteren wil nl niet zeggen dat hij te weinig voeding binnen krijgt. Eigenlijk wil hij gewoon heel dicht bij jou zijn en wat sabbelen en af en toe een slokje nemen. Zelf lekker op de bank met wat te drinken, te eten en tv of boek oid. Lekker aan toe geven.
     
    Elisa199 en Zoe123 vinden dit leuk.
  8. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Super om te horen! Fijn de de ‘stress’ nu weg is, lekker genieten en op elkaar vertrouwen.
     
  9. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    ja dat clusteren is ook heel normaal. Ik probeer elke avond de fles te laten vallen maar hij blijft dan ontzettend onrustig. Krijg hem zo slecht in slaap. Na 65 cc (of minder) is hij gelijk voldaan en gaat slapen.

    Ik heb verder geen probleem met kunstvoeding geven. Ik geef het ook niet in plaats van. Als we het weg kunnen laten is het mooi. Dat zal uiteindelijk ook wel kunnen. En zo niet dan is het ook prima.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Doen waar jullie je goed bij voelen!
    Blije mama blije baby :)
     
    Elisa199 vindt dit leuk.
  11. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    had mijn schoonzusje ook, lactatiekundigr erbij en die zei de concorde houding te proberen en dat werkte!!
     

Deel Deze Pagina