Ik heb een vraagje en kan nergens het antwoord vinden... Wij willen graag de afgekolfde moedermelk aanbieden met een calma speen. Maar het mooie van deze speen is dat deze alleen melk schiet ls deze vacuüm gezogen wordt..... Hoe kan ik nu testen als de melk de juiste temperatuur heeft? Op de kop houden heeft dus geen nut. Alvast bedankt
Hoe warm je de melk op? Ik zorg ervoor dat het water waarin de melk opwarmt niet warmer is dan de temperatuur waarop mijn kindje het kan drinken ivm het risico op verlies van beschermende stoffen, zo kan de melk ook nooit te heet zijn. Ik voel dus niet aan de melk maar aan het water waarin ik opwarm. Mijn dochtertje drink het overigens ook op kamertemperatuur en nu ook koud maar een warm flesje vindt ze meestal wel lekkerder.
Dus als ik goed begrijp kan het niet echt kwaad mocht de melk in de fles ( is wel moedermelk ) te koud zijn? Ik warm inderdaad op met water flessenwarmer
Dit kan inderdaad geen kwaad, mijn dochter drinkt het met dit weer ook zo uit de koelkast Kv mag ook koud.
hierdoor heb ik (en manlief) regelmatig ook een slokje borstvoeding gehad onze dochter wilde het koud niet hebben, dus we moesten toch even testen of het niet te heet was omdat we het au bain marie opwarmde.
Bedankt voor de reacties het lijkt toch voor niks te zijn geweest want ze weigert te drinken uit de fles.... Nu hebben we dat weer... Gelukkig hoef ik pas per oktober weer te gaan werken dus we hebben nog eventjes
Hier weigerde ze de calma speen ook, erg jammer ik was er ook erg positief over. Het enige wat hier heeft gewerkt is de difrax fles en dan echt de allerkleinste speen (ook toen ze 1 was nog)
Ze moeten de speen van calma heel ver aanhappen, pas dan lukt het goed. Bij ons na een paar keer proberen gaat het steeds beter. Wel is het vermoeiender om uit de fles te drinken dan uit de borst.