Dappere dreumes 14 maanden ineens verlegen en eenkennig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liza28, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Nooit een probleem gehad op het gebied van verlegen zijn of eenkennigheid met onze dochter.. Sterker nog; af en toe vroeg ik me wel eens af hoe erg ze het vond als we weggingen op het KDV of ergens anders haha...

Maar nu ineens kan ze ietwat verlegen worden, als er bezoek binnenkomt aan mijn been gaan hangen en vanochtend kwam ze me zelfs achterna toen ik haar dropte op het KDV :(
    Niet tot huilen aan toe, maar ze besefte echt dat ik wegging en leek er (al was het maar een paar seconde) moeite mee te hebben..

Is dit herkenbaar rond deze periode? En gaat het ook weer over? Niet dat het nu dus zo heel erg is, hoef haar nergens huilend achter te laten en logeren of oppas is bij ons nooit een probleem maar ben wel benieuwd of dit erger wordt? Of over gaat? Of ongeveer zo blijft? Iemand ideetjes?

Iedereen zei altijd tegen mij: die van jullie is echt niet eenkennig en verlegen.. Dus zei ik altijd: hoop dat het zo blijft.. Met als reactie: ja joh, anders had ze dat allang gehad, is meestal vanaf 8 maanden..
    Maar kan het dus ook nog later ontstaan? Ben benieuwd :)

2. Ansji

Ansji Niet meer actief

Heel herkenbaar! Onze dochter keek ook nooit op of om als we weg gingen bij het kinderdagverblijf, vond dat wel eens jammer, alsof het haar niks kon schelen. Ik gaf haar altijd een lekkere knuffel en kus, wenste ze veel plezier en dat was het weer. Ook op visite heel erg makkelijk, was altijd vrolijk en ging haar eigen gang.

Met 14/15 maanden veranderde dat! Ze is zodra we ergens anders op visite gaan altijd even van slag, hangt aan ons en moet altijd even piepen. Na een klein kwartiertje gaat dat wel weer over, maar ze had dat eerst nooit. Ook als er visite thuis is heeft ze hetzelfde! Bij het kinderdagverblijf moet ze ook altijd even huilen als we weg gaan en ook piepen als ze ons weer ziet. Nooit lang volgens de juffen, maar het ziet er echt naar uit dat de eenkennigheid en verlatingsangst er nu toch is in milde vorm.

Onze dochter is nu 19 maanden en heeft het nog steeds wel. Dus ja, het kan zeker op latere leeftijd nog komen!

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier ook maar ook niet tot huilen toe oid. Enger verlegen doen spuugt ook nooit langer dan een minuutje. Daarna heeft hij weer de grootste praatjes :-D

Deel Deze Pagina